חם וטרנדי: הסטייל של פריז נוחת בישראל

האופנה בפריז נמצאת בכל מקום - ברחוב, בחנויות השונות, ואפילו באוויר • סיור בעיר האופנה עם מלכת הדרקונים דורין אטיאס מוכיח שאפשר לשלב בין הקז'ואל לקוטור

צילום: יח"צ // האופנה של מורגן

נדמה שהחום באירופה, ובעיקר בפריז, לא מונע מהנשים הצרפתיות להתלבש בסטייל. זה לא מפתיע, הן מצדיקות את המוניטין של העיר כאחת מבירות האופנה הבלתי מעורערות בעולם. עם הנחיתה בעיר האורות אפשר לחוש את הסטייל. העיניים בוחנות את חלונות הראווה הנוצצים, המדגישים את האופנה הפריזאית המפורסמת.

מותגי העל שנמצאים ברחוב כל כך זמינים ונגישים, עד שיגרמו לכל פאשניסטה להתרגשות. וכך אנחנו עוברים חנות־חנות, מותג־מותג, מעין שמחות קטנות של יום חולין. את הטרנדים החמים של עונת הסתיו הקרובה אי אפשר לפספס, בכל מקום תמצאו חצאיות פליסה בצבעי פודרה וקאמל עם מעילים בגוונים דומים וחגורות מותן בצבע פסטל ורוד עדין. עוד פגשנו במראה האתני ובטרנד הדנים שלא מרפה.

בחנויות האקססוריז היוקרתיות, שבהן כדי לקנות פריט מסוים צריך להיפרד מלא מעט יורו, אפשר לראות את הקשתות העבות מקטיפה שאהובות במיוחד על בנות המלוכה הבריטית, קייט מידלטון ומייגן מרקל. אביזר נוסף שנמצא כמעט בכל חנויות הראווה והוכתר כטרנד הקיצי שאף הגיע לישראל הוא הקונכיות, אשר אותן אפשר למצוא בעיקר על תיקי קלאץ' קטנים ליציאה בערב, בצמידים ובשרשראות. 

חצאיות פליסה בחלונות הראווה // צילום: ענבל אלמליח

"האופנה האירופית מכבדת מאוד את גוף האישה", אומרת מלכת הדרקונים והסטייליסטית דורין אטיאס, שצברה מייל או שניים בנסיעות לפריז והיא מכירה את העיר היטב. "אין פרובוקטיביות יתר, אין מוחצנות, ומנגד יש קלאסיות ושילוב נכון בין הקז'ואל לקוטור. זו אופנה מוקפדת, יש קוד לבוש לעבודה וקוד לבוש לרחוב". ואכן, רק כאן תוכלו לראות גבר הולך לעבודה בחליפה שכוללת גם וסט, ונשים שבשעה חמש עדיין לבושות בשמלות מחויטות ולרגליהן נעלי עקב.

"כשאתה מגיע לפריז ויוצא לארוחת ערב, אתה פתאום אוהב להתלבש", אומרת אטיאס, "בארץ אם תדפוק הופעה מטורפת ישר ישאלו אותך אם אתה הולך לחתונה. בפריז התיירים הישראלים מתאימים את עצמם להלך הרוח, כך שאישה יכולה להגיע למסעדה בחצאית קלוש ובנעלי עקב".

דורין אטיאס למשביר לצרכן // צילום: שי יחזקאל

אטיאס הגיעה לפריז כפרזנטורית של המשביר לצרכן, ובמהלך שהותה הציגה את המותגים הקלאסיים והקולקציות החדשות מבתי האופנה והקוסמטיקה בפריז, שייכנסו לרשת שהפכה לבית עבורה בחודשים האחרונים.

אם גם אתם הרמתם גבה כששמעתם את חיבור המילים "אופנה" ו"המשביר לצרכן", אתם לא היחידים. "את, אני ונשים כמונו לא נכנסות למשביר כברירת מחדל, ולכן האינפוט שלי בחיבור הזה הוא למעשה הטעם שלי. אני מביאה את האני מאמין שלי בכל מה שקשור ללייף סטייל, בין שזה להביא מותגים חדשים לרשת ובין שזה להביא פריטים חדשים במותגים הקיימים", אומרת אטיאס.

ברשת מודעים לביקורת, ולדברים שותפים גם עובדי החברה, "אנחנו צריכים לשפץ סניפים, לרענן את כוח העבודה. פעם המשביר היה ידוע ככולבו הנחשב ביותר וגדולתו ירדה עם השנים. המטרה שלנו היא להחזיר עטרה ליושנה", אומרת אטיאס, "צריך לסמוך עלינו. כשתפתחו את הראש אני מבטיחה שתצאו עם עגלה מפוצצת".

קניינות ישראלית 

את האמירה הזו של אטיאס בחנו בקפידה בזמן שהותנו בעיר. כך הגענו לשואו רום של המותג מורגן הצרפתי, שנמכר במשביר, ושם נחשפה בפנינו קולקציית סתיו־חורף 2020-2019. מדובר באחד ממותגי האופנה הפופולריים באירופה, ששומר על ייחודיות. יש בו בגדי קז'ואל ליום־יום ובגדי ערב חגיגיים. בישראל מידות הבגדים נעות בין 36 ל־46 ובצרפת, למרבה ההפתעה, הרשת מייצרת לחנויות רק עד מידה 42. 

מורגן. בישראל עד מידה 46

באופנה של מורגן מבליחים טרנדים בולטים, ובהם הליין המחויט המצוות חולצה נשית לז'קט גברי, טרנד חזק שנכנס לאחרונה. בליין השני אפשר למצוא השראות משנות ה־70 בדמות חליפות בצבעי קאמל, ורוד וירוק. ליין נוסף הוא פרווה סינתטית ועור מטאלי, והאחרון מבהיר לנו באופן סופי את מה שראינו בחלונות הראווה - שצבעי הניוד כאן כדי להישאר. 

המותג השני הנמכר ברשת הישראלית הוא מותג הלנז'רי שבריז'יט בארדו שימשה לו מוזה, LOU. מעבר לסוגי החזיות האייקוניות שהתפתחו בו במהלך השנים, ובהן המחוך, חזיית המשולשים וחזיית ה־V, יש לו מותג בת, פלאס סייז שנכנס לישראל, בשם Bestform. המותג הוא לא פחות מבשורה עבור נשים אלה, שלעיתים מתקשות למצוא את מבוקשן בחנויות הלבשה תחתונה. 

המוצרים של קירינס

התחנה האחרונה שלנו נמצאת בחלל עבודה נקי ויפהפה, שמותאם בדיוק לערכי המותג הצרפתי קירינס, שרוב מוצריו מיוצרים בשווייץ ובקוריאה. אנשי המותג החליטו להתמקד בטרנד הוולנס, ומציעים חוויית ספא בסביבה ביתית ונוחה, מה שיקל על ישראליות רבות שצריכות לג'נגל בין הבית, העבודה, הזוגיות ועצמן. 

המותג מציע מוצרי טיפוח טבעיים המבוססים על תמציות צמחים ונוסחאות של אצות ים, המרגיעים, מזינים ומשפרים את מראה העור.

"לא כל דבר שעובד בפריז יעבוד בארץ", טוענת אטיאס, "אנחנו מנסים לשלב בין האישה הישראלית למותג הצרפתי, אבל ההטמעה היא מאוד אינדיבידואלית. אתה מביא אופנה בשביל לגוון ולרענן. אני לא בטוחה שכשאישה בוחרת בגדים היא אומרת, 'אוקיי, עכשיו אני נראית צרפתייה'". 

טיפים לפאשניסטה המתחילה - דורין אטיאס

• אין צורך ללבוש משהו אחר ממה שאת רגילה אליו, אלא רק להרחיב קצת את מה שאת רגילה ללבוש, לגוון ולהעז. המון פעמים אני שומעת "עלייך זה יפה אבל אני לא מסוגלת". אם המנומר הוא טו מאץ' עבורך, לכי על משהו סולידי יותר. 

• כשאת בוחנת את עצמך במראה אל תהיי קשה עם עצמך, ומצד שני אל תתלבשי בשביל לנקר עיניים. 

• אם יש לך דילמה לגבי שמלה מסוימת והיית מסתובבת איתה בחו"ל, לבשי איתה גם בארץ. אם יסתכלו עלייך, תיהני מזה.

• אם לא תסבירי את עצמך לאחרים ותאהבי איך שאת נראית, לאט־לאט זה ייטמע בך. 

• מצאי את האיזון בעצמך, וכך ביקורת לא תפריע לך. 

הכתבת היתה אורחת של המשביר לצרכן 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר