האאוטלטים שכבשו את ישראל

אנחנו הישראלים אוהבים מותגים, אך הבעיה היא שהם עולים לא מעט • החדשות הטובות - לאחרונה נפתחות חנויות מותגים בזול, ונוסף על כך, האאוטלטים מהווים פתרון נהדר • תכינו את השקיות

פקטורי 54 באאוטלט בילו

הישראלים נחשבים לחובבי מותגים. אחת ההוכחות לכך היא החיבה העזה שלנו למרכזי אאוטלט מעבר לים, וכן הקניות המרובות באתרי האונליין השונים. החדשות הטובות הן שלאחרונה יש לא מעט אפשרויות לרכוש מותגי אופנה בינלאומיים במחירים אטרקטיביים גם בארץ, והשפע? בלתי נגמר. 

לאחרונה הושקה רשת אופנה חדשה בישראל בשם DMF) Discount My Fashion) המציעה מותגים בהנחות. הרשת כוללת שני סניפים, ברמת גן ובראשון לציון, ובמהלך אוגוסט תיפתח גם חנות נוספת בכפר סבא. 

DMF מציעה מוצרי ביגוד והנעלה של מותגי האופנה המובילים בעולם, עבור נשים, גברים וילדים. כל המותגים המוצעים למכירה בחנות נמכרים בהנחה קבועה של עד 80% ממחיר המקור בחו"ל. ערוצי הרכישה העיקריים של הרשת כוללים את רשתות הכלבו: מייסיס, נורדסטרום, בלומינגדייל'ס וכן גם את האתרים אסוס, פוטלוקר ואמזון. המותגים המוצעים במקום בין היתר הם: מייקל קורס, דיזל, ראלף לורן, טומי הילפיגר, אדידס, הוגו בוס, קלווין קליין, ליווי'ס, נייקי ועוד. בחנות אלפי פריטים, והבגדים מסודרים על קולבים לפי מידות ולפי קטגוריות, דבר המאפשר חיפוש מהיר יותר במגוון הרחב של הדגמים בחנות. 

לדברי גיא פינקלשטיין, סמנכ"ל DMF ישראל, "לרשת אין מחסן מלאי עודף או כפולות של מוצרים, כך שפריט שנמכר - לא יחזור למדפים בשנית. קצב תחלופת הפריטים מהיר מאוד, והמחירים קבועים לאורך כל השנה. DMF מאתרת סטוקים של פריטי אופנה ברחבי העולם, עודפים של מותגי־על בהנחות גדולות, ובאמצעות יבוא מקביל. הרשת רוכשת מלאי עודפים ענקיים ישירות מקמעונאים, ספקים ויצרני מותגים. הקמעונאים שאיתם עובדת DMF מעוניינים להפוך את המלאי העודף שלהם להון חוזר, ומוכרים את הסטוקים הללו במחירים מוזלים ובכמויות גדולות. בעקבות שיטת קניינות זו, בכל סניף יימצאו קולקציות שונות".

רשת נוספת שמציעה מותגים בהנחות היא Metro City, שלה שישה סניפים (ראשל"צ, בת ים, תל אביב, רמלה, חדרה ואשדוד). לדברי נתן סולימנוב, הבעלים ומנכ"ל הרשת, זו רשת אופנה המתמקדת ביבוא ובמכירת המותגים הטרנדיים בעולם בתחום האופנה במחירים האטרקטיביים והתחרותיים ביותר. 

"כדי להעניק ללקוחות את המחיר הזול והטוב ביותר, בנינו מודל עסקי של הוצאה מצומצמת על מטה (משרדי הנהלה וכו') והקמת חנויות במתחמים ולא בקניונים, כדי להפחית את עלויות השכירות. בכך אנחנו מגלגלים את ההנחה המקסימלית ללקוחות, כאשר המטרה היא יצירת שוק תחרותי מול המתחרים והיבואנים.

"רוב הסחורה שלנו היא ביבוא רשמי וחלקה ביבוא מקביל, כשביבוא המקביל הפער עומד על עד כ־%50 ולפעמים גם מעבר ל־60 אחוז הנחה". 

אאוטלט ישראלי 

טרנד האאוטלטים, שבהם נמכרים בגדים ומוצרים במחירים ידידותיים יותר, קיים גם בארץ. כך, למשל, עופר־בילו סנטר אאוטלט, הבנוי כמתחם קניות פתוח ומציע רשתות רבות, בהן: מחסן היבואן, פקטורי 54 אאוטלט, מנגו אאוטלט, אדידס אאוטלט, נייקי אאוטלט, ואנס, אמריקן איגל ועוד.  

גם קניון חוצות המפרץ הוא מתחם אאוטלט ענק. מנכ"ל הקניון, חיים חורש: "כל החנויות אצלנו הן מותגים, וכל השוכרים אצלנו מחויבים למכור את הפריטים שלהם בהנחות של 70%-50%. בנוסף, יש אצלנו חנויות של מנגו אאוטלט, סקצ'רס, קולומביה, אמריקן איגל, פוט לוקר ודה צ'ילדרנס פלייס".

מה פערי המחירים בין האאוטלט לחנויות בתקופות מכירות סוף העונה?

חורש: "יש בעיה בתקופות האלה, כי כמה עוד אפשר לרדת? כשפקטורי 54 עושים 70% הנחה על פולו ראלף לורן, הם לא יורידו עוד, כי זה יוצא פחות ממחיר עלות. היתרון שלנו הוא שכל השנה אנחנו מוכרים בהנחות של בין 70%-50%". לטענתו, בתקופה של מכירות סוף העונה בקניונים אין ירידה במכירות במתחמי האאוטלט. 

ערן אמציה, סמנכ"ל ניהול ושיווק בביג מרכזי קניות, מוסיף: "בזמן מכירות סוף העונה אנחנו מקפידים שיהיו מבצעים יותר טובים מאשר בדרך כלל. רוב החנויות בירכא מציעות בין 70%-50% הנחה. 

ביג פאשן אאוטלט

"הישראלים הפכו את ביג פאשן אאוטלט ירכא למקום בילוי בשבת. הם מטיילים בחנויות, במסעדות ובמתחמים נוספים. אין הבדל בביקורים אצלנו בתקופת מכירות סוף העונה. אנחנו מוודאים שיהיו תמיד מבצעים טובים, וזו מלחמה יומיומית. 

"הישראלים מאוד אוהבים מותגים, ואם אפשר, כמה שיותר זול. ביג פאשן אאוטלט ירכא נפתח לפני 4 שנים, וכל שנה הוא צומח ב־20% בפדיונות. בנוסף, יש לנו כמה חנויות עודפים בינלאומיות חזקות בביג". 

קניון אאוטלט נוסף הוא עזריאלי בהרצליה. זהו קניון העודפים של קבוצת עזריאלי, המונה כ־30 חנויות של מותגים מובילים בארץ ובחו"ל. בין המותגים הבולטים בקניון ניתן למצוא את חנות העודפים של פקטורי 54 לגברים ולנשים, חנות העודפים היחידה בישראל של המותג דזיגואל, מנגו עודפים, אמפוריום עודפים, סטיב מאדן ועוד.

במתחם ישפרו פלאנט בבאר שבע נפתחה לפני חודש חנות פופ־אפ אאוטלט של המותג הצרפתיLe Coq Sportif. החנות מציעה עד 70% הנחה על כל הפריטים.

זולים גם אונליין 

גם האתרים הישראליים מנסים להתחרות באתרים הבינלאומיים, ומציעים מותגים בינלאומיים בהנחות. משום שהמחירים מוצגים בגלוי, ניתן להשוות אותם בקלות לכל אתר בחו"ל. מובן שצריך להשוות את העלות הכוללת עם משלוח ומסים. 

באתר Terminal X פתחו קטגוריית "Outlet" למותגים בינלאומיים, שבהם ניתן למצוא פריטים של אדידס, פילה, מנגו, אנתרופולוג'י, בילבונג, ועוד. באתר של Pandora יש קטגוריית סייל במשך כל השנה, עם מבצעים משתנים על מגוון תכשיטים. 

רשת אירוקה מציעה אתר אאוטלט מקוון של מותגי משקפיים כדוגמת: פראדה, גוצ'י, דולצ'ה וגבאנה, ארמאני, ריי־באן ועוד. באירוקה אומרים כי מדובר בהנחות של 80%-50% מהמחיר המקורי. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר