שמלת התותים שמשגעת את הרשת

איך הפכה שמלת מלמלה וטול מוגזמת ויקרה לפריט האופנה הכי ויראלי ברשת, ומי הייתה הדוגמנית שכינתה אותה "תינוק האהבה של לנה דל ריי ועוגת תותים"?

את הכתבה הזו אנחנו ממליצים לקרוא כשברקע מתנגן לו הסינגל תותים של אתניקס ובראש עוברת המחשבה על כמה ליקום לפעמים יש חוש הומור קצת ציני.

בואו נודה על האמת, החיים של רובנו היום די רחוקים מלהיות תותים, וזה קשה פי כמה וכמה כשאת פאשניסטה שמתה לצאת לעולם מארבעת קירות ביתך ולהשוויץ באאוטפיטים שיגרמו לכולם להחסיר פעימה.

אז בעוד הקורונה ממשיכה לכלוא רבים בבית, מגיעה שמלה אחת ומביאה לה אותה בהפוכה: את נתת לי לימונים? אני אעשה מהם תותים, ואת זה לא אנחנו אמרנו אלא התנ"ך של עולם האופנה -מגזין ווג (או גרסת האונליין שלו אם אתם מתעקשים על דקויות).


View this post on Instagram

A post shared by Lirika Matoshi (@lirika.matoshi) on Jul 21, 2020 at 2:33pm PDT

המגזין הנחשב לא יכל להתעלם משמלה אחת ורודה ומוגזמת שהפכה לפריט מאסט בארונן של אלפי נשים ברחבי העולם, והחליט להקדיש לה כתבה שלמה באתר שלו בניסיון להבין מה סוד הקסם שלה, תוך שהוא מעניק לה את התואר היוקרתי והנחשק "השמלה של 2020".

החיים שלה תותים

לכאורה, לא באמת ברור מדוע דווקא השמלה הזו הפכה ללהיט היסטרי לא רק בארון אלא גם ברשת, עם מאות פוסטים ותיוגים. היא לא יפה באופן יוצא דופן, לא מוזרה ברמה שתצדיק עלפון, והיא אפילו לא מגיעה מאיזה ליין אופנה ידוע אלא מידיה של מעצבת מצליחה אומנם, אבל די אלמונית למי שאינו מהתעשייה.


View this post on Instagram

A post shared by Lirika Matoshi (@lirika.matoshi) on Jul 16, 2020 at 5:43am PDT

עבור המוח מאחורי הטירוף, המעצבת ליריקה מאטושי, מדובר בסוג של ניצחון ואולי אפילו נקמה מתוקה.

המעצבת הצעירה בת ה-24 גרה כיום בניו יורק, אך במקור היא מקוסבו. כשניסתה להתקבל למכון הטכנולוגי לאופנה בניו יורק לפני ארבע שנים נדחתה והחליטה לפתוח את המותג שלה באופן עצמאי. היום אין ספק שמישהו שם תולש לעצמו את השערות ומתחרט על הפספוס הענק.

אז מה יש בה, בשמלה? אם תשאלו את מאטושי הסוד הוא באסקפיזם שהיא מאפשרת למי שלובשת אותה, כך סיפרה בראיון לאתר ווג. דווקא בתקופה הקשה הזו, כשרוב העולם שבוי בחור שחור ומדכא והחיים רחוקים מלהיות מתוקים או ורודים, השמלה המוגזמת הזו מספקת את ה"תחפושת" שצריך כדי לפחות להעמיד פנים שהכל יהיה בסדר.


View this post on Instagram

A post shared by Lirika Matoshi (@lirika.matoshi) on May 26, 2020 at 10:16am PDT

ולא מדובר בתענוג זול או כזה שכל מי שתרצה תוכל לרכוש בקלות (אלא אם תרכוש כמובן חיקוי שלו, כזה שניתן לדוגמא למצוא עבור דולרים בודדים באמזון ובעוד אתרים נגדם מאטושי מנסה להילחם בטענה להפרת זכויות יוצרים), אבל אם שוב תתעקשו לראות את החיים בוורוד, השמלה מגיעה בטווח רחב מאד של מידות, החל ממידות המתאימות לילדות ונערות ועד למידה 50.

השמלה כבשה את הרשתות החברתיות, אינסטגרם, טיקטוק וטוויטר עם אלפי תמונות של נשים לבושות בה, כשבאינסטגרם לבדו ניתן למצוא תחת ההאשטאג straweberrydress  לא פחות מ-10,000 תיוגים.

השמלה היא כמו עוגת יום הולדת מוגזמת: ורודה, מחשוף עמוק, מלמלות וטול וכמובן הרבה מאד תותים, מכאן הקסם שלה כנראה. היא תתאים גם לילדה מתפנקת בשלב ההתמכרות שלה לדיסני, שמתעקשת ללכת לגן בשמלה מוגזמת וגם לאמא שלה שתרצה להשוויץ במפגש עם חברות (ואולי אפילו לסבתא צעירה ברוחה).

מאטושי העלתה את השמלה לראשונה לעמוד האינסטגרם שלה בשנת 2019 וכמעט מיד היא הפכה להצלחה היסטרית.

דוגמנית הפלאס סייז המצליחה טס הולידיי לבשה אותה לטקס פרסי הגראמי השנה, ואמרה כי השמלה היא כמו התינוק שהיה נולד לזמרת לנה דל ריי לו הייתה מתחתנת עם עוגת תותים, והשחקנית ביזי פיליפס העלתה תמונה של בתה  בת ה-12 לובשת אותה גם כן.


View this post on Instagram

A post shared by Lirika Matoshi (@lirika.matoshi) on Jun 19, 2020 at 9:49am PDT

לפי דיווחים ברשת, מאז יולי (כמה חודשים כבר לתוך מגפת הקורונה), החיפושים בגוגל אחר הצירוף "שמלת תותים" חוו נסיקה משמעותית, ונכון לעכשיו מדובר בפריט המבוקש והנמכר ביותר בקולקציה של מאטושי למרות מחירו: 490 דולרים.

כשראתה מאטושי כמה השמלה נמכרת, החליטה להוסיף לעוגה גם קצפת ועיצבה מסיכת תותים תואמת (שגם היא אינה זולה כלל ומחירה עומד נכון לעכשיו על 50 דולרים).

השמלה גם משתלבת באופן כמעט מושלם בטרנד האסתטי המכונה Cottegecore, שאם תרצו להגדירו בצורה פשוטה להבנה הוא בעצם חזרה למקורות ורומנטיזציה של החיים: אימוץ הפשטות הכפרית (באופנה, בחקלאות וכיוצא בזה).



View this post on Instagram

A post shared by shui/em (@shuimilk) on Aug 13, 2020 at 12:00pm PDT

"הקורונה הביאה איתה את הרצון לחזור לשורשים. לכפר. למרחבים הפתוחים של הטבע", סיפרה אחת הנשים שקנתה את השמלה על הסיבה להצלחת השמלה. "היא מאפשרת את הבריחה לרומנטיקה והניתוק מהמציאות הקשה בחוץ".

רבות מהנשים שרוכשות את השמלה, מתעדות בטיקטוק את תהליך הפתיחה של החבילה המגיעה אליהן ואת עצמן לבושות בה בשלל סיטואציות, כשברקע הן משמיעות את הלהיטStrawberry Blonde  של הזמרת היפנית אמריקאית Mitski.

השמלה מככבת גם לא מעט בממים, ציורים ויצירות אומנות ברשתות החברתיות, רבות מהן מעולמות הקיי פופ והאנימה, כשלא מעט מעריצות גם העלו פוטושופ של סלבס אהובים לבושים בשמלה דוגמת זנדאיה והארי סטיילס. היום למעשה, התופעה הפכה לכל כך פופולרית, שניתן למצוא פארודיות שלה בסגנון "שר הטבעות" ו"חניבעל לקטר".

מאטושי מבלה את מרבית זמנה היום בטריבקה בניו יורק,  אך נוסעת לא מעט גם למולדתה בקוסבו, שם ממוקם המפעל שלה. כדי לעמוד בדרישה המטורפת לשמלה, היא עובדת 24/7 לדבריה, כשהיא מספרת שהביקוש לשמלה עלה מאז תחילת אוגוסט ב-738% לעומת יולי.

מוגזמת לחלוטין או מאסט בכל ארון, אין ספק שהשמלה הזו הפכה לדבר הכי מתוק וורוד היום ברשת, ואין אחת כנראה שתסרב לתת בה ביס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר