מהם בגדים "ממוזגים" ואיך הם הולכים לשנות את הארון שלכם?

המותג Anrealage המבוסס בטוקיו הדהים את הקהל בשבוע האופנה בפריז, כשניפח שמלות ניילון לצורות ענקיות ואוונגרדיות באמצעות מאווררים חשמליים • שוק הבגדים הממוזגים ביפן עומד כיום על כ-107 מיליון דולר, ומדובר באחת המגמות המשמעותיות

בגדים ממוזגים - אחת הטכנולוגיות המעניינות בתעשיית האופנה. צילום: GettyImages

בשבוע האופנה בפריז העונה, המותג Anrealage המבוסס בטוקיו הדהים את הקהל כשניפח שמלות ניילון לצורות ענקיות ואוונגרדיות באמצעות מאווררים חשמליים ששולבו בבד. המעצב קוניהיקו מורינגה הסביר כי הקולקציה, שנקראה "רוח", נועדה ליצור צלליות חדשניות ולשמור על קרירות הלובשים.

הקולקציה, שנוצרה במסגרת שיתוף פעולה עם יצרנית בגדי העבודה הממוזגים היפנית Kuchofuku, מגיעה בזמן קריטי. הקיץ האחרון היה החם ביותר שנרשם אי פעם, עם השלכות מדאיגות על בריאות הציבור. ארגון הבריאות העולמי מדווח כי מספר האנשים החשופים לחום קיצוני עולה "באופן מעריכי" בגלל שינויי האקלים.

מותג האופנה Anrealage הדהים את הקהל כשניפח שמלות באמצעות מאווררים פנימיים, צילום: GettyImages

על פי כתבה שפורסמה באתר ווג ביזנס, בגדים ממוזגים מציעים פתרון אפשרי. הטכנולוגיה, שנכנסה לשוק לראשונה ב-2004, פועלת באמצעות מאווררים קטנים הכוללים סוללות כיס ומשולבים בבגד. המאווררים מזרימים אוויר פנימי, מאדים זיעה ושומרים על קרירות הלובש. 

כיום, בגדים ממוזגים נפוצים בקרב פועלי בניין ופקחי תנועה ביפן, אך טרם אומצו על ידי הציבור הרחב. עם זאת, השוק מתרחב במהירות. שוק הבגדים הממוזגים ביפן עומד כיום על כ-107 מיליון דולר וצפוי לגדול ל-134 עד 201 מיליון דולר בשנים הקרובות. המגמה כבר החלה להסעיר את עולם האופנה ומותגים שונים בחרו להשתמש בטכנולוגיה הזו, דוגמת Junya Watanabe, Y-3 ושיתוף הפעולה בין נייק ו-Off-White.

ז'קט מהקולקציה של נייק ואוף ווייט הכולל מאוורר פנימי, צילום: אתר נייק
מאוורר פנימי בתוך הז'קט, צילום: אתר נייק

גם Meanswhile, מותג אופנה לגברים, מציע מעיל גשם ממוזג במחיר של 1,012 דולר, המיועד להיות מתאים לכל מזג אוויר. החברה מתכננת להגדיל את הייצור בעונה הבאה עקב הביקוש הגובר. 

גם הטכנולוגיה מתפתחת עם הזמן ומצליחה להתאים את עצמה להלך הרוח הנוכחי בתעשיית האופנה. Reon Pocket של סוני הוא התקן קירור נייד המתחבר סביב הצוואר, המסוגל להתאים את עוצמת הקירור אוטומטית ואף מציע פונקציית חימום - ללא שינויים דרסטיים במראה החיצוני של הבגד. חידושים עתידיים עשויים לכלול גם שילוב של צינורות קירור מים בבגדים.

המעיל הממוזג של Meanwhile, צילום: אתר The Thing of Ours

למרות שהטכנולוגיה עדיין נתפסת כסקרנות במקומות כמו בריטניה, מומחים מאמינים שיש לה פוטנציאל משמעותי. איאן פיילי, בעל בוטיק בלונדון, אמר לווג ביזנס: "אנחנו ממש בתחילת הדרך. הטכנולוגיה של ז'קטי האוורור נמצאת כרגע בנקודה הגולמית ביותר שלה. אני בהחלט יכול לראות תקופה שבה זה יהפוך לנורמלי יותר, וזה מתחיל לקרות ביפן".

שילוב טכנולוגיה באופנה הוא אחד הנושאים המדוברים ביותר בתעשיית האופנה בשנים האחרונות, כשבתי אופנה ברחבי העולם יוצרים קולקציות דיגיטליות, משתמשים בבינה מלאכותית ובחידושים טכנולוגיים שונים. מעניין לראות אם בקרוב אנשים יסתובבו עם בגדים ממוזגים גם בקיץ הישראלי. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר