"מייאש": הרזון חוזר לאופנה - ואיך זה קשור לאוזמפיק?

דו"ח חדש מצא כי פחות מ-1% מהדוגמניות שצעדו על המסלול בשבועות האופנה האחרונים היו בעלות מידת פלאס סייז • החזרה לרזון מגיע בדיוק בזמן שתרופות הרזיה טרנדיות כמו אוזמפיק נמצאות בעלייה

המראה הרזה חוזר. צילום: AFP

למרות קריאות בשנים האחרונות להכללת מידות גדולות על המסלול, סבב שבועות האופנה האחרון ברחבי העולם חשף נסיגה משמעותית ממגמת הגיוון הגופני בתעשייה - מהלך שאנשי התעשייה מכנים כ"מייאש".

דו"ח חדש שפורסם על ידי Vogue Business מצא כי פחות מ-1% מתוך 8,763 לוקים שהוצגו ב-208 תצוגות בין ניו יורק, לונדון, מילאנו ופריז העונה הזו נלבשו על ידי דוגמניות פלאס סייז (מידה 44 ומעלה). במקביל, 4.3% היו במידות בינוניות (מידה 36-40) וכמעט 95% היו במידות קטנות (מידה 32-36).

בחזרה לעבר

"זו הייתה העונה הגרועה ביותר מבחינת ייצוג זה זמן רב" אמרה אמה דיוידסון, מנהלת מדור האופנה במגזין Dazed ל"גארדיאן". "זה מרגיש כאילו המותגים מפנים את גבם לליהוק מכיל. העונה הזו מרגישה כמו המסמר האחרון בארון הקבורה של הגיוון". 

המראה הרזה חזר למסלול. תצוגה של מיו מיו / צילום: AFP

מותגי "איט" מובילים כמוקופרני ומיומיו  הציגו 0% מראות פלאס סייז, בעוד שאסתר מאנס וריק אוונס הובילו בייצוג פלאס סייז בפריז. מילאנו הייתה הפחות מכילה מבחינת מידות, בעוד לונדון הייתה המובילה בתחום.

השפעת תרופות הרזיה

המעבר מגיע בדיוק בזמן שתרופות הרזיה כמו אוזמפיק מחזירות את הטרנד הרזה, לטענת חלק מהמבקרים. מעצבים אף התייחסו לתופעה זו בתצוגות השנה, דבר שעורר מחלוקת.

התצוגה של קופרני בפריז / צילום: AFP

"זה מרגיש כאילו חזרנו עשר שנים אחורה", אמרה אנה שילינגלו, מייסדת סוכנות הדוגמנות Milk Management. "אני מרגישה שחלק מהמעצבים היוקרתיים ראו בנשים מלאות יותר טרנד חולף באופנה, במקום משהו שמייצג את החיים האמיתיים". 

שבוע האופנה בניו יורק / צילום: GettyImages

השלכות על הדוגמניות

אמילי מקגרייל, דוגמנית בת 21 ממנצ'סטר, סיפרה ל"גארדיאן" שהיא "הרגישה 'שמנה'" בהשוואה לדוגמניות אחרות באודישנים למסלול, למרות שהיא "נחשבת לבעלת תת-משקל" לגובהה וגילה.

מבט לעתיד

בעוד שהמגמה על המסלול חוזרת לרזון קיצוני, מחוץ למסלול הטרנד לכיוון הרזון צבר תאוצה - מפלסטיקאים המדווחים על ביקוש ל"גוף בלרינה" ועד הפופולריות הגוברת של תרופות הרזיה.

"חזרנו למה שהיה לפני עשר שנים," אמר ג'יימס סקאלי, מנהל ליהוק לשעבר. "הדוגמניות האלה רק משרתות מטרה. הן לא כאן כדי להביא אופי או שמחה או למכור משהו. הן חזרו להיות קולב לבגדים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר