עשויים מאננס ופולי קפה: מצאנו את התיקים הכי לא שגרתיים

מותג האופנה האיטלקי Themoire הציג קולקציית תיקים חדשה, וכחלק מהמחויבות הסביבתית שלו - ישנם תיקים המורכבים מחומרים בלתי שגרתיים כמו אננס, תפוח ופולי קפה • מלבד נושא הקיימות, התיקים כוללים אלמנט של יוקרה וסטייל חדשני

קולקציית התיקים של Themoire. צילום: דניאלה קרלינסקי

מותג האופנה האיטלקי Themoire הציג בסוף השבוע האחרון את קולקציית התיקים החדשה שלו במסגרת שבוע האופנה במילאנו - כאשר למראית עין מדובר בתיקים רגילים לחלוטין, אך הם כוללים טוויסט מעניין במיוחד.

כחלק מהמחויבות הסביבתית של מותג האופנה, התיקים של Themoire מורכבים מחומרים בלתי שגרתיים כמו אננס, תפוח, פולי קפה, ענבים וקקטוס. 

תיק שעשוי מפולי קפה,
תיק שעשוי מקליפות תפוחים, צילום: דור גבאי

 

על פולי הקפה, המותג הסביר כי "החומר החדש שנוצר נותן לפולי הקפה חיים חדשים. כדי להשיג אותו, אנו טוחנים פולי קפה באופן מכני עד לכדי אבקה ומערבבים אותה עם פוליאוריתן ומים". 

גם מתפוחים מצליחים ליצור ב-Themoire חומר חדשני, שממנו יוצרים את תיקי המותג. חומר זה למעשה משחזר קליפות תפוחים מהפסולת של תעשיית המזון. פסולת התפוחים משמשת להחלפת חומרי גלם אחרים ממקור כימי ולהפחתת צריכת האנרגיה לאורך כל שרשרת ייצור המזון.

תיק שעשוי מאננס, צילום: דור גבאי

חוץ מהאחריות הסביבתית שלו, המותג יוצר תיקים בצבעים מיוחדים ובטקסטורות מעניינות ומציג אלמנט של יוקרה וסטייל חדשני, בנוסף לנושא הקיימות החשוב. 

הקולקציה הנוכחית של Themoire שמה דגש על שקיפות בשרשרת הייצור של המותג, שהציג במסגרת הפרזנטציה את תהליכי הייצור השונים המתרחשים באוגנדה, שם המותג נותן תעסוקה לתושבים האפריקנים של המדינה - באופן חוקי ובשכר הוגן. 

הקולקציה שמה דגש על שקיפות בשרשרת הייצור של המותג, צילום: דניאלה קרלינסקי

כשמסתכלים על התיקים כתוצאה סופית, ניתן לראות תיקי עור איכותיים ומשובחים, כפי שמכינים בכל בית אופנה איטלקי שמתעסק במוצרי עור. מה שמעניין במותג הוא שלא ניתן לנחש כי הוא יוצר את תיקי היוקרה שלו ממוצרי מזון, או מחומרים טבעיים וממוחזרים שעוזרים לסביבה.

מחיר התיקים נע בין 1,076 ל-1,877 שקלים, משלוחים חינם לישראל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר