30 שנה אחרי: איך הדמויות מ"חברים" היו נראות היום?

כוכבי סדרת הקאלט האהובה הכתיבו לא מעט טרנדים בשנות ה-90, ולכל אחת מהדמויות בסדרה היה סטייל ייחודי • לכבוד חגיגות השלושים, שחזרנו את סגנונות הלבוש של הדמויות וניחשנו מה כל אחד היה לובש כיום

ג'ואי ופיבי ב"חברים". צילום: מתוך הסדרה "חברים"

סדרת הקאלט האהובה "חברים" חוגגת 30 שנה מאז הפרק הראשון שלה. כוכבי הסדרה, שהתגוררו יחד בניו יורק של שנות ה-90, תמיד ידעו להצחיק ולרגש, אבל גם להכתיב טרנדים אופנתיים. 

30 שנה אחרי, רייצ'ל כנראה הייתה מנהלת מותג אופנה משלה, מוניקה מתחזקת לוק ספורטיבי ושיקי כאמא עובדת ולפיבי היה אוסף סנדלי בירקנשטוק טבעוניים. רוס היה מתהלך בבננה ריפבליק, וצ'נדלר היה מבין שסניקרס יכולות להיות עניין לגיטימי. ומה עם ג'ואי? אל דאגה, הוא עדיין נראה מגניב באופנת רחוב אורבנית ומתוחכמת. הנה התחזית של האתרים ווג ו-Quality Edits.

30 שנה ל"חברים", צילום: יח"צ

רייצ’ל גרין: שיקית, נצחית וטרנדית

חוש האופנה של רייצ’ל היה התגלמות השיק של שנות ה-90: שמלות סליפ, חצאיות מיני וג’ינס קלאסי בשילוב סוודרים קצרים. כפאשניסטה עם קריירה משגשגת בראלף לורן, רייצ’ל תמיד הייתה מעודכנת בטרנדים האחרונים, כשלצד הפריזורות המשתנות היא הפגינה סטייל משובח.

אם רייצ’ל הייתה ממשיכה לשלוט כאייקון אופנה היום, היא כנראה הייתה מעדיפה מעצבים עכשוויים הידועים בסגנון אלגנטי אך נועז כמו The Row (מותג האופנה של מרי קייט ואשלי אולסן) ובית האופנה סלין. אהבתה לפריטים קלאסיים עדיין הייתה בולטת והיא כנראה הייתה כוללת בלייזרים, מכנסיים גבוהים ומעילי צמר גדולים בגוונים ניטרליים. בגזרת התיקים והנעליים, היא כנראה הייתה משלבת תיקים של שאנל ועקבים של מנולו בלאניק, ונשארת נאמנה לשורשי האופנה היוקרתית שלה.

רייצ'ל גרין מ"חברים", צילום: IMDB

רוס גלר: קז’ואל אינטלקטואלי

במהלך הסדרה, הבחירות האופנתיות של רוס היו לעיתים קרובות מאופקות ושמרניות. רוס בדרך כלל לבש חולצות מכופתרות וחולצות פולו בצבעים ניטרליים, לעיתים בשילוב עניבה קלאסית. הסגנון הזה התאים לאישיותו הרצינית ולעבודתו במוזיאון ובאקדמיה. הוא התהדר גם במכנסי עבודה וצ'ינו בגזרה רפויה שהעניקו לו מראה נוח אך מכובד ושיקפו את סגנון ה"פרופסור" המעונב אך באופן לא מתאמץ. רוס לבש לעיתים גם מעילי עור או מעילים קלים לשדרוג המראה היומיומי בעיקר בסתיו ובחורף, ובימים פחות פורמליים העדיף ג'ינסים בגזרה ישרה שהתאימו לאווירה הנינוחה אך המתוחכמת שלו.

כנראה רוס היה שומר על הסגנון הקלאסי שלו אך בקו מעודן יותר, בהתאם להלך הרוח שלו כפרופסור אקדמי. הוא כנראה היה לובש בננה ריפבליק או Brooks Brothers לצד מכנסי צ’ינו מחויטים, בלייזרים צמודים וחולצות גולף. לימים קז’ואליים, היה משלב נעלי Allbirds עם ג’ינס של יוניקלו וחולצות פולו נקיות.

קז’ואל אינטלקטואלי. רוס מ"חברים",

מוניקה גלר: נקייה, פונקציונלית וספורטיבית

לאורך הסדרה, הסגנון של מוניקה היה מאוד פרקטי וקלאסי עם נטייה לסגנון מינימליסטי ונקי. מוניקה לבשה בגדים שהתאימו לחיים שלה כאישה עסוקה וכשפית מקצועית. הסגנון שלה כלל בגדי קז'ואל פשוטים: ג'ינסים ישרים, חולצות טריקו צמודות וסוודרים בסיסיים בצבעים מונוכרומטיים כמו שחור, לבן ואפור. היא אהבה שמלות בגזרות צמודות אך קלאסיות, בעיקר בצבעים אחידים שהדגישו את מבנה הגוף שלה. פריט נוסף שהיה שכיח בארון של מוניקה היו חולצות גולף שהוסיפו תחכום אך נשארו פשוטות.

אם מוניקה הייתה מתלבשת כיום, היא כנראה הייתה בוחרת לוקים בסגנון ספורט-אלגנט וצלליות נקיות. היא כנראה הייתה מעריצה של לולולמון ומעדיפה לבוש יומיומי המשלב נוחות וסטייל. חשבו על מכנסי טייץ גבוהים עם ז’קט בומר חלק או מכנסיים מחויטים בגזרה רחבה עם חולצה צמודה. 

מוניקה מ"חברים",

צ’נדלר בינג: קז’ואל, פרפי ומעודן

צ’נדלר היה הדמות הקז'ואלית והמרוחקת מבחינת אופנה. סגנונו היה פשוט ומבוסס על נוחות, עם דגש על חולצות מכופתרות רפויות, סוודרים קלים, ומכנסי דגמ"ח רפויים. המראה שלו שיקף את אישיותו ההומוריסטית והנונשלנטית עם הרבה שכבות, ג'קטים מזדמנים ולעיתים גם עניבות באירועים רשמיים יותר.

צ’נדלר היה משדרג את הסגנון הקז’ואלי שלו היום למראה פרפי (סגנון לבוש המזוהה עם בוגרי קולג' אמריקנים ומאופיין במראה נקי, קלאסי ויוקרתי). כנראה שהוא היה בוחר מותגים כמו ג'יי קרו וראלף לורן, ומשלב פריטים כמו מכנסי צ’ינו מחויטים, חולצות אוקספורד וסוודרים קלאסיים סרוגים. בגזרת הנעליים, הוא היה מחליף את נעלי המוקסינים של שנות ה-90 בסניקרס עור חלקות מ-Common Projects.

צ'נדלר בינג, צילום: IMDB

פיבי בופה: אקלקטית, בוהמיינית ומודעת

המלתחה של פיבי הייתה צבעונית, אקלקטית, אדג'ית ואקסצנטרית וכללה הרבה בדים זורמים, הדפסים מוזרים ואביזרים נועזים. הסגנון שלה היה בוהמייני, צבעוני וייחודי. היא לבשה פריטים הכוללים בדים נשפכים, חצאיות ארוכות ושמלות מקסי משוחררות ונהגה לשלב אותם עם ז’קטים וסוודרים רחבים. האביזרים שלה תמיד בלטו - בין אם היא שילבה תכשיטים ייחודיים עם אלמנטים אתניים או עגילים גדולים ומשקפי שמש צבעוניים. פיבי הייתה ידועה בלבוש היד שנייה שלה, עם דגש על אופנה אתית ומקורית. 

כיום פיבי הייתה נוטה לתנועת האופנה הבת קיימא, שרק התעצמה עם השנים. היא הייתה ממשיכה ללבוש פריטי יד שנייה, בדגש על וינטג' ובוחרת מותגים המשקפים את ערכיה. היא הייתה לובשת סטלה מקרטני בגלל האתוס הידידותי לסביבה ומשלבת סנדלים של בירקנשטוק או מגפיים טבעוניים של VEJA. 

הייתה אוהבת את הוינטג' של היום. פיבי מ"חברים", צילום: IMDB

ג’ואי טריביאני: אורבני ובלתי מתאמץ

הסגנון של ג’ואי כלל קז'ואל לא מתאמץ. הוא נצפה בעיקר בחולצות פלנל, ג'ינסים רפויים ומעילי עור, הלוק הקלאסי של הגבר האמריקני המצוי בשנות ה-90. חולצות עם הדפסים גרפיים היו גם חלק מהמלתחה שלו ושילבו את ההומור והקלילות שלו, לצד מעילים כבדים ופרקטיים ששיקפו את אורח החיים הפשוט שלו.

כיום ג'ואי היה מאמץ את סצנת אופנת הרחוב האורבנית ומשלב בין פריטים יוקרתיים לקז’ואליים, בצורה בלתי מתאמצת - אך עם טוויסט מודרני. הוא כנראה היה בוחר במותגים כמו Supreme ,Off-White ו-Fear of God. המראה שלו היה כולל חולצות טי אופנתיות, גזרות אוברסייז, ג'ינסים איכותיים עם גימורים מדויקים ומעילי עור יוקרתיים.

קז'ואל לא מתאמץ. ג'ואי מ"חברים",
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר