זוכרים אותה? אווה הרציגובה. צילום: AFP

בת 51 ועדיין מלכה: דוגמנית העל הרעידה את המסלול במחווה למעצב המנוח

בית האופנה האיטלקי רוברטו קוואלי הציג את הקולקציה הראשונה לאחר מותו של מעצב העל • את התצוגה פתחה לא אחרת מאשר אווה הרציגובה

[object Object]

במחווה מרגשת למעצב האופנה האיטלקי המנוח, רוברטו קוואלי, הציגו אתמול (רביעי) כמה מהשמות הגדולים ביותר בעולם הדוגמנות את הקולקציה החדשה של בית האופנה במילאנו. התוצאה הייתה מפגן מרהיב של אלגנטיות, נוסטלגיה וסקסיות בוגרת, שהזכיר לכולנו מדוע קוואלי, שהלך לעולמו באפריל השנה, נחשב לאחד המעצבים המשפיעים ביותר בעולם האופנה.

פאוסטו פוגליסי, המנהל האמנותי החדש של בית האופנה רוברטו קוואלי, הפתיע את עולם האופנה עם תצוגה שהיא גם מחווה לעבר וגם הצהרה נועזת על העתיד והצליח לשלב בין המורשת המפוארת של קוואלי לבין חזון עכשווי. 

"מלכת החזיות". אווה הרציגובה / צילום: רויטרס

הרגע הגדול של הערב הגיע כאשר שורה של דוגמניות-על אגדיות צעדו על המסלול. אווה הרציגובה, בת ה-51, פתחה את התצוגה בשמלת נמר נועזת, מזכירה לכולנו למה היא עדיין אחת הדוגמניות המבוקשות בעולם. ג'ואן סמולס, בת ה-54, הדהימה בשמלת ערב שקופה למחצה עם הדפסי פרחים טרופיים, בעוד נטשה פולי, בת ה-39, לבשה חליפת עור צמודה בגזרה א-סימטרית, המשלבת קלאסיקה עם מודרניות.

ביטחון שהגיל מביא איתו. אווה הרציגובה, צילום: רויטרס

"הרגשתי כאילו חזרתי בזמן", סיפרה הרציגובה מאחורי הקלעים ל"גלאמור", "אבל עם תחושה של בגרות וביטחון שרק הגיל יכול להביא". 

דבריה משקפים את הרוח הכללית של התצוגה, שהצליחה לשלב בין הקסם הנוסטלגי של שנות ה-90 וה-2000 המוקדמות לבין תפיסות עכשוויות של יופי וסטייל.

דוגמניות העבר על המסלול,

הרציגובה, שזכתה לכינוי "מלכת החזיות" ממשיכה להרשים במראה צעיר ורענן גם בגילה. הרציגובה היא חלק מקבוצת דוגמניות-העל המובילות של שנות ה-90, שהציגו מראה אתלטי ובריא יותר למרות גזרתן הרזה. בגובה של 183 ס"מ, עם שיער בלונדיני ועיניים כחולות, היא התאימה בדיוק לאידיאל היופי של אותה תקופה.

קריירת הדוגמנות שלה החלה בגיל 16 כשזכתה בתחרות בצ'כיה. לאחר מכן עברה לפריז והשיגה קמפיין יוקרתי עבור המותג גס, אך הפריצה הגדולה שלה הגיעה ב-1994 עם הפרסומת האיקונית לחזיית הפוש-אפ של "וונדרברה", שבה הופיעה עם הכיתוב "Hello Boys". פרסומת זו הפכה את הרציגובה ואת החזייה לתופעה תרבותית.

מסורת המותג לצד חדשנות / AP

חזון עכשווי / צילום: רויטרס

לצד המחווה המרגשת, פוליסי הראה שהוא מסתכל קדימה. כ-30% מהבגדים בקולקציה יוצרו מחומרים ממוחזרים, צעד חשוב לכיוון אופנה בת-קיימא.

לוקח את המותג אל העתיד. פוליסי,

בנוסף, הקולקציה כללה שילוב של בדים חכמים המשנים צבע בהתאם לטמפרטורה, מדגישים את המחויבות של המותג לחדשנות. לראשונה, הקולקציה כללה גם דגמים במידות גדולות, צעד חשוב לכיוון אופנה מכילה יותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו