הספרייה הלאומית הפכה לסט צילומים: "יש משהו מאוד מכיל במבנה"

מצד אחד כתביהם של הוגי הדעות היהודים ומהצד השני דוגמנים המציגים קולקציות חדשות • החיבור אולי נראה מוזר, אבל אסף מן, שהוביל את הצוות האדריכלי שהוביל את פרויקט הספרייה, הוא בין גם במאי פרסומות וקליפים

יעל שלביה בצילומים ל"רנואר" בספרייה הלאומית. צילום: דובב אגמי

צילומי הקמפיין החדש למותג "רנואר" עם יעל שלביה, אנה זק, ידין גלמן וטל מורד נערכו בספרייה הלאומית בירושלים ויצרו חיבור, שאולי לרגעים נראה מוזר, בין הישראליות של המותג והפרזנטורים למקום המחזיק את כתביהם של הוגי הדעות היהודים והישראלים שהשפיעו על התרבות הישראלית.

אסף מן, אדריכל שותף במשרד מן שנער אדריכלים ומי שעמד בראש הצוות האדריכלי של פרויקט הספרייה הלאומית בירושלים, הגיע לצילומים ונפגש עם הפרזנטורים במבנה אותו עיצב בשותפות עם משרד האדריכלים HERZOG & DE MEURON.

למן חיבור מיוחד לתחום העיצוב והאופנה, הוא הוביל את העיצוב, תכנון וביצוע לפרויקטים זוכי פרסים של המשרד כגון שדה התעופה הבינ"ל רמון בתמנע, מרכז עזריאלי ראשונים, מטה HP ישראל, בניין המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר ועוד.

 

אסף מן בספרייה / צילום: מן שנער

לצד עבודתו כאדריכל, מן לפרקים מביים פרסומות וקליפים לאמנים שונים, בין היתר אייקון אופנת האינדי פטיט מלר, הצמד הקסום לולה מארש ועוד. עבודותיו זכו למועמדות בפרסי TV, CANNES, BERLIN, לצד שיתופי פעולה עם בתי אופנה כגון JACQUEMUS, CHANEL, ו- MUI MUI, וסיקור במגזינים לדוגמת VOGUE, ROLLING STONE INTERVIEW.

 

למבנה הספרייה הלאומית 11 קומות - חמש מהן מעל פני הקרקע ושש מתחתיה. 46 אלף מטרים בנויים, על 16 וחצי דונמים של שטח הספרייה, כאשר כל קומה שונה מקודמתה. בקומת הכניסה, לצד אולם "חוויית הספרייה" שנועד להפגיש ולנתב את הדורות הצעירים להלך הרוח הביבליופילי, נמצא מתחם תערוכת הקבע וגם אודיטוריום מהודר לכ־500 צופים.

מתחת להם מתחיל הקסם של אולמות הקריאה, לוקיישן יוצא דופן בנראות ובתחושה, שלצדו עשרות כיתות ומתחמי עבודה ובית קפה ומסעדה שפתוחים לאור השמש.

המבנה מאפשר מגוון שימושים / צילום: דובב אגמי

המעבר בין קומות המבנה יכול להיעשות במעליות או דרך גרמי מדרגות מפוסלים ומרשימים במיוחד, מה שהופך את החלל למקום נהדר לצילומים, בין אם לצורך אומנות, אופנה, או שילוב בין שניהם, כפי שעשו עתה במותג "רנואר" ולפניהם מותג משקפי השם קאטליה של אופטיקנה.

טל מורד בספרייה הלאומית בקמפיין רנואר / צילום: דובב אגמי

"בפיתוח התכנון הבנו שאנו מפתחים מבנה שהוא על זמני באופיו, נוגע במושגים של העת העתיקה אך בקווים וטכנולוגיה מעודכנת להיום, וכמובן לירושלים. כך נוצר בניין שמכיל מושגים כגון באר של ידע, ומונוליט מאבן מרחף, בניין אייקוני ובמהותו מחובר  למקום. מאמין שבתוצאה יש משהו מאד מכיל, בחומרים ובחללים, באקסוטיקה ובאור - מקום שיכול לאפשר בו זמנית התכנסות עמוקה פנימה ובמה להצגת יכולות.

"לכן עבור עולם האופנה והעיצוב ובכלל היצירה - מאמין שלא רק שהוא מקום המאפשר את השקט והשראה ליוצרים, אלא גם מאפשר את הצגת התוצרים במגוון הרחב של החללים בו", אומר מן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר