הדור הבא של המעצבים: תצוגת האופנה של בוגרי שנקר

תצוגת הבוגרים של המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר הציגה קולקציות גמר ייחודיות ומעניינות, כשכל אחת מהן הצליחה לצאת מהקופסא, לעסוק בנושאים בוערים ולתת ביטוי ליצירה המקומית • בחרנו ארבעה מעצבים שלא יכולנו להתעלם מהם

תצוגת הבוגרים של שנקר, עיצוב של הבוגרת שרה הלפרן. צילום: רפי דלויה

מדי שנה מתרחשת תצוגת הבוגרים של המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, וכמו בכל שנה גם הפעם הבוגרים יצרו קולקציות גמר ייחודיות ומעניינות, כשכל אחת מהן הצליחה לצאת מהקופסא, ולעסוק בנושאים הבוערים שנבחרו מתוך העולמות הפנימיים של 43 בוגרי המחלקה, שזה עתה סיימו את לימודי עיצוב האופנה

הדור הבא של המעצבים: תצוגת האופנה של בוגרי שנקר // תומר סבג

תצוגות האופנה של שנקר ידועות כתצוגות מלאות מעוף, מיוחדות, ורוויות בדמיון פרוע שמשאיר את הצופים מרותקים למראה החוויתי ששוטף את עיניהם. השנה, בתצוגה בחסות קבוצת הפניקס, חלק מהבוגרים בחרו לעסוק בהשלכות המלחמה וחלק אחר בחר לתת ביטוי לעולמות ההשראה האסקפיסטיים.

תצוגות האופנה של שנקר ידועות כתצוגות מלאות מעוף. עיצוב של הבוגרת הדר בר נוי // רפי דלויה

דווקא בימים אלו, כשגורמים בינלאומיים מחרימים את ישראל, וגם בתוך תעשיית האופנה, זו בדיוק העת לתמוך במעצבים ישראלים צעירים ומוכשרים שבתקווה יכבשו את עולם האופנה ויגרמו לנו להמון גאווה לאומית. בחרנו עבורכם כמה בוגרים בולטים שלא יכולנו להתעלם מהם -

דוד אוקס

הבוגר דוד אוקס הוכשר באקדמיה למוזיקה באוקראינה ומייחס למוזיקה כוח עצום של ריפוי עבור נפש האדם. בקולקציה שיצר הוא לוקח השראה מעולמות המוזיקה ומשתמש בגזרות מעניינות. אחד הלוקים המעניינים שיצר משלב שמלה שחורה וקלאסית הכוללת טוויסט מעניין של חגורה באזור החזה, ופתח משמעותי בגב.

אחייניתו של המעצב, שמשתמשת בכיסא גלגלים עקב שיתוק מוחין מתאונת דרכים, היוותה השראה לקולקציה לקידום הכללה חברתית. הקולקציה לנשים בהשראת חייהם של בעלי מוגבלויות, מצמר, עור ובדים סרוגים, נועדה לטפח מודעות וקבלה רבה יותר.

עיצוב של הבוגר דוד אוקס, צילום: רפי דלויה
מתוך הקולקציה של דוד אוקס, צילום: עדו לביא

הדר בר נוי

בוגרת המחלקה הדר בר נוי, יצרה קולקציה המשלבת סוגים שונים של מזון - בצורה מקורית ומיוחדת. אחד הלוקים המעניינים שיצרה הוא שמלת מיני ורודה במראה של עוגה קצפתית וטעימה, כשמלמעלה מתנוסס לו גם "הדובדבן שבקצפת".

הקולקציה "ארט טו וויר" שואבת השראה מעולם המזון והאפייה, כאשר תהליך היצירה דומה לבישול אקספרימנטלי עם שימוש בחומרים לא קונבנציונליים ועבודה עם אביזרים כמו מזלף ומרדד. הקולקציה מתמקדת בצבעוניות "השמחה" של שנות ה-50 – אדום, ורוד ולבן, עם נזילות ושיבושים להדגשת מה שמסתתר מתחת לנראות המושלמת של עקרת הבית.

עיצוב של הבוגרת הדר בר נוי, צילום: רפי דלויה
הקולקציה של הדר בר נוי, צילום: עדי סגל

שרה הלפרן

עם פרוץ הלחימה, החתונה של בוגרת שנקר שרה הלפרן נדחתה כשארוסה נלחם בעזה. האופוריה הפכה לדאגה קיומית, והמלחמה הביאה את המעצבת להתבונן על "שיגעון החתונות", במבט ביקורתי וציני. הפרויקט עוסק באבסורד של הכלה אל מול האבסורד של המלחמה, קולקציה המשלבת את עולמות המלחמה והחתונה בצורה על-מציאותית, מופרכת, ומוגזמת.

קו השבר בא לידי ביטוי בקולקציה בחיתוכים ובעיוותים של פריטים מוכרים מעולמות הערב, לצד פריטים מעולמות הצבא - מעילי טרנץ׳, מעיל טייסים  ומקטורנים מחויטים. אחד הלוקים המיוחדים בקולקציה הוא מעיל עור המזכיר את תרבות האופנוענים, שהפך לשמלת מיני בעלת חיתוכים ייחודיים ושרוולים נפוחים.

עיצוב של הבוגרת שרה הלפרן, צילום: רפי דלויה
הקולקציה של שרה הלפרן, צילום: עדו לביא

תמר אלבז

בקולקציית הגמר שלה, בוגרת שנקר תמר אלבז מבקשת לשחרר את הגוף מגבולותיו המוגדרים ולהציב גבולות חדשים בתוך מגבלות הבגד. הקולקציה בוחנת מחדש את מערכת היחסים בין גוף, תנועה ומרחב כתגובה לשדה המחול, המהווה מרחב לגיטימי לשינוי ולעיצוב הגוף. הפריטים הבולטים בקולקציה של אלבז כוללים מערכת לבוש בצבע בורדו-חום ובמראה מעט רטוב ומכווץ, ותיקי יד מפוסלים ומעניינים, כשאחד מהם אף כולל נעל עקב שהשתלבה בתוך עיצוב התיק.

הקולקציה, המיועדת לנשים, כוללת חמישה מערכי לבוש שבכל אחד מהם אלבז בוחנת מחדש את פרופורציות הגוף ומעלה תהיות בנוגע לטשטוש הגבולות בין הגוף לבגד. בנוסף, המעצבת השתמשה בטכניקות פיסול שונות בעור שאפשרו לחקור גבולות חדשים בבגד.

עיצוב של הבוגרת תמר אלבז, צילום: רפי דלויה
הקולקציה של תמר אלבז, צילום: עדי סגל
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר