בקרוב תראו את הצבע הזה בכל מקום - וזו הסיבה לכך

מאז שיצא אלבום הפופ "Brat" של הזמרת צ'ארלי XCX, נדמה כי הגוון הירוק הבוהק שמעטר את עטיפתו נמצא בכל מקום • בואו לגלות על הטרנד המדובר ולהבין איך הוא נוצר

צארלי XCX וטרוי סיוון על רקע הגוון המדובר. צילום: Getty Images

מאז שיצא אלבום הפופ "Brat" של הזמרת צ'ארלי XCX, ששבר את הרשת בחודש האחרון, נדמה כי צבע האלבום נראה בכל מקום. ברשתות החברתיות, בקולקציות של המותגים הגדולים ואפילו ברחובות החמים של ישראל - הירוק הבוהק מצליח לסנוור אותנו בכל פינה. 

האלבום, שמתפוצץ בטיקטוק ובאינסטגרם במיוחד בזכות להיטיו הגדולים "360" ו-"Von Dutch", מזוהה עם אסתטיקת ה-Y2K שכוללת רפרנסים שונים משנות האלפיים מוקדמות וכן גם עם הצבע הירוק המדובר.

עטיפת האלבום של "Brat", צילום: AP

אז מה הוא למעשה "ירוק 'Brat'"?

הצבע הירוק שמעטר את עטיפת האלבום של Brat הוא לא ממש ניאון זוהר וגם לא בדיוק בגוון ליים, יש לו גוון משלו. כוכבת הפופ סיפרה כי היא ניסתה 65 גוונים שונים לפני שהחליטה על זה. "זה גוון שאנשים יאהבו מאוד או יתעבו. אין באמצע", סיפר אנליסט הצבעים ג'ולס סטנדיש. "זה מסוג הצבעים שימשוך את תשומת הלב של אנשים ויצור תגובה".

צ'ארלי XCX, צילום: Getty Images
     

View this post on Instagram

           

A post shared by Charli (@charli_xcx)

כאמור, הגוון נמצא לאחרונה בכל מקום וכבר התרחק מעולמות הסטרימינג והמוזיקה בלבד. ביום יציאת האלבום, גלגל הענק London Eye שבלונדון הואר בצבע האלבום והגוון נראה אפילו בקמפיין של מעצב העל מארק ג'ייקובס. אמנם הצבע קיים גם בממדים הפיזיים, אך רוב הנוכחות שלו היא ברשתות החברתיות, שם קיבל ההאשטאג "Brat" לא פחות מ-2.6 מיליון פוסטים, כשכמעט כולם משלבים את הגוון הירוק.

יתרה מכך, מנוע החיפוש המפורסם ביותר למוצרי אופנה "Lyst", שמפרסם סטטיסטיקות על מותגי אופנה ופריטי לבוש נחשקים באופן קבוע, דיווח כי ישנה עלייה של 17 אחוזים בחיפוש של פריטי אופנה בגוון הספציפי הזה בשבועיים האחרונים. 

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Marc Jacobs (@marcjacobs)

למה תעשיית האופנה בחרה לאמץ את הירוק של "Brat"?

בניגוד לוורוד של ברבי, ששלט כאן בקיץ שעבר, הגוון הירקרק הוא לא מתוק מדי ואינו מציק - ויש לו הרבה השפעה. הצבע הירוק משתלב בלוקים אורבניים ואדג'יים רבים, מגמה שקיבלה את השם "Brat Girl Aesthetic". בשיחה עם ווג סינגפור, צ'ארלי XCX סיפרה שהצבע נוצר בגלל שהיא רצתה "ללכת עם גוון ירוק פוגעני ולא אופנתי".

למרות הטענה של הזמרת כי ירוק אינו אופנתי, נדמה כי בתעשיית האופנה חושבים אחרת. ירוק תופס מקום באסתטיקה הפופולרית כבר תקופה. הירוק של מותג העל בוטגה ונטה היה טרנדי מאוד ונבחר על ידי המעצב דניאל לי, בתקופה ששימש כמנהל הקריאייטיב של המותג. אבל אם רוב הירוקים בעבר עסקו בגוונים יותר כסופים, הירוק של "Brat" מערער על המגמה הזו ומצליח לסחוף עולם שלם, וייתכן שבקרוב ייכנס גם לארון הבגדים שלכם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר