תפסה עמדה אחרי שלא גינתה את חמאס: הכבוד שתזכה לו המעצבת היהודייה

דיאן פון פירסטנברג זוכה לכבוד גדול, כשתערוכה משלה תיפתח בלוס אנג'לס בחודש אוקטובר הקרוב • המעצבת היא בת לניצולת שואה וחתמה בעבר על מכתב לשחרור החטופים משבי חמאס, אך ללא גינוי משמעותי או התייחסות ברורה

דיאן פון פירסטנברג. צילום: AFP

מעצבת האופנה היהודייה המפורסמת, דיאן פון פירסטנברג זוכה לכבוד גדול, כשתערוכה משלה תיפתח בלוס אנג'לס בחודש אוקטובר הקרוב. התערוכה תיערך במוסד התרבות היהודי Skirball שבעיר האמריקנית ותגולל את הקריירה שלה לאורך השנים, לצד הסיפור האישי שלה.

לפני כשבוע, עלה בדיסני פלוס סרט דוקומנטרי העוסק בהצלחת המותג של פון פירסטנברג, בפרשיות האהבה המרובות שלה - כולל נישואיה לנסיך גרמני למחצה ובחוויה שלה כאישה יהודייה ובת לניצולת שואה. 

דיאן פון פירסטנברג בהשקת הסרט החדש,

בסרט נערכים ראיונות עם דמויות בולטות בתעשיית האופנה כמו אופרה ווינפרי, כריסטיאן לובוטין ומארק ג'ייקובס, שהתייחסו אליה כאישה חלוצה בתעשיית האופנה. מעבר לכך, במהלך הסרט נחשפים מכתבים בכתב היד של אימה שנכתבו בתקופת השואה וצילומים של פון פירסטנברג כשהיא מבקרת במוזיאון השואה קאזרן דוסין שבבריסל. המעצבת סיפרה במהלך הסרט על האנטישמיות בעולם אך גם התייחסה לקשר הטוב שלה עם במאית הסרט המוסלמית, שארמין אובאיד-צ'ינוי. 

בתחילת מלחמת חרבות ברזל, נשמעה ביקורת כלפי פון פירסטנברג, שבחרה לפרסם פוסט על מסע ההישרדות של אימה ללא כל גינוי של חמאס או התייחסות ברורה למצב בישראל. לאחר כמה שבועות, המעצבת חתמה על מכתב שכלל שחקנים, קומיקאים ובכירים רבים מתעשיית הבידור ונשלח לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן. במכתב הם קראו לשחרור החטופים משבי חמאס ולצידו הושק קמפיין בשם "No Hostage Left Behind".  

דיאן פון פירסטנברג במט גאלה, צילום: GettyImages

כאמור, התערוכה החדשה של פון פירסטנברג תיפתח ב-17 באוקטובר במרכז התרבות Skirball - מוסד יהודי שנוסד ב-1996. התערוכה עוסקת  בקריירה של המעצבת משנות ה-70 ועד היום, ומציגה יותר מ-50 פריטי לבוש מהארכיון שלה לצד יצירות אמנות, ראיונות, כתבות ופריטים אחרים.

התערוכה תכלול גם מבט אל חייה האישיים ותדבר על ההיסטוריה שלה כבת לניצולת שואה, עם חפצים חדשים "המציעים פרספקטיבה נוספת על הגורמים שעיצבו את חייה ויצירתה". התערוכה מוצגת לראשונה בצפון אמריקה לאחר שהוצגה לראשונה במוזיאון האופנה והתחרה ב-2023 בבריסל, שם נולדה המעצבת. 

פון פירסטנברג, שנולדה בבלגיה והתחנכה בין היתר בבריטניה, מדריד וז'נבה, היא אייקון אופנה ומעצבת על זוכת פרסים, הידועה כמי שהמציאה את שמלת המעטפת בשנת 1974 וזכתה לכינוי "האישה בעלת פוטנציאל השיווק הגדול ביותר מאז קוקו שאנל", כשתמונתה התנוססה על שער מגזין הניוזוויק.

דיאן פון פירסטנברג, צילום: Getty Images

באמצע שנות השמונים מכרה את העסק שלה, השיקה קו מוצרי קוסמטיקה ובושם שנקרא על שם בתה טטיאנה ועברה לפריז שם השיקה מותג הוצאה לאור. בשנת 1997 השיקה פון פירסטנברג מחדש את מותג האופנה שלה DVF עם גרסה משודרגת ועדכנית של שמלת המעטפת המפורסמת שלה, שצברה לעצמה קהל מעריצות חדש ונוצץ ביניהן קארי בראדשו (הדמות שגילמה שרה ג'סיקה פרקר ב"סקס והעיר הגדולה"), מישל אובמה, אשת נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה, מדונה, ג'ניפר לופז וגווינית' פאלטרו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר