אוסף היסטורי: פריטי הלבוש של הנסיכה דיאנה מוצעים למכירה

בית המכירות הפומביות Julien’s Auctions עורך מכירה של פריטי לבוש אייקוניים, ששימשו את הנסיכה כשהייתה בחיים • בין הפריטים: שמלות, חליפות, כובעים, תיקים ונעליים, כמו גם מכתבים וכרטיסי חג

הנסיכה דיאנה ב-1988. צילום: איי.אף.פי

אם גם אתם עפתם על פריטי הלבוש המיוחדים בעונה האחרונה של "הכתר" ואתם במקרה שוהים כעת בקליפורניה, עכשיו יש לכם הזדמנות לרכוש פריטי יד שנייה ישירות מארונה הפרטי של הנסיכה דיאנה.

בית המכירות הפומביות Julien’s Auctions יוצא היום (חמישי) במכירה פומבית גדולה בלוס אנג'לס, שתמכור את פריטי הלבוש הנדירים וההיסטוריים של הנסיכה, שהלכה לעולמה כזכור בשנת 1997.

המכירה הפומבית של הנסיכה דיאנה, צילום: EPA

בית המכירות הפומביות כבר מכר לאחרונה שמלה יקרה במיוחד של הנסיכה, שנמכרה ב-1.14 מיליון דולרים (כ-4.28 מיליון שקלים) וכעת הוא רוכב על המומנטום ומוכר אוסף שלם שהיה שייך לה, כולל שמלות, חליפות, כובעים, תיקים ונעליים, כמו גם מכתבים וכרטיסי חג.

זהו האוסף הגדול ביותר של פריטים אישיים של הנסיכה דיאנה מאז המכירה הפומבית שלה ב-1997, לדברי גבריאלה שוורץ, ראש תחום האופנה בבית המכירות הפומביות Julien’s Auctions. 

הנעליים של הנסיכה דיאנה שעומדות למכירה, צילום: AFP
שמלת הסטרפלס של מוריי ארבייד, צילום: EPA

כרגע נמכרים 50 פריטי לבוש שונים של הנסיכה, כאשר הבולט ביותר הוא שמלת סטרפלס של מעצב האופנה מוריי ארבייד, שעשויה מבד טול בצבע כחול כהה ומעוטרת בכוכבים כסופים, המוערכת בין 200 ל-400 אלף דולרים. היא נלבשה על ידי הנסיכה דיאנה פעמיים בשנת 1986, בהקרנת הבכורה של "פנטום האופרה" בלונדון ובארוחת ערב חגיגית שנערכה עבור מלך יוון.

כידוע, הנסיכה דיאנה נחשבה לאייקון אופנה ועד היום מעצבים וסטייליסטים לוקחים ממנה השראה. הנסיכה, אף צולמה לעיתים קרובות באותם לוקים לאורך השנים. "הסגנון שלה היה חלוצי. לא רק שזה היה מאוד בר קיימא בשנות ה-80 ותחילת שנות ה-90 ללבוש את אותם לוקים, אלא שזה גם ממש תמך בכלכלת האופנה", אמרה שוורץ. "היא עזרה למעצבים צעירים להתקדם. אני חושבת שזו הייתה המחויבות שלה לאופנה ולסביבה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר