להיות קרל לגרפלד: סדרה שהיא ממתק אופנתי על חייו של מעצב העל

3,000 תלבושות נשכרו או נתפרו מחדש על מנת לספק את אווירת שנות ה-70 שהיא הרקע לעלייתו המטאורית של אחד ממעצבי האופנה הגדולים של זמננו • הצופים מוזמנים להציץ אל מאחורי הקלעים של תעשיית האופנה - האגו, המסיבות הגדולות והתשוקות ההרסניות

להיות קרל לגרפלד. צילום: דיסני פלוס

הדרמה הביוגרפית שתעלה מחר (שישי) בדיסני פלוס "להיות קרל לגרפלד" מסמלת את התעניינות המחודשת בחייו וביצירתו של אחד ממעצבי העל החשובים של זמננו. הסדרת בת ששת הפרקים מנסה להתחקות אחר ההתחלה המקצועית של המעצב הגרמני שפעל בצרפת רגע לפני שהפך לאייקון בינלאומי.

העלילה מתרחשת בשנות ה-70 עם היכנסו לבתי האופנה היוקרתיים של קלואה ופנדי, על רקע היריבות והידידות שלו עם איב סן לורן. לכל חובבי היסטורית האופנה מדובר בממתק מיוחד עם סטיילינג מוקפד.

המעצב עם המשקפיים השחורים והקוקו הלבן, הוא דמות מרכזית באופנה של המאה ה-20 וה-21. הוא השפיע על התעשייה לא רק עם יצירותיו אלא גם עם אישיותו הראוותנית ושיתופי הפעולה הרבים שלו. השפעתו משתרעת הרבה מעבר למסלולים, מגיעה לתרבות הפופולרית, שם הוא הפך לסמל של אלגנטיות, אקסצנטריות וחזון אמנותי.

קרל לגרפלד, צילום: AFP

חמש שנים לאחר פטירתו, חייו ועבודתו ממשיכים להוות השראה לדורות חדשים של מעצבים וחובבי אופנה. זו אולי אחת המטרות העיקריות של הסדרה, לנסות ולחשוף צדדים של המעצב שהקהל הרחב לא מכיר.

קרל, שנפטר בשנת 2019 בגיל 85, עבד עד יומו האחרון ודאג להוציא בכל שנה שמונה קולקציות מתוקף תפקידו כמנהל האמנותי של שאנל ופנדי, במקביל לעבודה על המותג הפרטי שלו שנקרא על שמו. 

מתוך "להיות קרל לגרפלד", צילום: באדיבות דיסני+ ישראל

הצילומים נערכו במשך חמישה חודשים וצולמו בצרפת, מונקו ואיטליה. מגוון המיקומים נסה לספק שחזור מדויק של שלבי חייו השונים. 3,000 תלבושות נשכרו ונתפרו מחדש ו-47 סטים הוקמו כדי לתפוס את מהות העידן בו צמח לגרפלד.

התלבושות ממלאות תפקיד מרכזי, המשקפות לא רק את האבולוציה האישית והמקצועית של לגרפלד הצעיר אלא גם את רוח התקופה. כל בגד תוכנן כך שיתאים בצורה מושלמת לשחקן דניאל ברוהל.

מתוך "להיות קרל לגרפלד" / צילום: דיסני פלוס

במהלך ששת הפרקים הצופים מוזמנים להיות עדים למסע של לגרפלד הצעיר, אז בן 38. הבמאים של הסדרה התעמקו בחיי הלילה התוססים של פריז בשנות ה-70, תקופה שסומנה בחופש, יצירתיות ותרבות תוססות, החל מהמועדונים האופנתיים ועד לבר המעושנים.

הסדרה מספקת גם הצצה אל מאחורי הקלעים של תעשיית האופנה באותה תקופה, האגו, המסיבות הגדולות והתשוקות ההרסניות, המומחשות על ידי מפגשים משמעותיים עם דמויות אופנה כגון איב סן לורן וז'אק דה באשר, כמו גם האינטראקציות שלו עם פייר ברגה ואפילו עם פאלומה פיקאסו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר