"רציתי לסייע ללוחמים שנפצעו להרגיש יותר נוח"

אלון קמינר, שאיבד את שתי ידיו, רגלו ועינו בקרבות בעזה חיפש דרך בה הוא יכול לגרום לציבור לקבל את הפצועים בצורה רגילה ויזם שיתוף פעולה מרגש עם "רנואר" • "הרעיון הגיע כשיצאתי מהשיקום לרחוב"

הקמפיין שיזם אלון קמינר עם "רנואר" / צילום: יניב ויצמן

אלון קמינר שירת במילואים ביחידת סנפיר ונפצע קשה בפעילות מבצעית במסגרת מלחמת חרבות ברזל,  כתוצאה מהפגיעה נקטעו שתי ידיו ורגלו והוא אף איבד את עינו.

עם היציאה ממחלקת השיקום הרגיש קמינר שונה וחריג בנוף והמבטים שקיבל מהאנשים בחוץ גרמו לו להבין כי עליו ליזום מהלך תדמיתי גדול למענו, למען חבריו הקטועים ולמען הציבור הישראלי כולו – על מנת שכל הצדדים ירגישו בנוח עם שילובם של הקטועים בחברה בעידן שאחרי המלחמה בעזה.

הקמפיין של "רנואר",

קמינר אסף את חבריו למחלקת השיקום ויצר קשר עם חברת האופנה "רנואר" אשר הרימה קמפיין אופנתי לקולקציית הקיץ החדשה המשלבת את הפרזנטורים של המותג יעל שלביה, ידין גלמן, אנה זק, ברק שמיר וטל מורד לצד החתיכים הקטועים ממחלקת השיקום כדוגמנים מושלמים, בדיוק כמו שהם.

"הרעיון הגיע כשיצאתי לרחוב מבית החולים, קלטתי קצת שלאנשים זה נראה חריג אבל אחרי כמה פעמים אנשים מתרגלים וכבר לא שמים לב אל זה ומתנהגים בצורה רגילה", סיפר קמינר. "בכל מקרה חשבתי איך אפשר לעזור לציבור לקבל טוב יותר את הלוחמים עם הקטיעות וגם איך לסייע ללוחמים האלו להרגיש נוח יותר. לכן יצרתי קשר עם רשת רנואר והם הרימו את הכפפה''.

ניב שטייף, חברו של אלון שמשתתף אף הוא בפרויקט, מספר כי "אלון הגיע אלי יום אחד עם הרעיון הזה וישר קפצתי עליו להשתתף בו, זה כאילו להגיע ולשים את זה בפרונט, דווקא בקמפיין אופנה, בקמפיין של יופי. המדינה עדיין לא ערוכה לכמות הקטועים שיעברו ברחוב במעברי חצייה ויסתובבו בכל הארץ ולכן יש לנרמל את זה, לדבר על זה, להראות את זה בפרונט ולא להתחבא ולהסתיר את זה, מדובר בדבר סופר חשוב".

"לא איבדתי - נתתי''

את הקמפיין פותחים הלוחמים הפצועים בקביעה - "לא איבדתי - נתתי''. בהמשך תוך כדי הצגת הצילומים עם הפרזנטורים של רנואר יחד עם לוחמי ולוחמות צה"ל קטועי הגפיים, נאמר ''אתם הולכים לראות רבים כמונו לא רק בקמפיין אלא גם ברחוב, במשרד, ובתקווה גם במסך שלכם. אלו לא אנשים שאיבדו אלא אנשים שנתנו, הם נתנו מעצמם למען כולנו, אנשים שמייצגים את ישראל היפה, החזקה, המרגשת, שלעולם לא נשברת. אלה האנשים שאנחנו רוצים לשמוע ולראות יותר''.

לנרמל את המצב / צילום: לירן מור

דוגמנים נוספים המככבים בקמפיין: ניב שטייף, אשר באזרחות היה שופט כדורגל בליגת העל ומהנדס מערכות מידע, הוקפץ למילואים מייד בפרוץ המלחמה ונפצע מפגיעת נ"ט. כתוצאה מהפגיעה ניב קטוע ביד שמאל עם פגיעה משמעותית בעמוד השדרה אשר כתוצאה ממנה הוא משותק מהאגן ומטה.

בן בנימין וגלי סגל אשר נפצעו במסיבת הדמים ברעים, שבועות ספורים לאחר שבן הציע לגלי נישואים. השניים נפצעו כאשר מחבלים זרקו רימון למיגונית שבה התחבאו. כתוצאה מכך נפצעו שניהם ונקטעה רגלם הימנית.

אלישע פופ בן 22 שירת בקבע בסיירת גבעתי, נפצע באירוע הראשון בתמרון הקרקעי בעזה במהלך פשיטה נפצע מפגיעת אר-פי-ג'י. כתוצאה מהפגיעה אלישע נפצע קשה ונקטעה רגלו הימנית.

שמעון כהן בן 26 שירת בקבע בגולני, נפצע קשה מפגיעת אר-פי-ג'י וכתוצאה מכך נקטעה רגלו השמאלית.

היוזמה המרגשת זוכה מאז השקתה לתמיכה נרגשת של גופים וארגונים שונים. כך למשל ארגון "נגישות ישראל", המסייע לנכים, פרסם פוסט עם הפרסומת בעמוד האינסטגרם שלו וכתב בין השאר: "אלון רצה לשים בפריים טיים את קטועי הגפיים מהקרבות הקשים, להראות לכולם שלצערנו, זו בין היתר ישראל שאנחנו הולכים לראות סביבנו. אבל זה לא משהו להתבייש בו. אלון מבקש להעביר את המסר שהחוסר הזה - הוא בעצם אות גבורה, אות שמייצגת ערכים של נתינה והקרבה לכולם, אבל זה לא משהו להתבייש בו".

יפעת פסטרנק, סמנכ"לית השיווק של רנואר: "אני שמחה שהייתה לנו הזכות לתת במה למהלך ותקווה שיוביל לשינוי בתפיסת היופי של הצעירים בישראל. מטרת הקמפיין המשלב בין בוגרי מחלקות השיקום והפרזנטורים שלנו הינה לנרמל את המראה של מאות הצעירים קטועי האברים המשתחררים ממחלקות השיקום לרחובות בכל רחבי הארץ ולהקל על כול הצדדים את חזרתם והשתלבותם בחברה. אלו הם הישראלים החדשים. ככה אנחנו נראים עכשיו ועלינו להתגאות במי שאנחנו. יחד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר