מותג האופנה היפני המצליח יוניקלו תובע את אתר הקמעונאות הסיני שיין על העתקת הפאוץ' הפופולרי.
פאסט ריטיילינג, הענקית היפנית שמחזיקה בשני המותגים החזקים יוניקלו ותיאורי מסרה כי "המוצרים ששיין מוכרת השם חיקויים שדומים מאוד לפאוץ' שלנו שהפך לוויראלי ברשתות החברתיות.
הפאוץ' בצורת חצי סהר, שנתלה על הכתף ומחירו כ-20 דולרים בלבד, הפך לכל כך פופולארי ברחבי העולם עד שהגיע למקום הראשון בדירוג של Lyst.
כמעט כמו כל פריט אופנה פופולרי גם הפאוץ' של יוניקלו הביא איתו גל של השראה ומוצרים דומים, מה שגרם ליונקלו להזהיר באתר החברה כי היא עוקבת אחרי חיקויים ועשויה לנקוט בצעדים משפטיים.
התביעה נגד שיין הוגשה בטוקיו והיא דורשת "הפסקה מידית של מכירת החיקויים ופיצוי בגין נזקים שנגרמו לחברה כתוצאה ממכירות אלה". עוד הוסיפו ביוניקלו כי "מכירת הזיופים ערערה באופן משמעותי את אמון הלקוחות באיכות המותג יוניקלו". בתגובה לפנייה של CNN, דובר שיין מסר כי החברה "חוקרת כרגע את הנושא הזה".
@kelsoterooo#uniqlo#uniqlomoonbag#asmrsounds#asmrvideo♬ Someday Sweetheart - Benny Goodman Trio & Benny Goodman & Teddy Wilson & Gene Krupa
הפאוץ' הפופלרי של יוניקלו, שגם זוכה לאהדה רבה בקרב הישראלים, קיבל מאות סרטונים בטיקטוק במהלך שנת 2022 ו-2023, כאשר יוצרי הווידאו שיבחו את הרבגוניות, הגדול והמחיר שלו. הסרטונים צברו מיליוני צפיות החל מעצות סטיילינג ועד לסרטונים שמגלים "מה יש לי בתיק".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו