בעקבות ירידה בביקושים בעקבות המלחמה: רשת האופנה קסטרו תסגור 40-30 חנויות. הקבוצה מפעילה 361 חנויות של המותגים קסטרו, הודיס, קרולינה למקה, אורבניקה ואיב רושה, מתוכן 108 חנויות של המותג קסטרו.
בקסטרו אומרים כי כחלק מאסטרטגיית הקבוצה ובעקבות הפגיעה בביקושים בעקבות המלחמה יסגרו חנויות אשר אינן רווחיות מספיק ולצדן תגדיל הקבוצה ותשפץ חנויות אחרות. זאת על מנת לשמור על רווחיות הקבוצה. יש לציין כי מאז תחילת המלחמה הוציאה קבוצת קסטרו 30% מעובדיה לחל"ת.
ירידה של 40% במכירות לעומת אשתקד
בשנים האחרונות החלה קסטרו במהלכי התייעלות, אשר כללו סגירת חנויות מפסידות. בשבוע שעבר דיווחה הקבוצה בדוחות הרבעון השלישי ל 2023 כי בתקופה שבין ה-7 באוקטובר 2023 ל-15 בנובמבר 2023, נרשמו ירידות של כ-40% במכירות הקבוצה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. עוד צוין בדוח כי הקבוצה פועלת לצמצם את הוצאותיה ולהתאימן לירידה בהכנסות במיקסום המכירות, ייעול תהליכים בפעילות השיווק, צמצום הוצאות לוגיסטיקה ותפעול, התייעלות במצבת כח האדם ובמסגרת זו הוצאו כ-30% מעובדי הקבוצה לחופשות ללא תשלום. פעולות אלו עתידות להוביל לירידה בהוצאות המכירה והשיווק והוצאות ההנהלה והכלליות של הקבוצה במהלך הרבעון הרביעי לשנת 2023 והרבעון הראשון לשנת 2024.
באותו דוח מסר רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס כי "קבוצת קסטרו-הודיס מסכמת את הרבעון השלישי לשנת 2023 עם גידול בהכנסות ובכל מדדי הרווח לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מעלייה במכירות בכל מגזרי הפעילות של הקבוצה, בדגש על מגזר הלבשת אופנה שצמח בכ-6%". עוד הוסיף כי "להערכת הקבוצה, מחזורי המכירות נפגעו מאז פרוץ המלחמה בכ- 79 מיליון שקלים, בהתאם לצמצום היקפי הפעילות של ענף הקמעונאות כולו ורשתות האופנה בפרט. עם זאת, נכנסנו למלחמה ללא יתרות מלאי חריגות ואנו לא נדרשים להפחתות מלאי כתוצאה מהשלכות המלחמה.
"הקבוצה עוקבת באופן שוטף אחר קצב התאוששות הביקושים בפועל למוצריה ופועלת להתאמת ההוצאות להיקפי הפעילות על ידי התייעלות משמעותית, לרבות בנושא מצבת החנויות והתאמות להזמנות מלאים עתידיות של עונות אביב וקיץ 2024. פעולות אלו עתידות להוביל לירידה בהוצאות הרבעון הרביעי לשנת 2023 והרבעון הראשון לשנת 2024".
רוטר הוסיף: "קסטרו ערוכה להתמודדות בתקופה מורכבת זו בצורה יחסית טובה מאחר והקבוצה איתנה ונמצאת עם נזילות גבוהה. יתרות המזומנים ושווי מזומנים של הקבוצה ליום 30/9/2023 מסתכמים בכ-230 מיליון שקלים , החוב פיננסי נטו אפסי בנוסף לקבוצה הון חוזר בסך של כ-307 מיליון שקלים. אנו מאמינים כי האסטרטגיה שלנו לצמיחה תוך פיתוח מותגי הקבוצה, תוכיח את עצמה בטווח הארוך ונקווה שתקופה מאתגרת זו תסתיים במהרה".
דובר קסטרו מסר בתגובה: "כפי שצוין בדוחות הקבוצה לסיכום הרבעון השלישי לשנת 2023, לצד גידול בהכנסות ובמדדי הרווח, הקבוצה פועלת לצמצום הוצאותיה וייעול בהוצאות הלוגיסטיקה התפעול וכח האדם. כחלק מאסטרטגיית הקבוצה ובעקבות הפגיעה בביקושים בעקבות המלחמה נסגור חנויות אשר אינן רווחיות מספיק ולצדן נגדיל ונשפץ חנויות אחרות. זאת על מנת לשמור על רווחיות הקבוצה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו