שופטת מיס יוניברס הגנה על ישראל – וקיבלה איומים במוות

אמילי אוסטין היהודייה נמצאת בימים האחרונים תחת מתקפה של פרו-פלשתינים • הדוגמנית פנתה אל ה-FBI ושכרה גם שירותי אבטחה פרטיים

אמילי אוסטין. צילום: צילום מסך

אושיית הרשת, העיתונאית, דוגמנית, פעילת ההסברה הפרו-ישראלית ושופטת מיס יוניברס היהודייה, אמילי אוסטין, קיבלה איומים על חייה לאחר שנקלעה לוויכוח טעון עם אקטיביסטית פרו-פלשתינית.

אוסטין (22) לקחה חלק לפני כחודש בתוכנית Piers Morgan Uncensored של העיתונאי הבריטי פירס מורגן בו התעמתה עם נארדין קיסוואני, פעילה פרו-פלשתינית ידועה בדיון שהתלהט עד מהרה כשקיווסאני בחרה להכחיש את הדיווח על כך שבית החולים הערבי אל-אַ֫הְלִי הופצץ על ידי שיגור רקטה כושל של הג'יהאד האיסלאמי, ואוסטין ביקשה גם לברר מולה בין היתר אם היא מגנה את מתקפת ה-11 בספטמבר ומדוע היא מסרבת להכיר בכך שטבח 7 באוקטובר הוא ה-11 בספטמבר של ישראל. קיווסאני כינתה את שאלותיה מגוחכות, הטיחה בה שהיא מכחישה רצח עם ודורשת הסבר ממורגן מדוע הוא אינו זה שמנהל את הדיון.

"אני ניסיתי לשמור על דיון שמבוסס על עובדות ולא אמוציונלי, אבל היא צרחה. היא דיברה מעליי, איימה עליי באינסטגרם כשפרסמה תמונה שלי עם חץ אדום מעל הראש שסימן אותי כמטרה וצחקה עם העוקבים שלה על זה ששמה פרס על ראשי. זה לא מצחיק", אמרה אוסטין על ההתנהלות המסיתה של קיסוואני בראיון שהעניקה לאתר של רשת פוקס.

קיסוואני, בוגרת לימודי משפטים פעילת BDS ידועה המוכרת גם לגורמים בארץ, משמשת כמנהיגת ארגון Within Our Lifetime, ארגון הקורא להקמת מדינה פלשתינית על כל שטח מדינת ישראל ומוכרת כמובילת המחאה האנטי ציונית בקמפוסים בניו יורק התומכת באקטים של אלימות נגד ישראל וקוראת להשמדת המדינה. 

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Within Our Lifetime🇵🇸✊🏽 (@wolpalestine)

בהמשך לראיון, אוסטין סיפרה בסוף השבוע האחרון לפוקס ניוז כי קיבלה הודעות מלאות שטנה לחשבונות החברתיים שלה, בהם כאלו שכללו איומים גרפיים מפורשים על חייה.

"אני אמצא אותך ואמכור אותך. יהודייה כמוך בעזה תימכר במחיר גבוה", נכתב באחת ההודעות. "אני אהרוג אותך ז*נה. אני ארדוף אותך כמו שעשינו לישראלים", איים גולש אחר כשאוסטין מספרת שעשרות אחרים כינו אותה "ז*נה יהודייה טיפשה" ו"שקרנית מחורבנת". "מגיע לך לקבל כדור בין העיניים", איחל לה גולש נוסף ואחר הביע תקווה שיאנסו וירצחו אותה.

אוסטין הוסיפה שהיה גם מי ששלח לה איום מפורש והבטיח לה שתרצח בימים הקרובים, כשאחרים איימו עליה שתשמור על הגב שלה והבטיחו לה שהם עוקבים אחריה.

"אנשים מפרים את הפרטיות שלי, מחפשים ומפרסמים ברשת את הכתובת שלי, מנסים לסחוט אותי לעשות דברים, מאיימים עליי, ואני לא אחת שנכנעת לפחד. זו לא מי שאני", ביקשה אוסטין להדגיש את חוסנה הנפשי חרף האיומים המפחידים, אך הוסיפה באותה נשימה כי גם אמה קיבלה הודעות מטרידות ולאחר פנייה מגורמים בקונגרס וחברי מועצה שהביעו דאגה מהאיומים וההטרדה המקוונת, היא יצרה קשר עם ה-FBI ושכרה גם שירותי אבטחה פרטיים.

"הם חוקרים כל הודעה וכל פוסט", אמרה לפוקס. "אני אסירת תודה שהם על זה ובמרחק שיחת טלפון אחת".

אוסטין שיתפה את מיליוני עוקביה לפני כשבוע בהתכתבות פרטית שניהלה עם איימי אמרייך, מנכ"לית תחרות מיס יוניברס, בה עימתה אותה עם חוסר התגובה מצד התחרות לטבח ולחטיפת נשים וילדים על ידי חמאס במתקפת הטרור הרצחנית של 7 באוקטובר.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Emily Austin (@emily.austin)

"אני רוצה להביע בפנייך את הזעזוע שלי מהשתיקה הרועמת מצד מיס יוניברס בנוגע לאלימות כנגד ישראלים חפים מפשע שנרצחו ונחטפו" כתבה לה. "יש ילדים ונשים שנחטפו על ידי החמאס ועוברים התעללות ואונס. לא ראיתי מילה של גינוי או לחץ לחץ מצד מיס יוניברס להחזירם הביתה. זה מאכזב ברמות".

"הרבה לפניי ואני בטוחה שהרבה אחריי, מיס יוניברס היא ארגון לא פוליטי", כתבה לה בתגובה אמרייך. "לצערי זה כך כי כל כך הרבה נשים בתחרות מגיעות מאזורי מלחמה או כאלה עם אי שקט פוליטי. מה שאנחנו עושים זה ליצור מרחב מוגן כדי שהנשים תוכלנה להשמיע את קולן מה שרבות לא יכולות לעשות במדינות שלהן.

"אני יודעת שזה לא מה שרצית לשמוע, אבל אני לא בעלת הארגון. "אני מקווה שאת כן מאפשרת לעצמך קצת חסד כי בזמנים של שנאה חסרת אנושיות", סיכמה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר