עב"מ ופופקורן מפוזר: סיכום שבוע האופנה בניו יורק

מיטב המעצבים שוב הפתיעו את בכירי התעשייה שהגיעו לתפוח הגדול • ויקטוריה בקהאם בכתה, המודעות לסביבה שוב "כיכבה" ומה גרם לאנה וינטור לחייך?

צילום: AP // שבוע האופנה בניו יורק

שבוע האופנה סתיו/חורף 2018 בניו יורק הגיע לסיומו ויחד איתו שלל של זכרונות ואירועים שגרמו לכולנו להישאר דבוקים ללייב סטרים של מסכי הסטורי של המעצבים הגדולים כדי לחלוק יחד איתם את הרגעים המרגשים.
מה הייתה התצוגה הכי רומנטית? מי המשיך את הגל הפוליטי של שמירה על איכות הסביבה ולשדר אופנת רחוב במיטבה? מה גרם לוויקטוריה בקהאם לבכות? ומי הצליח לגרום למלכת הקרח והסטייל, הגורו אנה וינטור, לחייך?

עשתה את זה כמו בקהאם

ויקטוריה בקהאם, ידועה כמי שהפכה להיות מעצבת אופנה מכובדת בתעשייה עם סגנון מובהק של שיק אירופאי, בגדי אוברסייז ואלגנטיים לנשים עסוקות וקרייריסטיות. התצוגה שלה התקיימה באולם מלכותי ומפואר בשם "אחוזת ג'יימס ברדן" כאשר אנשים ישבו ממש כמו בסלון של בית מפואר. "רציתי שאנשים יראו את הבגדים שלי מקרוב", אמרה ויקטוריה, אני לא מאמינה שאנחנו כבר עושים את זה עשר שנים, אני כל כך גאה בעצמי ובצוות שלי".

הפריטים המדוברים של התצוגה הם נעלי העקב הקטנים בצבע לבן עם טיפ שחור, מה שמזכיר את הנעליים הקלאסיות של שאנל ותיק אוברסייז "אם את אמא עם ילדים חשוב שיהיה תיק גדול להכניס כמה שיותר דברים", טענה ויקטוריה. הרגע המרגש של התצוגה היה בסיומו של התצוגה שויקטוריה יצאה החוצה ונישקה את בעלה וילדיה והייתה מרוגשת עד דמעות. 


תצוגת האופנה של ויקטוריה בקהאם // צילום: AP

בחזרה לעתיד 2018

אלכסנדר וונג  הוא אחד שגדל בתוך המערכת של ווג ידוע כאדם אנרגטי שאוהב מסיבות וחגיגות. האפיונים האלו הועברו היטב כאשר הדוגמניות בתצוגה שלו צעדו על המסלול בשמלות וחצאיות מיני קצרות שללא ספק לא ממש מתאימות למשרד. השראות שנות ה80 ו"האלמנט החמישי" שכבשו את המסלולים באו לידי ביטוי גם פה בשילוב חזק של סרט "המטריקס".

האקססורי הבולט בתצוגה היה כנראה הקליפס שהוא שם לדוגמניות בשיער, מודבר על קליפס "הבננה" שכולנו מכירים משנות ה-90, אז זה לא היה פריט אופנתי, אולי עכשיו הקאמבק יעשה את שלו.

המוזה לקולקציה של וונג היתה האחות הברונטית בלה חדיד. וונג תיאר אותה כתופעה סנסציונית ומלכת הסושיאל מדיה, עם 16.8 מיליון עוקבים באינסטגרם וכאשר כל אאוטפיט שלה עושה כותרות ומועתק ברחוב, היא האדם הנכון לעצב עבורו ובשבילו את הקולקציה, כי כולן ירצו את מה שהיא לובשת.  

השטן לובשת פראדה עם חיוך

אחת מאורחות התצוגה של וונג ומי שישבה בשורה הראשונה היא העורכת הראשית של מגזין ווג האמריקאי, אנה וינטור. מי שמכיר את דמותה של וינטור יודע שהיא קטנה, אליתיסטית ומסתורית כשדמותה שימשה  מקור השראה לדמות של מריל סטריפ בסרט "השטן לובשת פראדה". היא ידועה כמי שיושבת בשורה הראשונה של כל התצוגות הנחשבות של שבוע האופנה עם משקפיי שמש גדולים וקור רוח ומבט קפוא שרוב בני האדם לא יעזו לערער.

זה כנראה נכון לכולם, אלא אם כן את קארדי בי. כוכבת הפופ היממה את כולם ושברה את הרשת עם תמונה שלה מתיישבת ליד וינטור ומקבלת קבלת פנים מחוייכת ושמחה ממלכת הקרח הידועה. התמונות שלהם שצולמו על ידי מת'יו שיינר (כתב אופנה של הניו יורק טיימס) שהיה מספיק זריז וחכם לתעד את הרגע הנדיר הופצו בטירוף בסושיאל מדיה. הזמרת קארדי, שידועה כדמות חמה וזוהרת, נראתה יחסית מאופקת כאשר ישבה ליד וינטור. מעניין על מה הן דיברו?

אנה וינטור // צילום: EPA

דוגמנים עם סנואובורדים

כאשר צפינו בתצוגה העתידנית של ג'רמי סקוט ואלכסנדר וונג חשבנו שזה יהיה השיא של טרנד "האלמנט החמישי" ו"מלחמת הכוכבים", אבל לא. יש מעצב אחד, ששמו פילפ פליין, שלקח את הטרנד צעד אחד קדימה והוציא את דוגמנית העל אירנה שייק מתוך עב"ם שצעדה יחד עם רובוטריק ענק על המסלול לצלילי השיר של פרנק סינטרה "Fly me to the moon".

אחרי ההופעה הגדולה הגיעו גם דוגמנים עם בגדים שלבשו בגדי ספורט עתידניים וצמודים, חלק מהדוגמנים אף יצאו עם סנואובורדים וציוד סקי על כתפיהם. ראוי לציין שהיה גם הרי שלג על הרצפה ופתיתי שלג שנפלו מלמעלה במהלך כל התצוגה. אז לסיכום - נחת עב"ם באמצע שבוע האופנה של ניו יורק, שמתוכו יצאה דוגמנית על שיצאה לפגוש את החבר שלה הרובוט והם צעדו לעבר השקיעה בשלג. הגיוני.

התצוגה נגמרה כהרגלו של פליין במסיבה של הדוגמנים על הבמה שכמובן המשיכה לאפטר פארטי שכולנו היינו רוצים להיות בו. המעצב העלה פוסט עם הכיתוב "תפסיקו לנסות להשתלב כאשר נועדתם לבלוט החוצה!". אהבנו.

מתוך תצוגת האופנה של אלכסנד וונג // צילום: AP

רומנטיקה בסושיאל מדיה

ג'יין סיסקין, מעצבת המותג  Cinq a’ Sept, שידועה כחביבת מובילת דעת הקהל במדיה החברתית, הציגה קולקציה שמציגה שילוב של בגדים נוחים ומודרניים שקיבלו השראה מכתיבת ממכתבי אהבה..

זה גרם לה לחשוב על התקופה שהרומנטיקה היתה במיטבה ואנשים היו כותבים מכתבים אחד לשני ומחכים בסבלנות תקופות ארוכות לקבל מכתב בחזרה, ובהתאם הקולקציה היתה נשית ורומנטית בשילוב של פרינטים פרחוניים, פרוות, מלמלות ושמלות שיפון ממשי. 

מטרתה של הקולקציה היא לתת פתרון נשי ורומנטי לנשים קרייריסטיות שיכולות בקלות לשלב את כל הפריטים ולמתן אותם עם חולצה לבנה מכופתרת. התצוגה נערכה באולמו המפואר של מלון פיאר כאשר האורחים ישבו בשולחנות קטנים עם מפות לבנות שם הגישו להם קוויאר, סנדוויצ'ונים קטנים ותה.

באמצע החדר הוצב עמוד מאי, גזע עץ כרות ומקושט שסביבו חוגגים במקומות שונים בעולם את בוא האביב. כל התצוגה עוצבה בצורה המושלמת לצילומי אינסטגרם מושלמים שסיפקו לקהל האינסטגרמי בדיוק את מה שהם רוצים. רומנטיקה של המאה ה-19 שמכוונת למאה ה21. 

אופנת רחוב במיטבה

נושא השמירה על איכות הסביבה כפי ששמתם לב הוא נושא בוער וחשוב שהמעצבים שמים עליו דגש. הנושא בוער במיוחד כאשר מדובר באדמותיהם של ארצות הברית. מעצב המותג R13, כריס לבה האמריקני, שפעמים רבות ההשראות לקולקלציות שלו נובעות מאירועים פוליטיים ומדיניים הושפע אף הוא מהתנועה והצטרף למאבק. הקולקציה נועדה להעלות את הצורך והרצון לטייל ביערות ובהרים ולשלב אפילו צפייה בציפורים.

המראות שפתחו את התצוגה, בליווי מוסיקה של הליכה בטבע, סוגננו עם שקי שינה כמעילים, טייצים וקפוצ'ונים עם פרינטים של גזעי עצים וציפורי נשר יחד עם מעילים וחצאיות צמר שנראו כמו שמיכות חורף. אי אפשר שלא להיזכר בחליפת הסופרבול של הזמר ג'סטין טימברלייק. יש שיאמרו שלבה הצליח לעורר את המודעות בנושא איכות הסביבה טוב יותר מסטלה מקארטני.

עם זאת, אירוע שיצר בלבול בקהל התרחש בחלק השני של התצוגה כאשר דוגמנים יצאו עם בגדי ציד. הפריטים הבולטים ביותר בתצוגה היו מגפיים בסגנון UGG בוטס עם עקבים והטי שירטים והקפוצ'ונים שעליהם הודפסו תמונות של אנשים מפגינים ביוטה לשמירה על מקורות המים.

אירנה שייק // צילום: Getty Images

לבה היה מספיק אמיץ לנצל את מעמדו כמעצב אופנה ולעודד אותנו לאהוב את הסביבה שלנו. קולקציה מרעננת שמדברת ישר לליבם של חובבי אופנת הרחוב שאני בטוחה שנראה הרבה ממנו.

קלווין קליין בתוך שקית פופקורן כסופה

ואם חשבתם ששבוע האופנה של ניו יורק הולך להיגמר כך, הגיע מותג האופנה "קלווין קליין" בהובלתו של המעצב ראף סימונס (מעצב הבית לשעבר של דיור), ששם את כולם בכיס הקטן, או שנאמר בתוך שקית פופקורן בוהקת. בקלווין קליין לקחו את בניין הבורסה של ניו יורק ועשו לו טרנספורמציה מטורפת לחווה הזויה עם תמונות של אנדי וורהול על הקירות והצפה של פופקורן על רצפת התצוגה.

הרמז לנושא האירוע כבר הגיע בהזמנות שנשלחו בתוך שקיות כסופות שמלאות בפופקורן. כידוע לנו, פופקורן זה מזון טראשי להמונים שרואים סרטים טראשיים בקולנוע. אבל כאן ממש לא היה שום סימן לטראשיות. סגנונות בולטים בקולקציה היו בדים כסופים שכנראה ישארו איתנו גם שנה הבאה. המותג היוקרתי הציג גם מדים וסרבלי עבודה של מכבי אש כז'קטים אופנתיים.

הגיוס של סימונס לעיצוב הקולקציה הוא מהפכני, כאשר סימונס הצליח לקחת מותג שידוע כמינימליסטי ופשוט ולהפוך אותו למותג עכשווי שיכבוש את האמריקאים. סימונס כבר נתן את חותמו והראה לכולם את השפעתו ה"קולית" והעכשווית שלו על המותג לפני חודשיים כאשר הלביש את האחיות קרדשיאן (מלכות הסושיאל מדיה ומי שמכתיבות ברמה יומית את האופנה) בהלבשה התחתונה, כשהן עטופות בשמיכת צמר. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר