בשנת 2013 נפל דבר בעולם הסרטים המצוירים כשהסרט "פרוזן", או כמו שקוראים לו בארץ "לשבור את הקרח", עלה לאקרנים ובאותה נשימה הכרנו את אנה, אלזה, קריסטוף ואולף.
אם ביקרתם בחלל בשנים האחרונות, או שלא העמקתם בתופעה, נזכיר שמדובר בשתי אחיות, נסיכות בממלכת ארנדל. לאחות הבכורה אלזה יש כוחות קסם מולדים המאפשרים לה ליצור קרח ושלג ובגללם היא מופרדת מאחותה האהובה אנה, ובוודאי לא נשכח את השיר המוכר "Let It Go". הסרט ממוקם כיום ברשימת עשרת סרטי האנימציה המצליחים בכל הזמנים, וגלגל עד היום יותר מ־1.3 מיליארד דולר כהכנסות מהסרט בלבד, הצלחה קופתית ענקית, כזו ששנים שום סרט אנימציה לא הצליח לעקוף.
"לשבור את הקרח" לא היה להיט קופתי בלבד.הסרט פרץ את גזרת המסכים ונחל הצלחה חסרת תקדים בהיבט המסחרי. במהלך השנים 2015-2014 הוא דורג במקום ראשון במכירות בקטגוריית הצעצועים וכלי הכתיבה בכל אירופה.
לישראל ההצלחה המסחרית הגיעה באיחור של שנה, ובשנים 2016-2015 הצעצועים וכלי הכתיבה של פרוזן היו הנמכרים ביותר בקטגוריות אלה, וכן התחפושות של אלזה ואנה היו הנמכרות ביותר במשך שלוש שנים ברציפות.
כעת, אחרי ציפייה ארוכה של ילדים רבים, וכן, גם הורים, סרט ההמשך "לשבור את הקרח 2" צפוי לצאת בבתי הקולנוע בארה"ב ב־22 בנובמבר ובישראל ב־5 בדצמבר, אך ההיסטריה החלה הרבה זמן לפני כן, וגם הבאז התקשורתי.
קופסת תכשיטים, צעצועי אילנית
אתמול חברת דיסני ערכה השקה חגיגית במסגרת פסטיבל בינלאומי בלונדון, שבו הציגה את שיתופי הפעולה המסחריים שלה והציגה טיזרים לקראת צאת הסרט. בהשקה הוקמה טירה מהאגדות שאירחה ידוענים ומשפיענים מ־30 מדינות ברחבי העולם שנחשפו לקטעים מהסרט, לגיבורים ולמגוון צעצועים והתנסויות אינטראקטיביות בעודם משוטטים בין החדרים.
החל ממחר מעריצי הסרט ברחבי העולם יוכלו להתוודע לסיפור ההמשך של אנה, אלזה, קריסטוף ואולף ולמצוא שלל מוצרים כגון ביגוד, אביזרי אופנה, הנעלה, צעצועים, תלבושות, מצעים, מוצרים לעיצוב בית, מוצרי אלקטרוניקה, משחקים, משחקים דיגיטליים וספרים.
לאורך כל סוף השבוע קמעונאים ברחבי העולם יצטרפו לחגיגת ה־Frozen Fan Fest עם אירועים בחנויות דיסני ברחבי העולם, מבצעים מיוחדים, מתנות ועוד. חנויות הדגל של דיסני יערכו אירועי השקה בחצות, כך שהמעריצים יוכלו להיות הראשונים לקנות את המוצרים ברגע שיגיעו למדפים ומגוון פרסים, ובהם הגעה לפרמיירה החגיגית.
הטירה מבית לגו
עם הזכיינים שעתידים ליצור קולקציות ומוצרים ממותגים אפשר למנות את H&M, זארה, אדידס, מותג החיתולים האגיס ותאגיד P&G. עם קטגוריית הצעצועים והמשחקים אפשר למנות את לגו, הסברו, פאנקו פופ, ג'אקס (jakks), רבנסברגר, קלמנטוני ועוד.
בקרב היצרנים הישראלים בתחום הטקסטיל והאופנה אפשר למצוא את פוקס, דלתא וורדינון, ובקטגוריית המשחקים והנייר את קבוצת גטר, אילנית, צעצועי דיאמנט, פלפוט, משחקי יצירה ומותג לייף של סופר־פארם עם שלל מוצרי טואלטיקה וטיפוח.
הורים, תתכוננו, המוצרים לא צפויים להיות זולים. לדוגמה, טירה של הסברו תעלה כ־400 שקלים, בובה של אנה או אלזה עם מכשיר לקליעת צמות ובובת קליעת צמות החל מ־270 שקלים, ובובות של הדמויות החל מ־59 שקלים. כמו כן, יושקו ערכות יצירה מיוחדות כמו "קופסה מתפוצצת" של חברת דיאמנט צעצועים עם מגוון מוצרים שמתגלים בפנים מ־69.9 שקלים, כדור שלג קסום עם דמויות לאיסוף של חברת פלפוט מ־59.9 שקלים, ובובות קטנות שמאירות בלילה עם פטנט ייחודי שמאפשר להן להידלק בנשיפה, של חברת טויריפיק, מ־39.9 שקלים.
נערכים מראש
"לאור הציפייה הגדולה חברת דיסני נערכה מוקדם השנה כדי לענות על כל הציפיות ולהוציא את המוצרים לשוק כחודשיים לפני הקרנת הבכורה בישראל", אומרת קרן סער, מנהלת חטיבת מוצרי צריכה בדיסני ישראל ומסבירה: "בסרט הראשון לא חשבו שההצלחה תהיה כל כך מהירה, ומוצרים וכל המרצ'נדייז הגיעו באיחור".
נועה בן אבו, סמנכ"ל שיווק עידן 2000, מציינת כי כל הרשתות הגדולות והחברות הצעצועים נערכים הפעם אחרת ליציאת הסרט: "המוצרים יעלו על המדפים כבר מחר, וכשנתקרב ליציאת הסרט תהיה חגיגה שלמה. החנויות יהיו מקושטות ויהיה פסטיבל גדול סביב הנושא".
אופני אנה ואלזה, אנונימה
לדבריה, החגיגה גדולה כי הסרט הקודם יצא לפני שש שנים ויש סקרנות, וגם מאחר שמדובר בעידן שלפני הרשתות החברתיות, ששינו גם את עניין המסחור. "יש ציפייה סביב סרט ההמשך, והיום רואים דברים שעולים ברשתות החברתיות. הילדות מעודכנות מהר ורוצות את הדברים בהישג יד, ולכן דיסני וגם אנחנו נערכים הפעם אחרת ומבעוד מועד".
בן אבו נזכרת בהיסטריה סביב המוצרים: "הסרט יצא בזמנו כמו כל סרט חדש שדיסני משיקה, ואחרי זה יוצאים מוצרים בכמות מסוימת. במקרה של 'פרוזן' הקהל נהר לחנויות ורצה מוצרים ולא היה. במיוחד אחרי שהסרט החל לצאת בעולם ב־VOD נחשפו אליו עוד ועוד ילדים והורים, והחלו סחרור וביקושים יותר מההיצע שהיה. אני זוכרת שכל מה שהבאנו נחטף מהמדפים, והיה קשה לספק את הביקושים".
לשאלה למה הסרט הזה הצליח יותר מאחרים, עונה בן אבו: "ילדות מחפשות תמיד את הנסיכה הקסומה להתאהב בה ושתהיה מודל לחיקוי. במקרה של אנה ואלזה מאוד קל להתאהב בהן כי מדובר באחוות אחיות. יש שם את הדמויות הגבריות שגם בנים אוהבים, ואת אולף המצחיק שהבנים חיפשו מוצרים שלו. להורים היה חשוב לקדם את הערך הזה של המשפחתיות, העזרה לזולת, הנדיבות והאינטאקציה של האחיות ביניהן, ומאחר שגם ההורים התחברו לסיפור ולדמויות, זה קידם את הסרט. כשילדה ביקשה מההורים לרכוש משהו שמסמל ערך חיובי, ההורים פתחו את הלב ואת הכיס".
ואם בכל זאת תרצו ספוילר קצר, מה שאפשר לחשוף על הסרט המשך הוא שהעלילה מתחילה בסיפור על מה שקרה שלוש שנים לאחר סיום העלילה של הסרט הקודם. אלזה שומעת קול משונה מהצפון שקורא לה, ויחד עם אחותה אנה, קריסטוף, אולף וסוון הם יוצאים למסע חדש מביתם בארנדל כדי לחקור את מקורות כוחות הקסם של אלזה והקולות שהיא שומעת בראש, ועל הדרך גם להציל את הממלכה שלהם מאיום כלשהו (את טיב האיום אי אפשר לגלות).
אם ב"לשבור את הקרח" אלזה חששה שכוחותיה היו גדולים מדי עבור העולם, בסרט ההמשך היא חייבת לקוות שיספיקו כדי להציל אותו. את הסרט הנוכחי ממשיכים אותם יוצרים וכותבי שירים בליווי קולם של אידינה מנזל, קריסטן בל, ג'ונתן גרוף וג'וש גאד. גם שיר נושא, שנקרא "אל הלא נודע", ילווה את סרט ההמשך וצפוי גם הוא לצאת לאוויר בטרם יציאת הסרט, כך שתוכלו להגיע מוכנים להקרנה בקולנוע.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו