הנסיך ויליאם ביקש לשנות את השיטה עבור קייט מידלטון – וסורב

לנסיכה היה חסר תואר אחד נוסף בכדי שבעלה ויליאם יהיה מרוצה, אך המלכה עצמה דחתה את רצונו • "על ויליאם הופעל לחץ שלא לשבור את המסורת"

קייט מידלטון. צילום: רויטרס

כמעט שלא הייתה נסיכה: לקייט מידלטון יש תארים רבים מתוקף היותה בת מלוכה דרך נישואיה למלך בריטניה לעתיד הנסיך ויליאם, אך מסתבר שהדרך לתואר הנחשק אולי מכולם "הנסיכה מוויילס" לא הגיע בקלות, כשמי שהערימה קשיים בדרך הייתה סבתו של ויליאם המלכה המנוחה אליזבת השנייה.

לקייט בת ה-42, שמחזיקה כיום בכמה תארים רשמיים ביניהם דוכסית קיימברידג', דוכסית קורנוול ודוכסית רות'סיי, היה חסר עד לפני שנתיים תואר אחד חשוב שוויליאם רצה עבורה – הנסיכה מוויילס.

רצה עוד תואר עבורה. קייט מידלטון והנסיך ויליאם, צילום: איי.פי.

ויליאם, כך חשפו מקורות בארמון, רצה לשמור על תוארו כנסיך ולא להיקרא דוכס. "הוא נולד נסיך ורצה להמשיך להיות ידוע ככזה", אמר אחד מיועצי הארמון לאתר הטלגרף הבריטי. "גם לגבי קייט היו לו רעיונות והוא רצה שתקבל את התואר 'הנסיכה קתרין'", הוסיפו ואמרו, "אלא שהבקשה נדחתה על ידי המלכה למרות כמה מקרים חריגים שאושרו בעבר בתוך המשפחה".

ההיסטוריון המלכותי קנת' רוז הסביר שהמלכה המנוחה אליזבת לא הסכימה לשנות את המוסכמות לפיהן נסיכות מקבלות את התואר בלידה ולא בנישואין, כשהמקרה החריג העיקרי היה אלמנתו של הדוכס מגלוסטר, שזכתה בתואר נסיכה כמחווה על שירותה רב השנים. "שינוי תוארה של קייט היה עלול לייצר גל בקשות דומות מצד בני משפחה אחרים ועל וויליאם הופעל לחץ שלא לשבור את המסורת".

צריך לשמור על המסורת, צילום: GettyImages

עם מותה של המלכה אליזבת' ב-8 בספטמבר 2022 משאלת ליבו של ויליאם התגשמה וקייט מידלטון הפכה לנסיכת ווילס, אך הייתה זו דווקא קייט שלא מיהרה לאמץ ולחבק את התואר הנודע המזוהה כל כך עם אמו המנוחה של ויליאם הנסיכה דיאנה.

על פי ספרו של העיתונאי רוברט ג'ובסון, קייט ראתה את עצמה מתמודדת עם דילמה מורכבת. "בנישואיה לבנו הבכור של הנסיך צ'ארלס היא ידעה שיום אחד תצטרך ללכת בעקבותיה של אמה החורגת המנוחה", כתב ג'ובסון, "אבל התואר נסיכת וויילס לא היה מאוד מפתה עבורה, כיוון שהבינה שמהר מאוד יערכו השוואות בלתי פוסקות בינה לבין דיאנה שנשאה בתואר הזה עד מותה הטראגי".

לדברי ג'ובסון, קייט שקלה להסתפק בתואר אחר, אך בסופו של דבר כידוע שינתה את דעתה ואימצה את התואר עם עלייתו של חמה, המלך צ'ארלס לכס המלכות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר