ברוס ויליס. צילום: אי.אף.פי, ארכיון

מצבו הרפואי של ברוס ויליס: זה מה שאנחנו יודעים עד עכשיו

השחקן האהוב שפרש לפני כשנתיים וחצי לאחר שאובחן עם אפאזיה ובהמשך עם דמנציה, ממשיך לעורר עניין ברחבי העולם • בנותיו ואשתו התראיינו והתייחסו לא פעם לחיים לצד אדם שמתמודד עם פגיעה נוירולוגית • "ברור שיש צער ויש עצב, אבל מדובר בהתחלה של פרק חדש בחיים"

[object Object]

מצבו הרפואי של כוכב העבר ההוליוודי ברוס ויליס (69), ממשיך לעורר עניין ודאגה בקרב מעריציו. דמי מור, אשתו לשעבר של ויליס, התארחה לאחרונה בתכנית של דרו ברימור והתייחסה למצבו. בין היתר, אמרה " אני נוהגת לומר לבנות שלי שצריך לפגוש אותו במקום שבו הוא נמצא עכשיו. לא להיאחז במי שהוא היה או במי שאנחנו רוצות שהוא יהיה, אלא במי שהוא ממש באותו רגע - ובמקום הזה יש הרבה מאוד יופי, אושר, אהבה ומתיקות".

ויליס פרש ממשחק לפני כשנתיים וחצי, לאחר שאובחן עם אפאזיה - לקות נוירולוגית הפוגעת בכישורי השפה (דיבור, הבנה וקריאה). בשנה שעברה דווח כי הוא סובל מדמנציה. מאז ההודעה הדרמטית, הנשים שמקיפות אותו סיפרו לא פעם על הטיפול שהן מעניקות לו, השינוי שחל בו והזמן שהם מבלים יחד.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Demi Moore (@demimoore)

בתו טלולה סיפרה שהיא משתדלת לבקר את אביה בכל רגע פנוי, אולם הפגישות איתו מצריכות הכנה מוקדמת: "לפני ביקור אצלו אני בוחנת את עצמי לראות האם אני חזקה ויכולה לבקר אותו. אני משתדלת להגיע בפתיחות ובלי ציפיות כשאני פשוט נוכחת איתו", סיפרה בראיון למגזין people.

גם רומר, בתו הבכורה של השחקן, סיפרה במאי האחרון על מצבו: "ביקרתי אותו ממש לפני שטסתי לניו יורק. בביקור הזה הבת הקטנה שלי לואטה, התחילה ללכת והיא ניגשה אליו וזה היה מאד מתוק".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Demi Moore (@demimoore)

רומר התייחסה למצבו של אביה גם בראיון לתכנית בוקר והוסיפה שבמחלה של אביה, יש גם אספקט יפה ומרגש: "כשיש לנו מודעות רגילה ותודעה רגילה, הצדדים האלו מפריעים לנו לבטא את האהבה בצורה הפשוטה שלה. כשהצדדים האלו נפגעים ונסוגים, הקשר החזק של האהבה נותר ומאד נוכח. החיבור והקשר הכי גדול שיש לכולנו בעולם הוא רק על ידי האהבה העמוקה שלנו".

אשתו הנוכחית של ויליס, אמה המינג, היא המטפלת העיקרית בו ומי שמעבירה איתו את מרבית הזמן. לאחר גל שמועות בנוגע למצבו, אחד מיני רבות שצצות מדי כמה חודשים, כתבה המינג באינסטגרם: "אני מגיבה כאן על הטענות שבעלי איבד את היכולת לשמוח - הן הרגיזו אותי. אני יכולה להגיד שהמידע הזה רחוק מאד מהאמת ואני רוצה שמי שנותנים את הכותרות הטיפשיות האלו יפסיקו לעשות את זה. תפסיקו להפחיד אנשים ולשדר להם שברגע שהם אובחנו עם מחלה נוירוקוגניטיבית, חייהם נגמרו. זה לא נכון! ברור שיש צער ויש עצב, אבל מדובר בהתחלה של פרק חדש בחיים. יש המון אהבה, חיבור, שמחה ואושר. זה המקום שאנחנו כמשפחה נמצאים בו".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Emma Heming Willis (@emmahemingwillis)

בהתבטאות נוספת, שפכה המינג אור על ההתמודדות האישית והמשפחתית: "דמנציה היא מחלה קשה.  קשה לחולה לעכל את מצבו וקשה וכך גם לבני המשפחה. אני, ברוס והבנות נמצאים באותו מקום שבו נמצאות גם משפחות אחרות. זו מחלה משפחתית".

בנובמבר 2023, טלולה ויליס התארחה גם כן בתכנית של ברימור ודיברה על אביה: "הדמנציה שלו חריפה וקשה. כאדם הוא אותו אדם וזה הדבר הכי טוב שאפשר לבקש. כשאני איתו, אני חשה באהבה שלו. זה אבא שלי והוא אוהב אותי".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Demi Moore (@demimoore)

בחודש מרץ האחרון חגג השחקן את יום הולדתו ה-69, במקביל ליום הנישואים של המינג ושלו. היא ניצלה את ההזדמנות כדי לפרסם תמונות שלו וכתבה: "אני יכולה לבחור לשקוע בצער או לחגוג את המצב, ויש הרבה על מה לשמוח. החיבור שלנו היום חזק מתמיד ויש לנו שתי בנות מבריקות, שמחות ובריאות. יש לנו תא משפחתי שבנוי על כבוד הדדי והערצה. אני פשוט אוהבת את האיש שהתחתנתי איתו ואני גאה במה שיש לנו".

למרות האופטימיות, המינג התייחסה בעבר גם לקשיים שהיא חווה בתור זוגתו של ויליס: "חגים וימי נישואים הם רגעים קשים עבורי, אבל יש לי קהילה תומכת ולאחרונה ישבתי אצל חברה טובה ובכיתי. אני פועלת באופן מודע בכל יום כדי לחיות בצורה הכי טובה שאני יכולה. אני עושה זאת עבור עצמי עבור שתי הבנות שלנו וגם עבור ברוס, שלא היה רוצה לראות אותי חיה בשום צורה אחרת. אל תבינו לא נכון, אני לא אם השנה ואשת השנה, אבל אני עושה כמיטב יכולתי למעני ולמען משפחתי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו