"הם דחו אותי": האחות הסודית של נואל וליאם גלאגר נחשפת

לצמד האחים המצליחים מ"אואזיס" יש אחות שנולדה מחוץ לנישואין • "היו ניסיונות ליצור קשר אבל זה לא הוביל לשום מקום"

אואזיס. צילום: ללא

האחים ליאם ונואל גלאגר, כוכבי להקת אואזיס, מסתירים סוד משפחתי - אחות למחצה בשם אֶמָּה דיוויס בת 51, שנולדה באוגוסט 1973 בבית החולים סנט מרי במנצ’סטר, שם נולד גם ליאם 11 חודשים קודם. למרות ניסיונותיה החוזרים ונשנים ליצור עמם קשר, האחים המתקמבקים לא מעוניינים.

אמה של אֶמָּה ג'ון שהיא כיום בת 76, פגשה את טומי אביהם של נואל וליאם בדיסקו מקומי ולא ידעה שהוא כבר נשוי ויש לו שלושה בנים קטנים - ליאם התינוק, נואל והאח הבכור פול. ג’ון, כך סיפרה אֶמָּה, בראיון לאתר הדיילי מייל הבריטי,  אמרה לה כי "נשבתה בקסמיו" של טומי ואפילו לקחה אותו הביתה לפגוש את הוריה במהלך מערכת היחסים שלהם. "כל מה שאימא שלי סיפרה לי היה שהיא לא ידעה שהוא נשוי. הוא כבש אותה והם היו ב'מערכת יחסים'. כל פעם שהם נפגשו הוא לקח אותה לדירה של חבר שהוא טען שהיא שלו. הכל היה מבוסס על שקרים".

בהמשך הוסיפה וסיפרה על הזיכרונות המעטים שלה מאביה בילדותה. "הזיכרון האחרון שלי מאבי היה כשהייתי ילדה קטנה מאוד כשאימא שלי לקחה אותו לבית המשפט כדי לקבל ממנו מזונות. אני זוכרת שישבתי בבית המשפט וראיתי אותו. אחרי זה לא היה שום קשר. לא היה כלום. כשהתבגרתי ידעתי שיש לי אבא שיש לו ילדים אחרים ופשוט קיבלתי את זה".

האמת על משפחתה, כך סיפרה, התגלתה בשנת 1996 ביום גורלי אחד בו ביקרה את אמה לאחר שקנתה את אלבום הלהקה "(What's The Story) Morning Glory" מ-1995."אואזיס היו מאוד גדולים באותה תקופה. כשבאתי והיא ראתה את האלבום היא אמרה ‘אני חושבת שכדאי שתשבי, יש לי משהו לספר לך. את יודעת שאמרתי לך שלאביך יש ילדים? אלה הילדים", אמרה כשכוונתה הייתה לנואל וליאם. "הייתי בהלם מוחלט. הייתי כל כך מופתעת. בקושי יכולתי להאמין בהתחלה", סיפרה.

במשך שנים לא ידעה שהם אחיה. ליאם (מימין) ונואל גלאגר (ארכיון), צילום: GettyImages

"חשבתי על ליצור קשר אבל לא ראיתי איך אני הולכת לעשות את זה. לא הייתה לי את הביטחון. לא ידעתי איך לגשת לזה. זה היה הלם גדול. היו הרבה רגשות שונים. תמיד רציתי לגלות על המשפחה שלי ללא קשר למי שהם התבררו להיות אבל לא ידעתי איך לגשת לזה".

לאחר שנודע לה על סיבוב ההופעות של אחיה, אֶמָּה ניסתה ליצור קשר עם ליאם ונואל בעיקר עבור בנה ג'ייק מעריץ גדול של אואזיס, אך לא קיבלה מענה. "הם פשוט דחו אותי", אמרה על הניסיון שלא צלח להשיג לבנה כרטיסים למסע ההופעות של הדודים שלו. "לא הייתה אפילו תגובה מליאם. כלום. היו ניסיונות גם ליצור קשר דרך ההנהלה שלהם, אבל זה לא הוביל לשום מקום". 

לא התגעגע לאביו. ליאם גלאגר, צילום: רויטרס

"אני חושבת שרוב האנשים שהיו מגלים שיש להם אח או אחות שהם לא ידעו עליהם במשך שנים רבות היו רוצים לדעת קצת יותר עליהם, אבל קשה לנבא מה הגלגארים חושבים. הם אנשים מפורסמים עם הרבה כסף והם כנראה חושבים שאני אף אחד.", הוסיפה ואמרה אך הדגישה כי למרות חוסר הרצון שלהם להכיר בה היא אינה נוטרת להם טינה. "אין לי רגשות רעים לגבי שום דבר, אבל זה יהיה נהדר אם הם ייצרו קשר".

את אביה אֶמָּה פגשה שוב רק כשהייתה בת 32 בשנת 2006 ,לפני שהתנהגותו הלא יציבה לדבריה גרמה להם לנתק את הקשר שוב. גם נואל וליאם אינם בקשר עם אביהם שנפרד מאמם פגי ב-1984. ליאם אמר ל"סאנדיי טיימס" ב-2019 שהוא "מעולם לא התגעגע" לאביו והוסיף: "“כל דבר טוב שיוצא ממני הוא הכל מפגי וכל האחיות והאחים שלה". 

למרות אכזבותיה ממשפחתה, אֶמָּה חיה חיים שקטים בצ'שייר עם בן זוגה ושני ילדיה ועובדת כעוזרת רפואית. היא אומרת שהיא "אדם רגיל" ומנהלת חיים שלווים אך עדיין מקווה לפגוש אותם. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר