ירדן הראל ב"פותחים שישי" (ארכיון). צילום: צילום מסך

ירדן הראל: "לא שכחתי מה הוביל לזה, גם היום זה כואב"

מנחת הטלוויזיה משתפת בתהליך הארוך שעברה כדי להפוך לאימא • "גם מי שנעזרה בתרומת ביציות וגם מי שאימצה היא אימא לכל דבר ועניין"

[object Object]

מנחת הטלוויזיה ירדן הראל משתפת לא פעם את מאות אלפי עוקביה גם בצדדים הפחות פוטוגניים בחייה כשהיא מנסה לעודד שיח פתוח ומנרמל גם על דברים הקשורים לבריאות הנפש והגוף.

אמש (שבת) ירדן פתחה את האינבוקס שלה באינסטגרם לשאלות ותשובות עם 417 אלף עוקביה, כשעוקבת אחת אתגרה אותה בשאלה אינטימית שנגעה לטיפולי הפוריות והלידה של תאומיה לני וגפן לפני ארבע שנים.

"תוכלי לספר את הסיפור הלידה שלך עם התאומים?", ביקשה. "עוקבת חדשה ואת מלכה".

"ברוכה הבאה", השיבה לה ירדן. "זה סיפור ארוך אבל אנסה לתמצת כמה שנים בכמה משפטים", כתבה על תמונה שלה מערסלת בחיוך את לני וגפן הקטנים.

צילום מסך אינסטגרם

"הייתי שש שנים בטיפולי פוריות שלא צלחו", סיפרה ירדן בת ה-39. "בשלב מסוים החלטתי לשים דדליין ושאם אעבור אותו ולא תהיה התקדמות לפנות לפונדקאות", כתבה ואז המשיכה וסיפרה כיצד בתפנית לא צפויה במקביל לתהליך הפונדקאות אליו פנתה עם מי שהיה אז בעלה והיום הוא הגרוש שלה עומרי שלום וחודש לאחר לידתם גילתה כי הרתה גם באופן טבעי. למרבה הצער, ההיריון הסתיים בלידה שקטה.

"האמת שלא חשבתי שזה יקרה אבל לחיים היו תוכניות משלהם. בעזרת פונדקאית מלאכית לני וגפן נולדו והפכו אותי לאימא. חודש אחרי שהם נולדו גיליתי שאני בהריון שהסתיים לצערי בלידה שקטה".

ירדן הוסיפה וסיפרה כיצד הכל קרה בתחילת הקורונה וההורים שלה יכלו לתמוך בה רק מרחוק ושיתפה כיצד זה היה מזל גדול מבחינתי שהלידה השקטה קרתה רק אחרי לידת התאומים כיוון שזה הכריח אותה לתפקד והציל אותה מדיכאון.

בהמשך ירדן ביקשה לגעת גם בנקודה כואבת כשהיא משתפת כיצד אנשים אמרו לה שהיא תשכח מהקושי שבטיפולים הקשים עם לידת התאומים  והבהירה שהמציאות אינה כזו. "הרבה אנשים אמרו לי שברגע שהם ייוולדו אני אשכח מכל הקושי והדרך הארוכה", כתבה על רקע תמונה שלה מהטיפולים. "ברור שהכי היה לי חשוב להפוך לאימא וקיבלתי את המתנה הכי גדולה של החיים, אבל לא שכחתי את כל מה שהוביל לזה", ביקשה להדגיש.

"לפעמים צריך לשנות את קו המחשבה". ירדן הראל / צילום: אור דוגה

"גם היום, כמעט חמש שנים אחרי, יש רגעים שזה צובט לי קצת בלב שלא זכיתי לחוות את כל התהליך וההיריון איתם". 

לבסוף ביקשה גם להתייחס לשטף הידועניות שמשתפות בטיפולי הפוריות שלהן מתוך מטרה לחזק ולעודד את העוקבות שלהן הנמצאות בתהליך דומה, אך ביקשה גם לגעת בנקודה כואבת שלא תמיד מדברים עליה.

"אני רואה לפעמים פה ברשת יוצרות תוכן שמנסות לעודד נשים שבתהליכי פוריות שהכל בסוף מסתדר והן יכנסו להיריון. כמובן שהכוונה טובה וזה חשוב לשמור על אופטימיות וברוב המקרים תודה לאל באמת העניינים מסתדרים, אבל כן חשוב לי לשקף את המציאות שלא לכולן זה קורה באותה צורה שהן חשבו וקיוו ושזה יותר מורכב מ'תחשבו חיובי״'. לפעמים נדרש ממש לשנות את קו המחשבה כדי שיתאים למציאות וזה גם בסדר". 

"עוד משהו שחשוב לי לחדד", כתבה לסיום כשהיא גם מציינת כי לני וגפן הם הילדים הביולוגיים שלה ושל עומרי, "טיפולי פוריות נעשים בגלל כל מיני גורמים וכל מיני סיבות. יש נשים שכבר לא פוריות, יש נשים שעוברות הקפאת ביציות ושימור, יש נשים פוריות שבגלל סיבות מסוימות לא יכולות להיכנס להריון ויש זרע שצריך חיזוק".

"לני וגפן הם ביולוגיים שלנו והם גדלו ברחם של פונדקאית, אבל זה ממש לא משנה וגם מי שנעזרה בתרומת ביציות וגם מי שאימצה היא אימא לכל דבר ועניין".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו