לא רק בלט וכדורגל: החוגים החדשים שסוחפים ילדים

חוג גרפיטי, רובוטיקה וחינוך פיננסי, עם פתיחת שנת הלימודים אספנו את כל החוגים הכי חדשים (ומגניבים) שכבר הספיקו למשוך אליהם לא מעט תלמידים • וגם – לאן ילדים נרשמים הכי הרבה?

נינג'ה ספייס בתל מונד. צילום: רומן פרידמן

גרפיטי, רובוטיקה וחוג שמלמד להשיג כסף: עם פתיחת שנת הלימודים, מגוון רחב של חוגים חדשים נפתחו ברחבי הארץ – וכבר סוחפים אחריהם לא מעט תלמידים. יצאנו לבדוק אילו חוגים חדשים, מעניינים ומגניבים יש למתנ"סים ולמרכזים חברתיים להציע בשנת 2024, וגם: לאיזה חוג נרשמים הכי הרבה תלמידים?

"לאחר ההצלחה הגדולה של ישראל באולימפיאדת פריז, הבחנו ברישום גבוה במיוחד לחוג הג'ודו בניהול שני הרשקו, מאמן נבחרת ישראל לנשים. גם חוג הנינג'ה הפך למבוקש בזכות הפופולריות שאליה זוכה התחום בשנים האחרונות", אומרת נעמי מיוחס, מנכ"לית המרכז הקהילתי בתל מונד, אך לדבריה יש עדיין הרשמה מכובדת גם לחוגי בית הספר למחול.

עוד חוגים מעניינים שאפשר למצוא השנה הם "נינג'ה ספייס" שנועד לחזק  את הילדים מנטלית ופיזית, חוג רובוטיקה ובינה מלאכותית AI וג'אז מיוזיקלס - מסלול חדש המורכב ממגוון סגנונות הג'אז, ומבוסס על אלמנטים מהבלט הקלאסי ומהמחול המודרני עם נגיעה של סטריט.

רז הרשקו עם מאמנה שני הרשקו. הקרדיט לזכייה משותף, צילום: אורן אהרוני

מוסיפים צבע

בדיזינגוף סנטר בתל אביב מצאנו קורס הגרפיטי המתאים לבני ולבנות נוער. הקורס מתפרש על פני ארבעה מפגשים ומועבר על ידי איתי נבט, אומן הגרפיטי המקצועי. במסגרת הקורס נלמדים יסודות הגרפיטי, מתאמנים על פחיות ספריי ומציירים ציור קיר ענק. במהלך הקורס לומדים גם את עקרונות ההיפ הופ, שביניהם גרפיטי, כדי שתלמידים יוכלו לתעל את האנרגיות ואת היצירתיות שלהם ללמידה ולהתנסות בכלים נוספים של אמנות.

קיר טיפוס מתנ''ס תל מונד, צילום: מוריה פרץ דהן

באים לעשות כסף

חוג חדש אשר צובר תאוצה במתנ"ס יעלים באילת מאז פתיחת שנת הלימודים, הוא חוג לחינוך פיננסי – המאפשר לתלמידי כיתות ג' עד ו' ליהנות, לרכוש עולם מושגים חדש, להרחיב את הידע בחשבון ובשפה העברית, לייצר אינטראקציה חברתית ושיתופי פעולה, ובעיקר להבין מה משמעות הביטוי "לעשות כסף". באמצעות משחקי מונופול שונים, לומדים המשתתפים התנהלות בעולם העסקי. המשתתפים נחשפים למושגים כגון תקציב, חסכון, הכנסות, הוצאות, הלוואות, המרה וערך.

תכנות, רובוטיקה ו-AI

במתנ"ס שיכוני המזרח בראשון לציון נפתח חוג חדש לרובוטיקה ולבינה מלאכותית (AI). במסגרת החוג החדש ילדים ילמדו תכנות, ישלטו ברובוטים ויישמו מערכות בינה מלאכותית. המטרה היא לספק לילדים כלים לפיתוח חשיבה יצירתית לצד יכולות לפתרון בעיות, כהכנה לעולם המודרני. בחוג זה יש בינתיים 20 נרשמים מתחילת השנה.

סדנת גרפיטי באירוע Spray Up, צילום: איתי נבט

יצירתיות בשילוב עם טכנולוגיה

חוג חדש נוסף שנפתח לאחרונה הוא ⁠גומיקליי אנימציה, אשר עוסק ביצירת דמויות בגומיקליי – עימן יוצרים מאוחר יותר סרטונים בשיטת "סטופ מושן".

גומיקליי, הקיים למעלה מעשור, הוא חימר גמיש וצבעוני שאינו מלכלך או נסדק, באמצעותו יכולים המשתתפים לפתח את הידע שלהם בתחום הפיסול והאומנות בשילוב עם מיומנות חברתית. החוג נועד לחזק את המוטוריקה העדינה ואת הוויסות החושי של ילדים, לפתח את הדמיון ואת הריכוז ואף הבנה צורנית של הילדים, באמצעות בובות שהם יוצרים בתלת ממד. בחוג לומדים לעבד וללוש, לייצר טקסטורות, להשתמש בכלים שונים ולערבב צבעים. מכיוון שמדובר בפעילות אומנותית, המדריכים שמעבירים אותה מגיעים מרקע תעסוקתי מתחום האומנות והריפוי בעיסוק, ועוברים לפני כן הכשרה במתנ"ס.

במהלך השנה יוצרים בחוג למעלה מ-30 בובות, כאשר התוכן משתנה בהתאם לדמויות שהילדים אוהבים – בובספוג, פוקימון, בראול סטארס וכן הלאה.

מבוא לתכנות

מתכנתי הדור הבא הוא חוג המיועד לתלמידי כיתות א'-ב', המעוניינים לרכוש צעדים ראשונים בתחום התכנות. מטרת החוג לאתגר את הילדים ולהעניק למשתתפים ארגז כלים דיגיטלי ראשוני הכולל היכרות עם המחשב, יצירה דיגיטלית, בניית מצגות ואף מבוא לתכנות באמצעות בניית משחקים ואנימציות בשפת סקראץ' ג'וניור. הקורס אמור לפתח מיומנות חשיבה מחשובית, חשיבה עיצובית, יצירתית וביקורתית – ולעזור למשתתפים לפתח תפיסת מסוגלות עצמית. מההנהלה נמסר כי בחוג יש כרגע 25 רשומים.

החוגים המובילים בשנת 2024

אתר "חוגל" מקבוצת זאפ בדק מה הם החוגים הפופולריים לשנת הלימודים הקרובה, ואסף רשימה על פי רמות הביקוש. מהאתר נמסר כי בכל הנוגע למגמות עכשוויות, בכל סוגי החוגים יש דגש על העצמה ועל פיתוח הביטחון, בין אם מדובר באומנויות לחימה, באומנות, בכושר או בתנועה.

"ניכרת גם עלייה בביקוש לחוגי מבוגרים, בכל עולמות מלאכת היד והקרמיקה. יש גם חוגים חדשים בעולמות פיתוח היצירתיות, שזה מאוד חדשני. במקביל אנחנו רואים עלייה בפרסום של חוגים טיפוליים כמו טיפול באומנות ובדרמה, טיפול באמצעות בעלי חיים – ובהתאם לכך גם עליה בביקוש", כך נמסר.

קיר טיפוס מתנ''ס תל מונד, צילום: מוריה פרץ דהן

 

טל בסכס, מנכ"ל החברה למתנ"סים, מוסיף כי ההישגים המרשימים של נבחרת הספורטאים הישראלית באולימפיאדה האחרונה, הובילו לעלייה של עשרות אחוזים בהרשמה של ילדים ובני נוער לחוגי ג'ודו והתעמלות אמנותית ברחבי הארץ. "העלייה מעידה על ההשפעה החיובית שיש להישגים ספורטיביים על הדור הצעיר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר