"סטורי אחד יכול להגיע ל-50 אלף": משפיענית הרשת חושפת את התעשייה

ספיר בורגיל ענתה על שאלות בחשבון האינסטגרם שלה, וחשפה את המספרים מאחורי הפוסטים • "זכיתי להתפרנס מזה - אבל לא רק"

ספיר בורגיל ואברהם אקלום. צילום: אור גפן

בשנים האחרונות משפיענות הפכה להיות אפיק הכנסה מניב מאוד, כאשר נשים כמו עינב בובליל, קורין גדעון ואדל בספלוב מגלגלות מיליוני שקלים (טפו חמסה). מי שהחליטה לחשוף את כל האמת מאחורי תעשיית האינסטגרם היא ספיר בורגיל, שענתה לשאלות שנשאלה על ידי העוקבים שלה ולא חסכה בפרטים.

כאשר עוקבת תמימה שאלה את בורגיל האם אפשר לקבל 8,000 שקלים על סטורי אחד, היא השיבה: "אני יכולה להגיד שלפני, לא הבנתי מה העוצמה והסכומים המטורפים שיש כאן. הייתי בהלם - סטורי אחד יכול להגיע ל-50 אלף שקלים. כמובן שזה משתנה מאחת לאחת. הכל תלוי בנתונים, צפיות, מכר קודם ועוד".

"הכי חשוב להקשיב לבטן". בורגיל, צילום: עדי אורני

גולשת נוספת שאלה את בורגיל האם היא רואה באינסטגרם כלי עבודה בלבד. "אני יכולה להגיד שעם המון מזל, השגחה וקצת שכל, זכיתי גם להתפרנס מהאינסטגרם - אבל לא רק. אנשים נוטים לחשוב שאם אתה מפורסם יש לך כסף, או שמציעים לך כל היום עבודה. במציאות, זה ממש לא המצב".

בורגיל המשיכה וסיפרה על הדרך בה היא בחרה לעבוד: "היום אני נמצאת במקום בו אני בוחרת עם מי לעבוד. מי שפה יודע שלרוב אני מסרבת להמון עבודה, אבל זה בסדר. אני חיה עם זה בשלום, פרנסה זה מלמעלה והכי חשוב זה להקשיב לבטן".

בקרוב מותג? / צילום: אור גפן

ניכר שיוצאת הריאליטי הפנימה את חוקי המשחק, ולא מסתמכת על רשתות חברתיות לטווח הרחוק: "הלוואי ומישהו היה יכול להבטיח רלוונטיות, אהבה ועבודה פה, אבל אף אחד לא יכול להבטיח. מה שכן, אני יכולה למנף את זה לטובתי. אני עובדת כבר תקופה על מותג משלי. אתם תבינו הכל כשיתאפשר, אבל בואו נגיד שאין דבר כזה בישראל, וזה הולך לעשות מהפכה בעולם הבישול". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר