בשמונה צעדים פשוטים: כך תמנעו התפרצות אקנה

עור הפנים שלנו מגיב לשינויים רבים, החל משעות שינה ועד מצב נפשי, שמתערער בקלות בימים אלה • כך תוכלו לשמור עליו בריא ומאוזן

עור פנים בריא. צילום: המחשה - מידג'רני

כיצד אורח חיים לא בריא יכול לגרום לעור שמן ולהתפרצות אקנה? לפי אתר "ניוז 18", מסתבר שבקלות. היווצרות של שומן עודף בעור היא תופעה שכיחה, שיכולה להביא לסתימת נקבוביות ולהתפרצות של אקנה. כדי להתמודד עם עור שומני בצורה מיטבית, חשוב לאמץ שגרת טיפוח נכונה ולבצע התאמות באורח החיים, אשר ימנעו מהעור להתייבש, מצב שעלול להוביל לייצור שומן מוגבר. הנה כמה שלבים פשוטים שיעזרו לכם לשמור על עור מאוזן.

זה קורה לכולם, צילום: GettyImages

ניקוי

השתמשו בתכשיר ניקוי עדין, נטול שומן, שנבדק על עור שמן או הנוטה לאקנה. חפשו תכשיר עם רכיבים כמו חומצה סליצילית או בנזואיל פראוקסיד, העוזרים להסיר עודפי שמן ולמנוע סתימת נקבוביות. ניקוי של עור הפנים בתדירות גבוהה מדי, עלול להביא להסרת שמנים טבעיים חיוניים, ולגרום לעור לייצר יותר שומן במטרה לפצות על כך.

לחות

בחרו בקרם לחות קליל, לא קומדוגני וללא שומן. רכיבים כמו חומצה היאלורונית וגליצרין מסייעים ליצירת לחות בעור, מבלי להפוך אותו לשומני. קרמי לחות על בסיס ג'ל או על בסיס מים טובים במיוחד לעור שמן, מכיוון שהם מעניקים לחות מבלי להוסיף שמנוניות לעור.

שגרת טיפוח טובה וזה מאחוריכם, צילום: GettyImages

פילינג

כדאי להשתמש בפילינג עד שלוש פעמים בשבוע, כדי להסיר תאי עור מתים שעלולים לסתום את הנקבוביות ולגרום לאקנה. שימוש יתר בפילינג עלול להביא לגירוי של העור, ולהוביל לייצור מוגבר של שומנים.

קרם הגנה

גם בימים מעוננים מומלץ לא לוותר על השימוש בקרם הגנה בעל 30 SPF לפחות. קרם ההגנה מגן על העור מפני נזקי השמש, שכן קרני ה-UV עשויות לחדור דרך העננים. בחרו במסנני קרינה המיועדים לעור שמן או הנוטה לאקנה.

לא לוותר על מים, צילום: Getty Images

לא לשכוח לשתות

שתייה מרובה של מים חיונית לעור זוהר. שתו לפחות 8 כוסות כוס מים כדי לנקות מהעור רעלים, וצרכו תזונה מאוזנת המורכבת ממזונות עשירים בנוגדי חמצון כמו תרד ואגוזים. שלבו בתפריט חומצות שומן כמו אומגה 3 שנמצא בסלמון, זרעי פשתן ואגוזי מלך, כדי לסייע לשמירה על העור.

שמרו על ההיגיינה

חשוב לשמור על מצעים ועל מגבות נקיים, מכיוון שאלו עלולים לצבור חיידקים, לכלוך ושומן, אשר עלולים לעבור לעור ולייצר אקנה. חשוב להחליף מצעים באופן קבוע, במיוחד אם יש לך עור שמן או כזה הנוטה לאקנה.

נסו להירגע, צילום: freepik

הפחתת מתחים

סטרס מגביר את רמות הקורטיזול בגוף, מה שיכול לעורר ייצור מוגבר של שומן ולהוביל להתפרצויות של אקנה. מומלץ לתרגל טכניקות להפגת מתחים כמו יוגה, מדיטציה או תרגילי נשימה – כדי לעזור לשמור על עור בריא ומאוזן.

שינה

מרכיב נוסף המסייע לשמור על בריאות העור הוא שמירה על טווח של שבע עד תשע שעות שינה. זאת על מנת לאפשר לעור הפנים להתחדש, לשמור על המיצוק ולמנוע קמטוטים.

התפרצות אקנה היא תופעה שכיחה המשפיעה על כ-50 מיליון אנשים ברחבי ארצות הברית, כך על פי אתר "Men's Health". למרות שהתופעה רווחת בקרב רבים מבני הנוער, לא פעם הדבר עלול להימשך גם שנים אחר כך – וללוות גברים ונשים גם בשנות ה-40 לחייהם. מלבד הפחתת מתחים ושמירה על התזונה, גם שינויים הורמונליים עלולים לגרום להתפרצות של אקנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר