פאולה רוזנברג חושפת: "זה שינה לי את החיים"

המלחמה משפיעה על כולנו ברמה היומית ויש מי שמנסה למצוא את הדרך לשמור על האנרגיה ולהיות "חיובי", אבל משהו מזה מעצבן את מגישת הטלוויזיה לשעבר והיא מצאה דרך אחרת לראות את הדברים • "לפעמים להרגיש ׳לא בסדר׳ זה הכי בסדר בעולם"

פאולה רוזנברג. צילום: יהושע יוסף

לא פעם בתקופה הקשה שעוברת עלינו בשנה האחרונה, אנחנו נתקלים באלה המבקשים מאתנו להתגבר על הקושי ולנסות לראות גם את האור בקצה המנהרה. משימה לא פשוטה בעליל עבור לא מעט אנשים, כשיש מי שמבקשים להתחבר דווקא לרגש האמיתי שלהם ולא מפחדים להגיד כי לפעמים הצורך ליישר קו ולהיות חיוביים בכוח מוביל דווקא לתוצאות הפוכות ויש בו אף מימד רעיל.

"תגידי שאלה", פתחה פאולה רוזנברג את הסטורי שחלקה אמש (שני) עם 78 אלף עוקביה באינסטגרם בו שיתפה את דעתה בנושא; "קרה לך פעם שחברה אמרה לך 'הכל לטובה' והתחשק לך לצרוח? או שמישהו אמר לך  לראות את חצי הכוס המלאה והיה בא לך לשפוך עליו כוס מלאה ולא חצי?", שאלה.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by 𝙿𝚊𝚞𝚕𝚊 𝚁𝚘𝚜𝚎𝚗𝚋𝚎𝚛𝚐 (@paularosenberg)

"אם כן, אם אמירות חיוביות כאלו גורמות לך לעצבים ורק גורמות לך להיות יותר שלילית, יש לזה שם לתופעה הזו. כשאני גיליתי את זה", שיתפה, "זה שינה לי את החיים. קוראים לזה 'חיוביות רעילה'. להיות יותר מדי חיובי זה שלילי. זה לגמרי שלילי", אמרה והמשיכה להסביר מדוע היא חושבת כך.

"בתקופה המורכבת הזו שהמלחמה משפיעה על כולנו ועל המצב רוח של כולנו ואנחנו צריכות לשמור על אנרגיה, לפעמים כשאת שומעת הרבה משפטים כמו 'מי יכול עלינו', 'צריך להיות חזקים', 'הכל לטובה', 'גוד ווייבס אונלי', 'יחד ננצח',  לפעמים המסרים האלה שמגיעים מכוונות טובות יכולים להיות רעל לבריאות שלך", אמרה פאולה שלפני כשנה עברה יחד עם ליאון ושתי בנותיהם לקפריסין.

"הרגשתי שאני האדם הכי גרוע בעולם". רוזנברג, צילום: אריק סולטן

"לפני שבוע שיתפתי חברה במריבה שהייתה לי עם ליאון. הרגשתי מרוקנת וחיפשתי אוזן קשבת", המשיכה וכתבה בטקסט שליווה את הסרטון על הטריגר שהביא אותה לשיתוף. 'תגידי תודה שיש לך בן זוג לריב איתו, את בת מזל', היא אמרה. 'תסתכלי על החיובי, על זה שאת יכולה לריב עם ליאון, כי יש נשים שהיו רוצות לריב עם בן הזוג אבל הוא במילואים והן לא יכולות אפילו ליצור קשר'.

"השתתקתי והשתנקתי והרגשתי האדם הכי גרוע בעולם", המשיכה וכתבה. "כזו שלא אכפת לה מהמילואימניקים הגיבורים ומהנשים שלהן. וזה ממש לא נכון! ברור שכוונותיה של החברה היו טובות, אבל ההשוואה הזו גרמה לי לתחושה מאוד שלילית, כאילו אין לי שום זכות להיות עצובה או מתוסכלת כי לאחרות יותר קשה.

"קרה לכן מתישהו, שניסיתן לשתף בקושי, והפרטנרית לשיחה רק ניסתה להוכיח לכן כמה יש צרות גדולות יותר או זרקה עליכן קלישאות של חיוביות במקום להקשיב? קוראים לזה ׳חיוביות רעילה׳. אני לא יודעת מי צריכה לשמוע את זה כרגע אבל שתדעי שלפעמים להרגיש ׳לא בסדר׳ זה הכי בסדר בעולם, והדרך להרגיש טוב יותר מתחילה בהכרה ברגשות האלו ולא בהדחקה שלהם. אל תתני לאף אחד להכריח אותך לחייך כל הזמן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר