מיכל הקטנה בפתיחות נוגעת ללב: "אני קמה כל בוקר ואוספת את השברים"

לאור השנה וחצי המאתגרות שהיא עוברת על רקע המשבר הזוגי כוכבת הילדים מתוודה על הקשיים • "אני כבר לא בת 20, יש לי סף"

מיכל הקטנה. צילום: אפרת אשל

מיכל ויצמן (הלוא היא מיכל הקטנה) חווה תקופה מאתגרת במיוחד בשנה וחצי האחרונה, בין היתר על רקע המשבר בזוגיות עם בעלה ניר ויצמן, אבי ששת ילדיה. לאחר שקט יחסי ברשתות החברתיות, אמש (שבת) מיכל פתחה את האינבוקס שלה באינסטגרם לסשן שאלות ותשובות ארוך, בו שיתפה בכנות ובפתיחות את רגשותיה העמוקים ודיברה בגלוי על האתגרים האישיים, הקריירה והאימהות, בנוסף למצבה הנפשי, לתחושת הבדידות ולעוצמה האישית שהיא משדרת על אף הקשיים.

אחת השאלות המרכזיות שעלו מהעוקבים נגעה לשאלה האם היא מאושרת, ועל כך השיבה מיכל בכנות מעוררת השראה: "החיים חישלו אותי להיות חזקה ולדרוש את מקומי. זה לא אומר שאני לא נשברת - אני אוספת את השברים כל בוקר מחדש", הודתה.

מיכל הקטנה והילדים / צילום: אסף לב

בהמשך התייחסה לכך שהמעמסה של חייה האישיים, הקריירה שלה וששת ילדיה דורשים ממנה המון אך היא ממשיכה לבחור בעצמה ובאושר שלה כדי להעניק לסובבים אותה את הטוב ביותר. "יכול להיות שזה בגלל שאני קטנה פיזית, המון פעמים ניתנה לי התחושה שלא באמת רואים אותי. כשחיים חיים שלמים ככה זה הופך להיות מאוד מאוד מתיש ומעייף", כתבה. "עם השנים הייתי חייבת לבחור ולברור את המלחמות והבחירות שלי. אני כבר לא בת 20 והאנרגיה שלי עדיין גבוהה מאוד מהממוצע, אבל גם לי יש סף. היום יש לי המון על הכתפיים ועסק משלי ושישה ילדים ומפעל חיים שלם שאני בראשו ואם לא אשמור על עצמי ואדאג לעצמי ולאנרגיה שסביבי הדרך למטה תלולה וחלקלקה".

"הילדים שלי הם המראות שלי". מיכל והבת יולי / צילום: אור גפן

בהמשך נשאלה מיכל על האתגרים שבאימהות לשישה ילדים ושיתפה בפתיחות על האופן בו היא מתמודדת עם הרגשות שלה בסביבתם והאם היא בוכה לידם. "בהחלט. הילדים שלי הם המראות שלי ואני שלהם. אני מחוברת מאוד לרגשות שלי, לכל רגש ורגש. אני גרועה בלהסתיר ובתכל'ס להסתיר גובה ממני כל כך הרבה יותר אנרגיה מאשר שניה לפרוק הכל החוצה ולשחרר את הכאב. אני מעדיפה להעניק להם שקיפות ולהסביר את הדברים בדיוק כמו שהם, לא לתת להם תחושה שהכל ורוד, שאימא תמיד חזקה ותמיד מאושרת. זה לא באמת ייתן להם כלים להתמודד עם העולם האמיתי ולא באמת ייווצר בינינו אמון וקשר עמוק, ולכן אני נשארת אני".

למרות הקשיים, מיכל מדגישה כי היא לא שוכחת להודות על מה שיש לה כשהיא משתפת כי הילדים שלה "הם התגשמות כל החלומות שלה".

הבדידות משתקת, צילום: אפרת אשל

"לפעמים אני בוכה עד אינסוף, מזכירה לעצמי שאחרי לילה כואב מחר יפציע אור", כתבה. "לפעמים תחושת הבדידות משתקת, אבל אני לומדת להיות החברה הכי טובה של עצמי, לאהוב אותי, לפרגן לעצמי כשצריך ולהמשיך בדרך שלי. להרים ידיים לא אומר שנכשלתי. זה אומר שבחרתי לעצור. בחרתי דווקא בתקופה כזו מאתגרת להפסיק להילחם ולקבל את מה שיש בנמצא ונכון לכרגע לבחור בי זה מה שהכי עובד לי. יש לי עוד המון חלומות להגשים והמלאכה מרובה.

לגולשת שהחמיאה לה לסיום שהיא אימא מדהימה ולביאה שמעוררת השראה בחריצותה ובאופן בו היא מנהלת את חייה השיבה: "זה אולי נשמע יומרני, אבל כן, אני גאה בעצמי ואני חושבת שזה חשוב להרגיש ככה. היו ימים בהם שפטתי את עצמי ומצאתי הרבה סיבות למה לא לאהוב את עצמי אבל הייתי צעירה יותר ועשיתי המון טעויות. בסופו של יום אני רוצה להיות החברה הכי טובה של עצמי, לתת לעצמי ביטחון ולהאמין בדרך שעשיתי ולקבל את זה שטעויות הן חלק הכרחי מהחיים האלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר