כוכב "המירוץ למיליון": "הולכים על הפתרון הקל, לשנוא ערבים על אוטומט"

כוכב הריאליטי מודי צפורי פצח בסשן של שאלות ותשובות עם עוקביו ברשת החברתית, במהלכו שיתף לגבי היחס שהוא זוכה אליו כערבי • "לא מרגיש שונה עד שמזכירים לי שאני שונה"

גל רובין ומחמוד (מודי) צפורי. צילום: ללא קרדיט

יומיים אחרי שבת זוגו גל רובין פתחה תיבת שאלות באינסטגרם, שם התייחסה לאפשרות להביא ילדים משותפים עימו, כוכב "המירוץ למיליון" הערבי מחמוד (מודי) צפורי פתח היום (שלישי) גם הוא את הלב בפני הגולשים בעמוד האינסטגרם שלו ופצח בסשן שאלות ותשובות, כשעל הפרק: איך זה מרגיש לו להיות ערבי בריאליטי החדש שבו הוא לוקח חלק, האם הוא מרגיש שהוא מייצג את המגזר שממנו הוא מגיע והאם ילדיו יודעים לדבר עברית?

"איך זה להיות ערבי במירוץ?", נשאל מודי, שבחר להשיב על השאלה בהרחבה. "ברוב הזמן אני מרגיש בן אדם רגיל. לא מרגיש שונה עד שמזכירים לי שאני שונה. הבעיה היא לא אצלי. היא מהאנשים שתקועים בדעות קדומות או בכל מיני משפטים נמוכים שפוליטיקאים החדירו להם. גם האנשים האלו לא יודעים להתמודד, ולכן הם הולכים על הפתרון הקל (כמו הרוב) לשנוא ערבים על אוטומט. ואז כשרואים שאתה בן אדם לפני הכל, אז הכל נראה אחרת". שנייה לפני שחתם את תשובתו הזכיר את היתרון שהיה לו במהלך המירוץ כדובר השפה הערבית. "סך הכל השפה הערבית עזרה לנו מאוד במירוץ, ויצא לא קשור, אבל הרגשתי שאני צריך לדבר על זה".

"הבעיה היא האנשים שתקועים בדעות קדומות" // אינסטגרם

בהמשך ישיר נשאל מודי אם הוא מרגיש מייצג של החברה הערבית, אליה הוא שייך. "חד משמעית כן!", ענה בנחרצות. "ולא רק את הערבים. אני מרגיש שאני מייצג כל בן אדם שפוי בהיותו אדם, לפני הדת. אני מייצג את כל האנשים שמאמינים שהטוב ינצח את הרע, ושהאהבה תנצח את השנאה. אני מייצג אנושיות".

גם השאלה הבאה סבבה סביב אותו נושא. "הילדים שלך מדברים עברית?", רצו לדעת. "יש לי שלושה ילדים מדהימים, וליד, אדם ולונה. כל הילדים שלי מדברים עברית כשפת אם, כולם חונכו בבתי ספר מעורבים בתל אביב, וגדלים על אותם ערכים שאני גדלתי עליהם", הבהיר.

"חונכו בבתי ספר מעורבים" // אינסטגרם 

צפורי שזוכה יחד עם רובין לביקורת רבה ולהודעות קשות מצד טוקבקיסטים בקשר לזוגיות שלהם, בחר הפעם להבליט פרגון שקיבל מאחד העוקבים. "שתהיה לך ולגלוש זוגיות מושלמת, ולמי שלא טוב – יום טוב", נכתב. על כך הגיב צפורי על רקע תמונה משותפת עם רובין: "אני מאוד מעריך את האהבה והפרגון שלכם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר