קורע לב: סלין דיון חוותה התקף קשה של תסמונת "האדם הנוקשה" לעיני המצלמות

באחד מרגעי השיא בסרט התיעודי על הזמרת האגדית, שאובחנה עם התסמונת ב-2022, היא נראית סובלת מעוויתות, גונחת ורועדת מכאב – וכשדמעות זולגות מעיניה • לאחר סיום ההתקף, היא אמרה: "זה מרגיש כמו לא להיות בשליטה על עצמך"

סלין דיון בפרמיירת הסרט התיעודי עליה, בשבוע שעבר. צילום: איי.אף.פי.

יותר משנה וחצי לאחר שסלין דיון חשפה כי אובחנה עם תסמונת "האדם הנוקשה", מה שהוביל לכך שהיא נאלצה לבטל את כל הופעותיה, אתמול (שלישי) עלה באמזון פריים וידאו הסרט התיעודי העוקב אחר הזמרת האגדית, שמתמודדת עם המחלה הנדירה.

במסגרת הסרט "אני: סלין דיון", הזמרת בת ה-56 אפשרה למצלמות לתעד רגע קשה וחשוף במיוחד שבו סבלה מהתקף חמור של המחלה הנוירולוגית, הגורמת להתקשחות של שרירי הגוף ולהתכווצויות שרירים קשות. הסצנה מכמירת הלב מציגה את דיון חווה התקף שנמשך דקות ארוכות ושגרם לה לסבל רב. היא מתחילה כאשר הרופא של זוכת הגראמי מבצע הערכה של מצבה, לאחר שהיא סבלה מעוויתות כתוצאה מהתסמונת הנוירולוגית הנדירה, עימה אובחנה בשנת 2022. 

צפו בקטע מתוך הסרט:

"חלק מהמחלה הוא שברגע שאת נכנסת להתכווצות, לפעמים... האות לשחרר אותה לא מבין, כך שבסופו של דבר היא נשארת במצב מכווץ", מסביר בסרט המטפל ברפואת ספורט טריל לובו. לאחר שהוא מבקש ממנה לשכב על שולחן עיסוי, דיון בת ממשיכה להתכווץ, כשלובו מזהיר ש"זה עלול להוביל למשבר".

מיד לאחר מכן, הזמרת הקנדית מתועדת כשהיא מתחילה להיכנס להתקף מלא, והרופא מזעיק חבר נוסף בצוות הרפואי להביא לה ואליום, תרופה שמטפלת במערכת העצבים. בשלב הזה, פניה של דיון מלאים ביגון ובכאב, כשהיא כבר אינה מסוגלת עוד להכיל את מכאוביה, ומתועדת גונחת ורועדת בכאב עצום כשהיא לא מסוגלת לזוז בכוחות עצמה. דמעות זולגות מעיניה של דיון כשהיא ממשיכה להתכווץ, ומצליחה בקושי רב ללחוץ את ידו של הרופא, המבקש ממנה לנסות להירגע. לאחר מתן שתי מנות של תרסיס אף, דיון מתחילה לצאת מההתקף, כשהרופא מציין שאם היא לא הייתה מצליחה להתגבר עליו, הם היו נאלצים להבהיל אותה לבית החולים.

לאחר שהיא מצליחה להתאושש מעט, דיון משתפת את הנוכחים בחדר כי מקרים כאלה גורמים לה להרגיש "כל כך נבוכה". "אני לא יודעת איך לבטא את זה, זה פשוט... אתם יודעים, כמו לא להיות בשליטה על עצמך".

דיון בפרמיירת הסרט, בשבוע שעבר, צילום: איי.אף.פי.

לובו מסביר בסרט כי ההסבר הסביר להתקף שהתעורר נעוץ ככל הנראה בעובדה שדיון הייתה באולפן ושרה זמן קצר לפני כן, מה שהוביל לגירוי יתר של המוח שלה. "ובכן, מה אני הולכת לעשות?", היא שאלה. "אם אני לא יכולה להתגרות ממה שאני אוהבת, ואז אני הולכת לעלות על הבמה, ואתם הולכים לשים עליי מד דופק ולהפוך אותי על גבי?". על כך, השיב לה לובו: "זה מפחיד, אני יודע. זה קשה. זה לא הסוף של המסע שלך – כולנו יודעים את זה, אבל זה תמיד הצעד הזה במסע".

כזכור, דיון נאלצה לבטל שורה ארוכה של הופעות באירופה, צפון אמריקה ובלאס וגאס לאחר שאובחנה במחלה, אך לאחר שחשפה את מאבקה בתסמונת היא הבהירה כי למרות הקשיים והכאבים המשתקים של המחלה הנדירה וחשוכת המרפא, היא תעשה הכל כדי לחזור להופיע. "אם אני לא יכולה לרוץ, אני אלך. אם אני לא יכולה ללכת, אני אזחל. אבל אני לא אפסיק", הבטיחה דיון, שתועדה פעמיים בחודשים האחרונים באירועי שטיח אדום נוצצים: טקס הגראמי בפברואר האחרון ובפרמיירת הסרט התיעודי בשבוע שעבר.

סלין דיון בגראמי 2024, צילום: איי.אף.פי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר