טלי גולרגנט, נציגת לוקסמבורג לאירוויזיון: "לצד המסע המדהים שלי - זה יום שובר לב"

באירוע הפתיחה הצבעוני לקחו חלק כל המשלחות למעט המשלחת הישראלית, שהתייחדה עם זכר קורבנות השואה • המתמודדת הישראלית שמייצגת את לוקסמבורג הגיעה לאירוע, אך הבוקר היא החליטה להבליט את שורשיה היהודיים

טלי גולרגנט באירוע שטיח הטורקיז. צילום: GettyImages

אמש (ראשון) בעוד מיליוני יהודים בארץ וברחבי העולם ציינו את ערב יום השואה, במאלמו שבשוודיה התקיים אירוע השטיח הטורקיז, אירוע הפתיחה הצבעוני הנחשב של האירוויזיון בו לקחו חלק כל המשלחות למעט עדן גולן והמשלחת הישראלית שלקחה חלק בטקס יום זיכרון לשואה ולגבורה שנערך בשיתוף גורמים מהקהילה הישראלית והיהודית בעיר.

מי שכן לקחה חלק באירוע הפתיחה וצעדה על השטיח למרות הערב הטעון רגשית הייתה נציגת לוקסמבורג טלי גולרגנט הישראלית, שבחרה הבוקר (שני) לשתף בסטורי על יום השואה כדי להזכיר ל-18.8 אלף עוקביה באינסטגרם את שורשיה היהודיים.
 
נציגת ישראל לאירוויזיון, עדן גולן, שרה את ההמנון יחד עם נציגי הקהילה היהדית במלאמו, צילום: תאגיד השידור הישראלי כאן
 
"בהמשך למסע המדהים שלי באירוויזיון היום ומה שיקרה מחר", פתחה גולרגנט (23) את הסטורי, "חשתי בצורך לבוא לפה ולציין את העובדה שהיום יום השואה. יום בו אנו זוכרים את 6 מיליון היהודים ומיליונים אחרים שנרצחו בשואה.
טלי וחברי המשלחת מלוקסמבורג, צילום: AFP
 
"יום שובר לב בו כמעט כל משפחתי נרצחה בברוטאליות רק בשל היותם יהודים. משפחה אחת, המשפחה שלי, שהייתה חלק ממיליונים אחרים שנרצחו. לעולם לא נשכח", חתמה את הסטורי באמוג'י עם לב שבור.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר