עיצוב אמור לייצג את מי שבחר בו: מעבר ליופי, פריט מסוים מייצג עבורנו עוד סט רחב של שיקולים שבזכותם בחרנו אותו. חלק מהיופי בבחירת פריטים מעוצבים הוא להכיר את מי שעומד מאחוריהם ולהבין למה הוא בחר דווקא בעיצוב הזה, עם הבד המסוים, ההדפס והצורה. כשמכירים את הסיפור של הפריט ושל מי שעיצב אותו, מתקבל ממד חשוב שיוצר עניין ומחבר אותנו אל הפריט הנבחר.
את החיבור הזה ערכו 12 מנכ"ליות ומנהלות בכירות במשק הישראלי, כשלקראת יום האישה כל אחת מהן התבקשה לעצב את כורסת המנהלת לפי ראות עיניה. ולמה דווקא כורסת מנהלות ולא פריט אחר? הבחירה היא סוג של תשובה מתריסה ל"כיסא המנהלים", שם גברי מדי, ודאי בתקופה שבה אנחנו שואפים לשוויון בין המינים יותר מבכל תקופה אחרת. המסר שהפרויקט מבקש להעביר הוא עידוד נשים להשתלב בתפקידי מפתח במשק הישראלי, ולהתיישב בביטחון בכורסת המנהלות.
על גבי כל כורסה שולבו תובנות מעוררות השראה למנהיגות נשית, שנאמרו על ידי כל מנכ"לית בהתאם לראייה המקצועית והאישית שלה. כך, למשל, רונית אטד, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, חרטה על גבי הכורסה בעיצובה את המשפט: "you own it" כשמאחורי המסר העוצמתי עומד חזון עיצובי - "בחרתי לעצב כורסה שהאישה שיושבת עליה מרגישה מלכה, זאת שעשתה כברת דרך ארוכה להגשמת המטרות שלה והייעוד המקצועי, בלי להתבייש בכך. הכורסה רופדה בבד קטיפה אדום עוצמתי בסגנון מלכותי הנשפך בצורת רבידה".
עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל (מטא) בחרה במשפט: "רק כשני בני הזוג יישאו בנטל ההורות, נשים יגיעו להובלה". סופר תאני הדגישה את הצורך והחשיבות במאזן וניהול הנטל בבית בין ההורים. "לצד כל גבר, שהארגון שבו הוא עובד מאפשר לו חווית הורות משמעותית, יש אישה שתצליח לנהל קריירה מצליחה ולהגיע לעמדות בכירות. רק כך נוכל לשנות את המציאות שלנו ושל הבנות שלנו. בעיצוב הכורסה בחרתי להשתמש בחומרים קלילים, מפנקים ומנחמים, כאשר לכורסה חוברו מגוון הבדים באמצעות שרוך שמציג את הקשר החשוב בין בני הזוג לניהול המשפחה".
המשפט של סטלה קריוף, מנכ"לית סודהסטרים ישראל: "לא משנה מה המגדר שלכם, תהיו פמיניסטים". לדעתה, חוסר השוויון מתחיל בחינוך: "לצערי בנות עדיין מחונכות להרבה פחות עצמאות ולהרבה פחות תחרותיות מבנים. את הבנים מחנכים לנצח, את הבנות להכיל ולהיות נעימות, לא להתווכח מדי". הכורסה של קריוף עוצבה בצלליות מעוגלות ונשיות, תוך שימוש בשינוי פרופורציות הכורסה בשילוב קווים אורגניים מעוגלים. לכורסה נתפרו מגוון בועות בד בגוונים חמים שייצרו רובד טקסטורלי מעניין, וכך תתחבר בצורה מעניינת לעולם המים המוגזים.
הפרויקט הוא יוזמה של רשת הריהוט אי.די דיזיין ופורום המנהיגות הנשית של ישראל, בראשותה של העיתונאית ורד רמון ריבלין. את התהליך המקצועי ליווה בפועל הקניין והמעצב הראשי של הרשת, אורן נורי. הוא כיוון והדריך את המנהלות שנבחרו, במהלך סדרת מפגשים, לסגנן את כורסת המנהלות שלהן, וסייע בתרגום החזון שלהן למוצר מוגמר.
בין המנכ"ליות שלקחו חלק בפרויקט: רגינה אונגר - יו"ר פקר פלדה וסגנית נשיא לשכת רואי חשבון, ד"ר אפרת ברון הרלב - מנהלת מרכז שניידר לרפואת ילדים, תמי אלטרץ - מנכ"לית חברת התרופות MSD ישראל, יפעת רייטר - מנכ"לית AIG ישראל ונוספות.
הכורסאות עצמן יעמדו לרכישה כשכל הכנסותיהן יתרמו לעמותת תפוח, שמטרתה לשלב נשים בעולם התעסוקה החדש ולשנות את מציאות חייהן.
צילומים: מנחם עוז