סיפור טוב תמיד לוקח: הוא יכול להפוך מוצר מסטנדרטי לאחד שמעורר סקרנות ועניין. אנחנו בדרך כלל קונים סיפור או חוויה עוד לפני המוצר עצמו, אבל פנטון לא הצליחו לייצר אפילו את הסיפור המעניין.
ענקית הצבע שהכריזה הבוקר (חמישי) על צבע השנה נימקה את הבחירה באמצעות סיפור טריוויאלי, צפוי, לא מרגש ולא מחדש. אה, כן, ויש גם את הבחירה הסגולה עצמה - VERY PERI. בחירה ששיוועה לסיפור טוב שיתמוך אותה, כי ככה סתם היא פחות מפתיעה ובכלל לא מסקרנת.
• גם זה הושפע מהקורונה: צבע השנה 2022
בפנטון השתמשו במונחים של "אדום אנרגטי שהתערבב עם כחול יציב ומשרה ביטחון", ותיבלו את הסיפור עם מילים כמו "טרנספורמציה", "בידוד" ו"התחדשות". לצערנו, אלה מילים שהפכו לנדושות וצפויות. ואם כבר בחרו להשתמש בהן, הגוון הנבחר היה צריך לייצג אותן ולהוות סוג של פרשנות נעימה שלהן, והוא לא. הציפייה לבשורה מענקית הצבע הפכה לאכזבה.
מדובר בסגול מינורי מאוד וללא כל סקס אפיל. נדמה שמעירוב של אדום וכחול ניתן היה לייצר טונים סגולים מעט יותר מרגשים, כמו למשל האולטרה ויולט שהשיקה החברה ב-2018, שהיה ללא ספק מסקרן הרבה יותר.
אנחנו לא אומרים שהצבע אינו חינני בדרכו הקטנה, ויעידו על כך הפריטים המעוצבים שמככבים כאן בהשראת הגוון. אבל הבחירה ב"צבע השנה" גדולה עליו, ונראית קצת כמו המשימה האחרונה שנשארה לביצוע במשרד, שמי שכיבה את האור בדרך החוצה סימן עליה וי קטן.