שני מתחמי קניות גדולים במיוחד, שלא לומר גרנדיוזים, נפתחו בחצי השנה האחרונה – האחד באזור ירושלים והשני בקריות. האם מדובר בהחלטה נבונה בשעה שבה מתבצע מעבר אגרסיבי לרכישות המקוונות? יצאנו לברר את הסוגיה, שלוהטת במיוחד בחודש נובמבר על מבצעיו הרבים.
סך ההוצאות בענף ריהוט וכלי הבית ב-2020 עמד על 1.078 מיליארד שקלים. מתוכו, כ-558 מיליון היו עסקאות שנעשו אונליין, מה שמותיר 520 מיליון עסקאות שנעשו במרחב הפיזי.
הנתון הזה מעניין, ויותר מעניין לאן הוא יתפתח בעתיד - מצד אחד המגמה של רכישות באונליין ניכרת יותר ויותר בתחום עיצוב הבית, אך בניגוד לענפים כמו אופנה למשל, שם ענף הריטייל ספג מכה כואבת - שלא לומר אנושה בחלק מהמקרים, בתחום עיצוב הבית נדמה שהמעבר נעשה באופן הדרגתי יותר. אלי גינוסר, מנכ"ל Redesign, מסביר שתחום העיצוב וריהוט הבית הוא כזה שבו רמת המעורבות של הלקוח גבוהה, וכוללת גם ביקור במתחם פיזי. הוא מסביר שכשמדובר בפריטי ריהוט הלקוח רוצה למשש, לנסות, לבדוק האם נוח לו, והצורך הזה מייצר צורך במתחמים פיזיים.
עושים סדר: כל מה שצריך לדעת על הסיילים הגדולים של נובמבר // צילום: גיל קרמר
באופן כללי, בעלי העסקים חייבים להשקיע היום הרבה יותר משאבים ביצירת חוויה על רצפת המכירה. רק באופן הזה הם יתנו פייט אמיתי לקניות ברשת, ונדמה שבשני המתחמים החדשים שנפתחו לאחרונה - DCITY במעלה אדומים ו- Redesign בקריית אתא, הפנימו את התובנה הזאת. שם הם מייצרים סוג של חוויה רחבה בהרבה מהרכישה עצמה: היזמים הבינו שהלקוח לא מחפש רק את פריט הריהוט הבודד אלא מענה לבית כולו, והוא מבקש ליהנות מחוויה כוללת שתלווה את כל הביקור שלו במתחם.
הנגשה מדויקת
החוויה במרחב הפיזי לא חייבת להיות גרנדיוזית, היא צריכה להיות מדויקת.
ב-DCITY תמצאו מגוון רחב של בתי עסק שאינם קשורים ישירות לעיצוב: מסעדות, בתי קפה וחנויות של מוצרים משלימים, זאת לצד בית מלון לטובת מי שחושב שיצטרך יותר מיום אחד לערוך בו את הקניות. ב-Redesign הקצו כ-800 מ"ר לטובת מתחם עבודה לאדריכלים ומעצבים, שכולל בתוכו גם ספריית חומרים עשירה ואולם כנסים. גינוסר מסביר שניתן דגש רב על עיצוב החנויות עצמן, מתוך הבנה שיש להנגיש ללקוח את העיצוב באופן המוחשי ביותר, שיהיה מעורר השראה. ב-Redesign שמו דגש על תכנון של חנויות רחבות ידיים, שמאפשרות ללקוח לחוות נוחות, איכות, גישה לחומר, לצבע ולטקסטורה. גם מתחם העבודה שתוכנן במקום לאדריכלים נגיש מאוד לכל החומרים והמוצרים.
תכנון אינטואיטיבי
מתחם ה-DCITY עוצב כעיר, עם רחובות בסגנון מדרחוב שמזמינים שיטוט בין החנויות במקום. ה-Redesign תוכנן כ-ח' של חנויות כשהחנייה במרכז, מתוך מחשבה על רמה אינטואיטיבית של התמצאות במרחב. הלקוח חונה במרכז ה-ח' ומכל נקודה הוא יכול לראות את החנויות במתחם, ולהבין בקלות כיצד לחזור בחזרה לרכב בתום הביקור.
ניכר ששני המתחמים החדשים (Redesign בן כחצי שנה, קם במטרה לשרת את כ- 2.5 מיליון התושבים בין חדרה לקריית שמונה, בעוד ה-DCITY פונה לתושבי ירושלים והסביבה) מבקשים להעניק לצרכן חוויה. שניהם השקיעו את מירב המשאבים בתכנון ובעיצוב המקום, והם ממוקמים במרחק של כשעה מאזור המרכז, מה שהופך אותם רלוונטיים לאוכלוסיות נוספות.
ומה בדבר נובמבר סייל?
ב-Redesign בחרו לכנות את החודש "Red November". החנויות במתחם מציעות מבצעים של עד 40% הנחה לכל אורך חודש נובמבר. הנה כמה דוגמאות:
בטולמנ'ס דוט תוחזר ללקוח 5% מהרכישה לקניית מוצרים בחנות.
בהולנדיה הנחות של למעלה מ-50% על מיטות זוגיות ומיטות מתכווננות: מיטה זוגית דגם Elisir עם מזרן TEMPUR ONE ב-10,992 שקלים במקום 24,966 שקלים. אותה מיטה בדגם מתכוונן ב-20,976 שקלים במקום 41,500 שקלים.
בניופאן גורמה מגוון מבצעים אטרקטיביים: מיקסר 4.3 מעוצב של קיטשן אייד (דגם: K45SSEOB) ב-1,190 שקלים במקום 1,990 שקלים, מייבש כביסה קונדנסור 8 ק"ג HAIER דגם: HDC008W ב-1349 שקלים במקום 2,290 שקל.
לרוכשים מטבח ב"אביבי מטבחים" בחודש נובמבר, מוצר חשמלי במתנה בשווי של כ-3,000 שקלים, מתוך ארבעה מוצרים של teka לבחירה: מדיח, תנור בילט אין, מיקרוגל או כיריים אינדוקציה.
בסימפלי ווד עד 35% הנחה: מזנון RIBS במחיר של 3,990 שקלים במקום 6,200 שקלים, ספת LOREN תלת בבדי קטיפה – 5,915 שקלים במקום 9,100 שקלים.
ברוזטו קונסולה דגם פיניקס שנפתחת לשולחן של 3 מטר ב-4,990 שקלים במקום 9,696 שקלים.
בשיש מרק את לב, לרוכשים מעל 10 מטר של משטח גרניט פורצלן – כיור בנוי מאותו החומר במתנה.
ב-DCITY פועלים בצורה דומה, ומעניקים עד 80% הנחה על מגוון גדול של פריטים בחנויות המתחם לאורך כל חודש נובמבר. בנוסף, בבלאק פריידי יתקיימו במתחם עצמו אירועים חינמיים לכל המשפחה, שיכללו מתקן נינג'ה ענק, מייצגים אמנותיים, מופעי להטוטנות, מופעי פלאש מוב, הרכבים מוזיקליים, תיאטרון רחוב מלווה בתפאורות ותלבושות מרהיבות, תהלוכת אופנה ייחודית ועוד.
צרכנות נבונה היא זאת שיודעת לעשות שימוש נכון בתוך טרפת המבצעים. יש לזכור שהרבה מבצעים קטנים הופכים למשהו גדול ויקר, כשהאשליה והפנטזיה מתכנסות בסוף למציאות. אחד הטיפים לקניה נכונה, ובמיוחד בריהוט ואבזור הבית, הוא עבודה עם רשימה. הכל יפה בעינינו והכל במחירים מפתים, אנחנו נסחפים, והרבה פעמים בחולשה של רגע קונים את הדברים שלא בהכרח נכונים לנו.
שווה להכין רשימה בנייד, ובמהלך השנה למלא אותה בדברים שאתם באמת צריכים או שבא לכם להחליף. באופן הזה רמת האימפולסיביות תרד ותהיו יותר ממוקדים, וגם (כנראה) גם יותר חסכוניים. בהצלחה לכולנו.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו