כותנה ושיבולים: הצמד שמקשט את חלל הבית

הכותנה נאספת בדיוק בתקופת האסיף ולצד השיבולים מקבלים מראה אסתטי וטבעי שהולך נהדר בכל מקום • ככה תעשו את זה נכון

שיבולים בתפזורת, פמפס מוד. צילום: פמפס מוד

סוכות הוא רק תירוץ להכניס את תבואות השדה אלינו הביתה. השיבולים, קצת כמו הכותנה, הן גידול שדה שמתקבל היטב בחללי הבית הפרטי. הכותנה קשורה קשר ישיר לחג האסיף. היא נאספת בדיוק בעונה הזאת, ובלא מעט סוכות גם נתקלים בה כאלמנט קישוטי.

לשיבולים ולכותנה מראה טבעי, ומשלבים אותן לרוב כדי להדגיש מראה כפרי. כשמדובר בבית מינימיליסטי, הן לא יהפכו אותו לכפרי, אך הן כן ידגישו את הקו, ויחממו את האווירה.

כותנה בבקבוק זכוכית, flower girl by inbar / צילום: זהר סיארה

שילוב כותנה ושיבולים, פמפס מוד / צילום: באדיבות פמפס מוד

את השיבולים, הכותנה וגם הלבנדר, מוכרים במקומות רבים כאלומות וזרים. העובדה שמדובר בצמחים יבשים מאפשרת להם להחזיק מעמד זמן רב. אלומת שיבולים או זר ענפי כותנה מקבלים את העוצמה העיצובית ואת הנוכחות כשהאלומה או הזר גדולים ועשירים.

כותנה באגרטל גבוה, פמפס מוד / צילום: באדיבות פמפס מוד

סידור שיבולים על השולחן בסלון, לילוהום / צילום: איתי בנית

הטיפ החשוב - במידה ותרצו ליצור את המראה הזה מומלץ לרכוש מספר אלומות או ענפי כותנה. כמות גדולה הופכת את התוצאה להרבה יותר משמעותית.

טיפ נוסף - זר שמשלב יחד שיבולים צהבהבות וכותנה לבנה עם ענפים חומים.

שלושה ענפי כותנה, פלנט איט / צילום: באדיבות פלנט איט 

אם אתם מבקשים לשלב את המוטיב רק ברמיזה, כדאי לדעת שהמראה הכפרי של השיבולים הפך אותן להדפס שמשתשמים בו לא מעט לראנרים לשולחנות, לבדי כריות נוי ואף כהדפסה על כלים חד פעמיים, כדי ליצור את אותה חמימות ביתית וחיבור לטבע המקומי.

אם אתם בכיוון של עבודה שניתן לתלות על הקיר, הרשת מלאה בתמונות שיבולים וכותנה במאגרי תמונות ובחנויות מקוונות של הדפסים ופוסטרים. ניתן לרכוש הדפס, בעלויות מאוד מאפשרות, למסגר ולתלות כיצירה על הקיר.

כותנה באגרטל זכוכית, פמפס מוד / צילום: באדיבות פמפס מוד

שיבולים ירוקות, פמפס מוד / צילום: באדיבות פמפס מוד

אפשר לבחור בתמונות צבעונית ואפשר לחפש תמונות בשחור לבן, שידגישו הרבה פעמים, את הנימה האמנותית של היצירה, או ללכת לכיוון של איורי טבע דומם, שהם ז'אנר בפני עצמו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר