המשחק נגמר לסינוואר: גרפיטי חדש בתל אביב

אמני הגרפיטי משרטטים את יומן המלחמה על קירות המבנים • והפעם - על סינואר שהסתלק ועל החטופים שעוד צריך להשיב

GAME OVER, גרפיטי חיסול סינוואר. צילום: צוות גרפיטיול

אחרי יותר משנה של לחימה הצליח צה"ל לשים את ידו על מנהיג חמאס המפלצתי, יחיא סינוואר. אמני הגרפיטי עושים עבודה חשובה בעניין התיעוד - לצד מהדורות החדשות, תיעוד האירעים כציור על הקיר הוא סוג של ציר זמן ויזואלי שישאר ויהיה כספר היסטוריה למי שיטייל ברחובות הערים בעתיד.

אלינוי קסלוב מצוות גרפיטיול שכולל גם את האמנים אסף פרץ, שיר רוזנר גיל עזרא שאחראים על יצירות גרפיטי רבות, מספרת שדווקא הפעם, לא חשבו על משהו מיוחד, אך לאחר שקיבלו בקשות ממי שכבר מכיר ומצפה לתגובתם לאירועים, הם נענו וירדו לרחוב.

עכבר גרוטסקי, גרפיטי חיסול סינואר, צוות גרפיטיול

"האמת שהפעם לא תיכננו לצייר אותו (סינוואר), אבל מרוב שציירנו כל כך הרבה, פנו אלינו אנשים שונים וביקשו שנצייר את סינואר. קבלנו תגובות כמו 'ציירו אותו פחדן', 'כמו איזה עכברוש במאורה'. אנשים ביקשו להצטרף ולעזור לצייר, אז יצאנו בלילה וציירנו אותו כעכבר, המשחק האכזר נגמר, הגיע הזמן להחזיר את החטופים".

הגרפיטי מציג את סינואר כחלק ממשחק טלויזיה שלצד דמותו, כעכבר, רשום GAME OVER בכיתוב מפוקסל. הגרפיטי מדגיש את הצלחת צה"ל בחיסול נסראללה וסינוואר, אך משאיר משבצת ריקה, ללא האות V, ליד משבצת החטופים, שהיו ונשארו המשימה החשובה ביותר בכל תקופת הלחימה.

הגרפיטי ממוקם מחוץ לתחנת הרכבת הקלה "אליפלט", בשכונת פלורנטין בתל אביב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר