קומות של תקווה: בניין ישן בפתח תקווה הפך לחלל אמנות יוצא דופן

עבודותיהם של שישים אמני גרפיטי וציירים מקומיים משולבות בבניין מגורים בן שלוש קומות שמיועד לפירוק • מיזם מיוחד לסוכות

הבניין מקבל התייחסות גם מבחוץ. צילום: אלירן טפירו

המיזם שהקים אמן הגרפיטי לירן טפירו, תחת התמה "שנה של תקווה" יצר מקום בו אמני גרפיטי וציירים מקומיים הביעו על גבי הקירות את הפרשנות שלהם לתקווה. המיזם, בסימן שנה למלחמה ואירועי 7 באוקטובר ממוקם בעיר פתח תקווה, בבניין בן שלוש קומות שמיועד לפירוק.

טפירו, בן 34, שהוא בכלל אלקטרונאי בהכשרתו, מצייר על קירות במהלך תשע השנים האחרונות באמצעות ספריי ואיירבראש. שישים יוצרים שונים שולבו במיזם שהקים, שמתחיל מהקירות החיצוניים של בניין המגורים ונכנס פנימה אל החללים בין שלוש הקומות של המבנה.

שנה של תקווה - התערוכה של אלירן טפירו / צילום: אלירן טפירו

בעת הקמת המרחב האמנותי / צילום: אלירן טפירו

כל קומה מאופיינת בתת נושא: קומה ראשונה - תקווה ברגעי משבר, קומה שנייה - התמודדות, הכלה ויציאה לצמיחה, קומה שלישית - תקווה ישראלית.

בין היוצרים איתי נבט, איתי ארד, דינה שגב, דודי שובל, kloklokloklik, אמגושא, קבוצת היוצרות "אחת שכולה" ועוד.

היצירות חושפות שימוש בטכניקות שונות, יחס לצבע וצורה, והן מהוות מקבץ סגנוני עשיר. הסיור בין קומות הבניין מזמן כניסה אל הדירות השונות. כל אמן קיבל חלל לעבוד בו, חדר, סלון או מטבח, בו הוא יצר את עבודתו. בנוסף יש אמנים שציירו באזורים חיצוניים סביב לבניין. טפירו עצמו צייר את חזית הבניין. יש דירות בהן אפשר לפגוש ביצירות שמעלות חיוך, מצחיקות ואחרות שגורמות להזיל דמעה. ליד כל יצירה ברקוד של האמן שמאפשר לסרוק ולקרוא על היצירה והאמן.

העבודות מלוות את שלוש קומות הבניין / צילום: אלירן טפירו

הסיסמאות והמסרים שכולנו הכרנו בשנה החולפת / צילום: אלירן טפירו

את המיזם העלה טפירו בשיתוף עם חברת הבניה "יסודות בלב" בע"מ, שעושה התחדשות עירונית בפתח תקווה ועומדת לבנות במקום בניין חדש והיא שהעניקה את ההזדמנות להפוך את הישן למרחב אמנותי רגע לפני הפירוק.

עוד משהו שכדאי לדעת: בין קומות הבניין דירה שלמה שמוקדשת לחטופים בה יוכלו המבקרים להשאיר הקדשה על גבי הקירות. במקום קיים גם מיצג לכבוד המילואימניקים, שהתגייסו במהלך השנה הזו, ועוד מספר מיצגים מיוחדים ומרגשים.

היכן ומתי: הנשיאים 47 בפתח תקווה. במהלך חול המועד סוכות, 18-23 באוקטובר. בשבת סגור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר