עשו זאת בעצמכם: כך תסדרו את חדר הילדים לקראת החזרה ללימודים

שולחן כתיבה מתקפל, קוביות צפות ומסך מחשב שהוא גם טלוויזיה • קבלו הצעות ופתרונות להפיכת חדר הילדים נוח ומסודר ללימודים

ארגונית שולחנית לשים את המספריים, השדכן, העפרונות ופריטים נוספים, הסטוק. צילום: סטודיו הסטוק

לא ברור עדיין אם שנת הלימודים הקרובה תפתח כסדרה, מה שבטוח הוא שההתכוננות אליה היא תירוץ נהדר לשדרג את פני החדר. הבשורות הטובות עוד יותר הן, שכל זה ממש לא אמור להיות מסובך. יש חמש נקודות שמומלץ להתייחס אליהן כדי לוודא שסגרנו את כל הפינות. 

פתרונות אחסון

פתרונות אחסון הם הסוד אולי הגדול ביותר כשמדובר בשדרוג פני החלל באופן כלליף ובמיוחד חדר הילדים שנוטה להתבלגן ביתר קלות, ומעבר לכך, כשצריך להתרכז בלגן הוא הגורם הראשון לחבל בעניין.

קוביות אחסון צבעוניות, טולמנ'ס דוט / יח"צ

כדאי להתחיל לסרוק את החדר ולחשוב אלו פתרונות אחסון יתאימו לכל חלק. למשל: על שולחן הכתיבה כדאי למקם ארגונית שתאפשר לשים בתוכה חפצים שדורשים נגישות כמו מספריים, שדכן, עפרונות, מחדד, אטבים ונוספים. לצד הארגונית אפשר למקם מעמד מעוצב לעפרונות, שגם יוסיף נקודה מעוצבת.

על הקירות ניתן לקבוע מדפים או קוביות צפות. אם תתלו קוביות אחסון בגוונים שונים המראה שיתקבל יהיה משמח ומלא חן.

קוביות רשת רצפתיות לאחסון, הסטוק

ישנן קוביות אחסון שאפשר למקם על הרצפה. קוביות רשת יעניקו מראה מאווורר יותר, ולרוב בחדרי ילדים המרחב מצומצם, בעיקר לאור העובדה שהחדר משמש גם לישנה וגם לאירוח ועבודה. הרעיון המנחה הוא שלכל דבר אמור להיות מקום להתאחסן בו, כשהוא לא בשימוש.

ניצול מקום

ניצול המקום מקבל משנה תוקף כשבאותו החדר גם ישנים, גם עובדים וגם מארחים. לכן, כל מה שיאפשר לקבל שניים במוצר אחד, או שיתקפל ויפתח רק בעת הצורך יתקבלו בברכה.

כשמגיע חבר להתארח כדי להכין ביחד עבודה אפשר להוציא בשליפה מהירה שולחן עבודה מתקפל. כשהחבר עוזב, השולחן מתקפל וחוזר למקום.

שולחן מתקפל, MAX STOCK / צילום: מקס סטוק

אם תצטרכו כיסא נוסף, ניתן להשתמש בכיסא מתקפל או  להשתמש בספסל שיכול לשמש ביומיום מקום לשים עליו פריטים כמו ספר, או את ילקוט בית הספר.

גם בתחום המסכים יצרו איחוד פונקציות שחוסך לא מעט מקום. מסך מחשב שהוא גם טלויזיה. מדובר במסך חכם שהוא גם מסך מחשב וגם טלוויזיה. המסך, המשולב מבית LG מציע גם אפליקציות סטרימינג לצפייה בתכנים.

מסך מחשב שהוא גם טלוויזיה, קטגוריית LG My View, דגם 32SR50F, מבית LG / יח"צ

צבעוניות

זה נכון שחדר ילדים מתקשר עם צבעוניות משמחת וזה אכן בא בחשבון, אבל כדאי לדעת שלצבע יש השפעה ישירה על מצב הרוח שלנו והיכולת להתרכז. גוונים שקטים יוצרים רוגע ומאפשרים להתרכז בקלות, לנוח בלי הפרעות ולייצר סביבה רגועה ומטעינה.

מצעי ג'רסי בגווני אפור ושחור, ורדינון / צילום: תמי בר שי

מעבר לכך, כדי ליצור הרמוניה כדאי להתאים את סט המצעים לפלטת הגוונים בחדר זאת משום שהמיטה היא חלק אינטגרלי מהחדר ואורים אותה מכל מקום. ההתאמה הזאת, תורמת גם היא לסדר בעיניים ולתחושה אסופה ומאורגנת.

צבעוניות שקטה מכניסה רוגע, באדיבות נירלט / עיצוב: גילי רשף, צילום: איתי בנית

דקורציה

תוספת של אלמנטים דקורטיבים כמו תומכי ספרים או תמונה על הקיר, ישלימו את אופיו המיוחד של כל חדר. כשמדובר בילדים כדאי להתאים את מה שתלוי על הקיר או מונח על המדף לתחביבים ולטעמo האישי.

מפת ארצישראל, חנות מוזא, מוזיאון ארץ ישראל

אם יש מישהו שמאוד אוהב לטייל בארץ עם הוריו, יהנה מתמונה של מפת הארץ, כשינעץ נעץ בכל מקום חדש שיבקר בו. ההתאמה הזאת מייצרת חיבור ונוסחת תחושת ביטחון.

שולחנות וכיסאות

שולחנות וכיסאות הוא עולם ומלואו והבחירה בהם צריכה להיות מושכלת ולהגיע לאחר סקר שוק מעמיק והבנה על מה כדאי לשים לב בבחירה.

הדגשים החשובים שכדאי תמיד להתייחס אליהם הם רמת הארגונומיה של הכיסאות, הנגישות והפרקטיקה - שידת מגירות מתחת לשולחן היא שידה בהישג ידו של הילד וקל לו להגיע אליה.

שולחן כתיבה עם מגירות צד, עצמל'ה, צילום: שחר פליישמן

אם אתם בכיוון של 'עשה זאת בעצמך', לא תאמינו באיזה קלות תוכלו ליצור דלפק כתיבה, כזה שמתבסס על פלטת עץ שמחברים לקיר. כהשלמה, אפשר לרכוש שידת מגירות ולשים מתחת לפלטה, והפינה שלכם תראה פינת לימודים ועבודה מן המניין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר