כך תשלבו את הפרח האהוב על בית המלוכה בחלל שלכם

מערוגות מטופחות ועד הדפסים על אריחים • הוורדים יכניסו לכם רומנטיקה ותחושה מלוכתית בכל מקום בבית

משלבים ורדים בגינה. אילוסטרציה

ורדים הם הפרחים האהובים על מלכת אנגליה המנוחה אליזבת השנייה. מי שצפה בסדרות התקופתיות שעוקבות אחר מלכת אנגליה לאורך ההיסטוריה יכול היה לשים לב לגינות הוורדים המטופחות שהיו עבורה סוג של תרפיה, כשהיתה מטיילת בין הפרחים, גוזמת, מלטפת וקוטפת.

הוורד הוא פרח אלגנטי מאוד ובשל כך נדמה שקשה לגדלו, אבל בפועל לא כך הדבר. הוורד אוהב שמש ונחשב צמח עמיד ולא מסובך לגידול. לצד גינות ורדים פראיות שמדמות שדה בר, ההקפדה האנגלית מטיפה לגינות נקיות, גזומות ומטופחות בהן הוורדים משמשים סוג של מסגרת או קו שחוצץ בין חלקי גינה שונים.

גינה כמו באנגליה. אילוסטרציה, צילום: GettyImages

בגינות שלא משתמשים בוורדים ככאלה, אפשר לראות ליפוף או מעטפת מחושבת ומתוכננת מראש של ורדים שהופכים להיות חלק מרכזי בתפאורה.

תכנון מוקדם

הסגנון האנגלי מחובר בכל נימיו לאלגנטיות ואיפוק. מבחינה עיצובית זה יבוא לביטוי בניקיון שתיצרו. תנו לוורדים את הכבוד ואל תגרמו להם להתחרות על מקומם. אם יש לכם דשא למשל, תוכלו לתחום אותו במסגרת ורדים או אם יש לכם אזורים שונים בגינה כמו מטבח חוץ ובריכה – ניתן ליצור חציצה בין האזורים באמצעות ערוגת ורדים מטופחת. בשלב הזה תבחרו את המקום בו תרצו להקים את גינת הורדים.

קופסת תכשיטים מעוטרת, רשת ג'נטלמן, KEREN KOPAL / יח"צ

חשוב למדוד את השטח הרצוי ולהגיע עם המידות למשתלה, שם ידעו להמליץ לכם כמה שתילים לקנות ובאילו מרחקים לשתול אותם אחד מהשני.

תנאי גידול

יש לבחור שטח שנהנה משמש ישירה במהלך היום. מקום ללא שמש ישירה יקשה על הורדים לפרוח לתפארת.

קיר מחופה פסיפס, HeziBank Bisazza / יח"צ

שטיח ארוג עם דוגמת ורדים, הביטאט / צילום: גאן

גוונים

בחירת הגוונים תלויה בטעם האישי שלכם. אפשר לשלב אדום, לבן ורוד, צהוב או כתמתם ולהכניס נימה משמחת יותר למראה הכללי שמתקבל. אם אתם רומנטים בחרו ורדים ורודים ואם אתם רומנטים חסרי תקנה גינת ורדים אדומה תעשה את העבודה. הוןרדים הלבנים ידגישו יותר מכל את הקו האלגנטי והאיפוק שמזוהים עם העיצוב האנגלי.

תבנית אפייה בצורת ורד, סולתם, בסניפי הרשת ובאתר Soltam.co.il / צילום: אסף אמברם

עציצים, אדניות, עמודים, גזיבו

את הוורדים ניתן לשתול בגינה או בעציצים גדולים. חשוב לשים לב שיש מגוון סוגי ורדים. ההבדל העיקרי הוא בין ורד עם גבעול ניצב ובין שיח ורדים שמאפשר לטפס, למשל על עמודי הפרגולה בחצר, על גזיבו מברזל או על קשת שאולי מקמתם במבואת הכניסה החיצונית.

זר פרחים מלאכותי, FOX HOME / צילום: טל טרי

אופציה נוספת היא לשתול ורדים במגוון רחב של עציצים ולסדר אותם בחצר- סביב הבריכה, באזור פינת האוכל החיצונית או בכל מקום אחר בשטחי החוץ. אם אתם מחפשים מראה עשיר ושופע של ורדים, אל תסתפקו ב-2-3 עציצים. צרו קבוצה שתיתן כח ומשקל עיצובי משמעותי.

סט מצעים זוגי עם הדפסי ורדים, LAURA ASHLEY, המשביר / יח"צ

לא רק בגינה

אפשר לזהות את הוורדים במהלך השנים על סרוויסים אנגליים שיוצרו לטקס התה המסורתי והם שולבו באופנים שונים גם בחללי הבית, כמוטיב בוטני אהוב. גם בעת הזו, הוורד ממשיך להיות פרח אייקוני והוא משתרבב אל קולקציות פריטי הריהוט, כלי הבית והאבזירים המשלימים.

נר בניחוח ורדים, זארה הום / יח"צ 

לצד פריטי הריהוט כדאי לקחת בחשבון גם את זרי הוורדים. ורד הוא לא פרח זול, אבל אם תשקיעו ותחפשו משתלת פרחים באזורכם, תוכלו למצוא אותו במחירים הרבה יותר מאפשרים, בהשוואה לחנויות הפרחים. יש משתלות פרחים במקומות שונים בארץ, ואם אתם לא מכירים את זאת שקרובה אליכם, זה הזמן לברר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר