משב רוח ימי: כך תהפכו בקלות את החדר למקום קסום מאי אקזוטי

הצדפים הם אחד האלמנטים הזמינים והאהובים שניתן להכניס באמצעותם רוח רעננה, הכוללת אנרגיה של חופשה קסומה באי אקזוטי • הצדפים הם מוטיב חוזר ופופולרי, וניתן לשלב אותם בחללי הבית

צדפים. צילום: Getty Images

אומרים שמחשבה יוצרת מציאות? אז אפשר לומר את אותו הדבר בדיוק על עיצוב. מוטיבים מסוימים כמו צבעים, צורות וחפצים משפיעים על ההרגשה ועל החיבורים האסוציאטיביים לעולמות התוכן שלנו. הצדפים הם אחד האלמנטים הזמינים והאהובים שניתן להכניס באמצעותם משב רוח ימי, כזה שמתחבר לשקט ורוגע, עם וייבים של חופשה קסומה אי שם על איזה אי. הצדפים הם מוטיב חוזר ופופולרי, הן בקולקציות של בתי העיצוב הגדולים והן בחנויות הפנאי שמציעות צדפים לעבודות DIY.

וואזה מבית VISIONNAIRE, להשיג בפיטרו הכט, צילום: יחצ חול ויז'יונר
צדף לנוי, טולמנ'ס דוט, צילום: יחצ

איך כדאי לשלב בבית?

אם אתם אוהבים את המראה הקלאסי של צדפים וקונכיות, אפשר לשלב אותם בשני מוקדים שונים בסלון - אחד על שולחן הסלון, ואת השני על שולחן צד או על מדף בספרייה. ישנם צדפי ענק שמאפשרים להניח בתוכם פריטים קטנים כמו השלט לטלוויזיה, צרור מפתחות ועוד.

למיקום בחלל יש חשיבות - כדאי לשים לב למשחקי גבהים. אם למשל צדף אחד בחרתם להניח על שולחן נמוך, את השני מקמו במקום גבוה יותר. הפרשי הגבהים יגרמו למראה להיות מאוורר יותר ולא מתאמץ.

כלי להנחת חפצים קטנים, טולמנ'ס דוט, צילום: יחצ
צמד מנורות צדפים, לילוהום, צילום: איתי בנית

לצד הקלאסיקה הלבנה, קיימות פרשנויות שונות לצדפים - הם יכולים להגיע כהדפס על כרית נוי או אפילו בסט של מלחיה ופלפליה. אם בחרתם בכריות נוי, כדאי לבחור לא יותר משתי כריות עם המוטיב, כדי להימנע ממראה עמוס מדי.

יש מי ששואב השראה ממראה הצדף ומעצב בהשראתו פריטי ריהוט. במקרה הזה, גם אם הפריט אינו בצורת צדף, מזהים מאפיינים שונים שמחברים את הרהיט למקורות ההשראה של המעצב. אפשר למשל לבחור בכיסאות אוכל שעוצבו בהשראת צדפים. גם כשמדובר בגופי תאורה, מוטיב הצדף בא לידי ביטוי. אהיל עשוי צדפים תלויים שממוקם בלב הסלון או מעל לפינת האוכל, יכול להיות נקודת כוח שתמגנט אליה את המבטים.

סט מלחיה ופלפליה, ZARA HOME, צילום: יחצ חול
שנדליר צדפות, לילהום, צילום: איתי בנית

בא לכם לעשות לבד?

חנויות הפנאי מלאות היום בשקיות רשת שבתוכן צדפים בצורות שונות. המארזים הללו עולים שקלים בודדים והם מאפשרים משחק נהדר, שלא יפול ממה שתמצאו בחנויות המותגים.

ראשית, ניתן לקנות 2-3 שקיות צדפים, יחד איתן לבחור קערה שטוחה ורחבה בגוון אפור אבן, שחור או לבן. את הקערה מקמו איפה שבא לכם בבית- על השולחן בסלון, במרכז שולחן האוכל או בכל מקום אחר, ואליה שפכו את תכולת הצדפים שבשקיות. לא תצליחו ליצור תחושת חופש יותר גדולה מזו. אם בא לכם לצלם לאינסטגרם, שימו ליד קערת הצדפים ספר דקורטיבי והניחו עליו תכשיט שלכם - צמיד או שרשרת שתשתלשל בנונשלאנט, ויש לכם פריים מושלם.

כרית עם הדפסי צדפים מבית ורסאצ'ה הום להשיג בפיטרו הכט, צילום: יחצ חול
כפית צדף, רשת הצורפים, צילום: ירון וינברג
כיסא צדפה, ניסו רהיטים, צילום: יחצ

עם אותם צדפים ניתן גם לחפות מסגרת לתמונה, ואם בא לכם להשקיע יותר אז אפשר ליצור ממש יצירת אמנות שלמה - בוחרים דיקט בגודל המתאים, מסדרים לו תלייה מאחור, ואפשר גם למסגר אותו אם אתם סופר משקיעים. את הצדפים מסדרים על גבי הדיקט בצורה שבא לכם. מדביקים כל צדף בדבק חזק (תתייעצו עם המוכר בטמבוריה), מייבשים היטב למשך שעתיים-שלוש, ויש לכם יצירה שכל חלל מגורים היה גאה בה.

ואם בצדפים עסקינן, לפני כשבוע נפתחה תערוכת "שירת האלמוגים", במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט שבאוניברסיטת תל אביב, בשיתוף האמן צורי גואטה. המיצב של גואטה "יקום מקביל", שנוצר במיוחד לתערוכה, מורכב מאלפי פריטים ומושפע מהיופי, מהצורה ומהמרקם של שונית האלמוגים, שבדרך כלל נסתרת מעינינו.

מוזיאון הטבע וצורי גואטה בתערוכה חדשה, צילום: שי בן אפרים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר