בלי לקרוע את הכיס: הסוד שכדאי לאמץ בעיצוב הבית

מתיחת פנים לבית היא דבר יקר בסופו של דבר, אבל יש סוד עיצובי אחד שישדרג לכם את החלל • אחת לתקופה תיישמו את הטיפ הזה, ולאורך הזמן המרחב שלכם ייראה מעוצב ומהודק

אמנות בסלון ואגרטל על משטח העבודה במטבח. צילום: איתי בנית

מי לא אוהב חלל מעוצב? כולנו חולמים על בית מתוקתק ומעוצב, כזה שיהיה לנו כיף בתוכו, ושגם נוכל קצת להשוויץ בו. מתיחת פנים לבית היא דבר יקר בסופו של דבר, אבל יש סוד אחד שחובה לאמץ. הוא דורש קצת סבלנות, אבל היא תשתלם לכם - הסוד הוא להוסיף אלמנט אחד חדש לכל חלל בבית, שאתם רוצים לשפר את המראה שלו. האתגר הוא להגביל את עצמכם לאלמנט אחד בלבד בכל חלל. אחת לתקופה תעשו את מתיחת הפנים באופן הזה, ולאורך הזמן החלל שלכם ייראה מעוצב ומהודק.

כשמוסיפים פריט אחד בלבד, יש מסגרת מוגדרת שתמנע מכם לרכוש בלי בקרה, ומעבר לכך, זה מצריך לחשוב איזה פריט יעשה את העבודה. חשוב שהפריט הנבחר יהיה עם נוכחות כדי שיבחינו בשינוי שהוא מחולל. הוא לא חייב להיות ענק או גרנדיוזי, אבל חשוב שיבחינו בו.

הנה הדוגמאות שלנו. אתם מוזמנים לקבל השראה ולקחת את זה לכל כיוון שטוב בעיניכם -

מבואה

הפריט שנוסיף: מראת גוף או פנים

למה דווקא אותו: מראה במבואה היא אלמנט דקורטיבי מושך תשומת לב, אך מעבר לכך, מדובר בפריט פונקציונאלי שמשתמשים בו. אין מישהו שעובר ליד מראה ולא מבחין בה, ומציץ לעברה.

מראה במבואת הכניסה, באדיבות זגה פינות אוכל, צילום: אור קדוש

סלון

הפריט שנוסיף: יצירת אמנות

למה דווקא אותו: תלייה של יצירת אמנות על הקיר נראית למרחוק, ומיד יוצרת את השדרוג בחלל. יש היום יצירות מקור של יוצרים צעירים בעלויות מאפשרות, אבל אם לא חשוב לכם דווקא יצירה מקורית, הרשת מלאה בפוסטרים שניתן לרכוש וכשהם מגיעים, תוכלו למסגר אותם במסגרת מעוצבת שתיתן להם כבוד כמו של יצירה מקורית.

אמנות בסלון, צילום: עמית גושר
אמנות בסלון, עיצוב: צביה קזיוף, צילום: איתי בנית

מטבח

הפריט שנוסיף: סידור פרחים על האי

למה דווקא אותו: זה נכון שפרחים הם דבר יקר, אבל אין כמו זר על האי כדי לחדש, לרענן ולהציג חלל מטופח. קיימים היום פרחים מלאכותיים במראה מאוד אותנטי, אפשר להשקיע בזר שכזה. אופציה נוספת, במיוחד אם אתם מאוהבי הסגנון הנורדי, היא ליצור סידור מענפים יבשים. יש לא מעט חנויות שמחזיקות אותם - ניתן להשיג אותם בחנויות פרחים וגם בחנויות לריהוט הבית. ואפשר גם ללקט מהסביבה הקרובה. כשתלכו ברחוב, אפילו בלב עיר סואנת, תתפלאו כמה צמחיה עומדת לרשותכם. הצטיידו במספריים ותצרו לעצמכם זר מהמם.

אפשר ליצור זר גם מצמחיה בסביבת המגורים, באדיבות זגה פינות אוכל, צילום: שירן כרמל

סוויטת הורים

הפריט שנוסיף: גב מיטה מרופד

למה דווקא אותו: גב מיטה הוא פריט שמלביש חלל. תסתכלו על המיטה שלכם ללא גב מיטה, ולאחר השינוי - עם גב מרופד. אי אפשר לתאר את ההבדל. מעבר לכך, ברמה הפרקטית, נעים להישען עליו כשקוראים ספר או כשצופים בטלוויזיה. ניתן למצוא גב מיטה מרופד, בבדי קטיפה, עור ומגוון רחב של חומרי טקסטיל.

עיצוב ותכנון נדיה רוייטבלט, באדיבות ELLA DECOR, צילום: גדעון לוין

שירותי אורחים

הפריט שנוסיף: ידית לדלת

למה דווקא אותו: ידית היא סוג של גולת כותרת. היא קטנה, לא יקרה ופשוט תשנה ברגע את המראה. הידיות היום הן סוג של תכשיטים - אפשר לבחור ידית בגוון שיצור קונטרסט ויבלוט על גבי הדלת, וניתן לבחור ידית בגוון הדלת וליצור משחק מתוחכם אף יותר.

ידיות תכשיט, באדיבות רב בריח, צילום: חגי סויסה
ידית תכשיט בולטת על רקע הדלת, באדיבות רב בריח, צילום: מיכה לובטון

מרפסת

הפריט שנוסיף: עציצים עם פרחי העונה או צמחייה רב שנתית

למה דווקא אותו: צמחייה היא אלמנט שיוצר שינוי ברגע. קחו בחשבון שאם הלכתם על צמחים עונתיים, הם יפרחו ויעשו המון צבע בעונה עצמה, אבל אחרי זה, אין עם מי לדבר. אם אתם רוצים משהו בטוח יותר, לכו על צמחייה ירוקה רב עונתית ועמידה.

אדניות מרפסת עם צמחייה רב שנתית, צילום: מאור מויאל
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר