7 טיפים שיהפכו את חדר השירותים שלכם למושלם

ממראות שהן גם מתלה למגבות ועד הסוד הגדול של הסטים המעוצבים • כך תשדרגו את חדר השירותים

טפט בחדר השירותים, תכנון ועיצוב: מעין רהב, בוגרת בית הספר לעיצוב של ברברה ברזין. צילום: אבי קבלו

חדר השירותים הוא לרוב חדר קטן ביחס לשאר החללים בבית, ועל אף היותו כזה הוא מזמן אליו את כל בני המשפחה מספר פעמים ביום. בשל היותו קטן, קל מאוד לייצר בו שינוי והכניס אליו תחושת התחשות וריענון.

כדאי להבדיל בין דקורציה לשימושיות. ישנם שדרוגים שיהיו פונקציונאלים ויסייעו להתנהל באופן נוח יותר ולעומתם קיימים פריטים שתפקידם להכניס אווירה ולחזק את הפן הדקורטיבי והאתסטי. יהיו גם כאלו שישלבו את השניים יחדיו. הנה שבעה טיפים שיעלו את חדר השירותים שלכם לשלב הבא –

צבע לקירות

לא משנה אם תבחרו בטפט או בצביעת קירות, היחס לקיר הוא לב השדרוג. הקירות מהווים חלק משמעותי ולכן לעיתים מספיק לטפל בהם בלבד כדי לקבל את תחושת החידוש.

טיפ חשוב בעיקר מבחינת עלויות - אין צורך לצבוע בהכרח את הקירות מתקרה עד רצפה. אפשר לצבוע מהרצפה ועד לגובה שליש או שני שליש מהגובה המקסימלי. צביעה כזאת יוצרת עניין עיצובי והיא גם מצמצמת מעט את העלות. טיפ חשוב נוסף הוא החומר עצמו, בין אם מדובר בצבע או בטפט, יש לוודא כי מדובר בחומר שניתן לנקות עם מים.

חדר שירותים צבוע בירוק זית, באדיבות נירלט, עיצוב: מיכל וולפסון / צילום: איתי בנית

תאורה

התאורה בחלל יכולה לשלב בין תאורה פונקציונאלית לתאורה דקורטיבית. אנחנו חייבים לראות טוב, לכן חשוב שהחלל יישטף באור. עם זאת, לעיתים, אנחנו מבקשים להרגע מעט ואז תאורת אווירה חמימה תעשה את העבודה. דאגו לשלב גוף תאורה שמונח על מיכל ההדחה או על שפרפף קטן, שיכניס אווירה, ואל תוותרו על גוף תאורה תלוי שיציף את החלל בעוצמה של אור. הגוף הזה יכול להיות צמוד תקרה, או דווקא גוף תלוי, שיכניס עוד קצת אווירה וידגיש פן אסתטי.

חלל עם ריצוף וחיפוי בשחור, בשילוב תאורה טכנית ותאורה דקורטיבית צמודת קיר, עיצוב: זנדבנק אדריכלים / צילום: איתי בנית

ריצוף

הריצוף הוא אלמנט יקר יותר בעיקר בשל עלויות העבודה הנדרשת בפועל. אם אתם שם - כדאי לזכור שהריצוף יכול להטמע ברקע נייטרלי או דווקא להיות המרכז. אם תרצפו ותחפו באותו האריח תקבלו חלל עשיר מאוד שברוב המקרים יראה גדול מכי מידותיו וזאת בשל טשטוש החיבור בין הרצפה לקיר.

סטנדים ופתרונות אחסון לנייר טואלט

נייר הטואלט הוא האלמנט המרכזי בחלל השירותים והסטנדים המוצעים כדי לאחסן אותו מגוונים ומעוצבים במיטב הסגנונות - מהמינימליסטים לכפריים ביותר. מדובר בנקודת חן שתמיד תכניס עוד נגיעה מעוצבת.

מבחינת עלויות קשת המחירים מאוד רחבה ומדובר במוצר שיכול לעלות כמה אלפי שקלים אם מדובר במותגי יוקרה ועד עשרות בודדות של שקלים אם תבחרו מתוך הקולקציות של חנויות הסטוק ורשתות השיווק הגדולות.

אם אתם נכנסים לשיפוץ אפשר לשקול תכנון נישה צרה וארוכה בקיר ובלמקם בתוכה את הגלילים.

נישה בקיר לאחסון גלילי הנייר, תכנון ועיצוב פנים: עינב דינוביץ, בוגרת בית הספר לעיצוב של ברברה ברזין / צילום: אורית ארנון

סוד הסטים

חוץ מהעובדה שצמדים תואמים יהיו תמיד יפים למראה ויעניקו לחלל מראה מעוצב, הם גם עושים המון סדר בעין. אפשר למצוא צמדים של סבוניה לסבון מוצק ודיספנסר לסבון נוזלי (למקרה שבחרתם להתחשב בהעדפות של כל בן משפחה או אורח), ויש צמדים של דיפסנסר וכלי למברשות השיניים. לא ממש משנה, העיקר שישימו לב לנוכחות המשדרגת של הסט.

סט זכוכית בגימור מוזהב, HeziBank Decor Walther

שרפרפים ושולחנות

כמעט כל שולחן צד שיתאים לסלון יוכל לתפקד לא רע בכלל כשולחן לשירותים עליו ניתן להניח ספר, אגרטל עם צמחייה, גוף תאורה עומד וכל דבר אחר. אם תבחרו בשולחן עם שתי קומות תוכלו למקם בקומה התחתונה גלילי נייר טואלט.

שולחן צד להנחת פריטים, זגה מיקס, צילום: סטודיו זגה

מראות ופריטים דקורטיבים צמודי קיר

המראה היא מלכת החדר הזה, מדובר בפריט סופר דקורטיבי שתמיד, גם אם תבחרו רק בו, יקפיץ את החלל לשלב הבא. מראות הזהב הן המובילות מבחינת האימפקט שהן יוצרות על התוצאה הסופית. אפשר במקביל לבחור במראות שמחוברות לסטנדים שמאפשרים לתלול עליהם כל מיני דברים כמו מגבות, עציצים קלים, גרילנדת תאורה ועוד דקורטיבים נוספים.

ומילה על הפריטים צמודי הקיר – האגרטלים צמודי הקיר הם דוגמה נהדרת ליכולת לתלות פריט מעוצב על הקיר, ובכך לפנות מקום חשוב על רצפת החדר. האגרלטלים והכלים התלויים מאפשרים להוסיף צמחיה, נרות ואלמנטים קישוטיים נוספים.

מראה אמורפית עם מסגרת מוזהבת, KARE / יח"צ

מראה עגולה מחוברת לסטנד, הסטוק / צילום: סטודיו הסטוק

צמד כלים צמודי קיר מייצרי אווירה, HeziBank- Decor Walther

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר