צעירה חטפה כוויות בדרגה 2 בגלל טיפול אסתטי נפוץ

בת ה-24 בסך הכל ביקשה לעבור טיפול מיקרונידלינג כד להסיר כתמי פיגמנטציה, אבל לתוצאה הזו היא לא ציפתה • "רציתי להרגיש ביטחון עצמי גם בלי איפור, אבל עכשיו אני במצב יותר גרוע"

מליה נילסן בת ה-24 עם הכוויה. צילום: צילום מסך מאתר "ניו יורק פוסט"

אישה נותרה עם כוויות בדרגה 2 וצלקות על פניה, בעקבות טיפול מיקרונידלינג שהשתבש – כך פורסם בסוף השבוע האחרון ב"ניו יורק פוסט".

מליה נילסן בת ה-24 היא עובדת בתחום הפיננסי, אשר החליטה כי ברצונה לעבור הליך אסתטי במטרה לשפר את גוון עורה ולהעלים כתמי שמש. לשם כך היא שילמה כמעט 100 דולרים (כמעט 380 שקל) עבור טיפול מיקרונידלינג ביולי האחרון. במסגרת טיפול זה, מחטים קטנות פוצעות את עור הפנים במטרה להגביר את ייצור הקולגן בעור.

"רציתי להרגיש ביטחון עצמי גם בלי איפור", סיפרה הצעירה לאתר ה"קנדי ניוז", "אבל עכשיו אני במצב יותר גרוע, כי יש לי צלקת ענקית על הפנים במקום פיגמנטציה".

מליה נילסן בת ה-24 חודשים אחרי הכוויה, צילום: צילום מסך מאתר "ניו יורק פוסט"

בהליך שדורש לרוב מספר מפגשים, מליה מספרת כי ביצעה את הטיפול הראשון, ורק כשחזרה לבצע את הטיפול השני, החלו לדבריה העניינים להשתבש. האישה שטיפלה בה חזרה ועברה עם המכשיר על אותו אזור יותר מדי פעמים, וכך נפגעה לכאורה שכבת העור העליונה בפניה.

"בזמן הטיפול מי שטיפלה בי לא אמרה כלום, אבל ממש דיממתי", מליה נזכרת. "רק חמישה או שישה ימים אחרי הטיפול, המטפלת שלחה לי הודעה שהיא שמה לב שאני מדממת לא מעט".

בעקבות הדימום הרב, מתברר כי המטפלת (ששמה לא נמסר) ניקתה את עורה של מליה בעזרת מה שנחשד כטונר. צעד זה הוביל לדברי מליה לכוויה כימית על גבי עורה. "בזמנו זה צרב מאוד והמטפלת כל הזמן שאלה אם אני בסדר, אבל רק עכשיו אני מבינה למה היא שאלה את זה", היא אומרת.

צבע עורה של מליה נעשה לא רק אדום, אלא נראה ככתם לבן ולח. "הבנתי שזה בטח לא נורמלי", היא מסרה ל"קנדי ניוז", "הייתי בפאניקה בלילה אחרי שזה קרה, אבל שטפתי את האזור במים ולא שמתי עליו כלום", היא מספרת.

מליה נילסן לפני הכוויה, צילום: צילום מסך מאתר "ניו יורק פוסט"

במקביל, למרות שהעלתה חששות בפני המטפלת, זאת לדבריה התעלמה מהודעותיה – עד שמליה עדכנה לבסוף שהיא פונה למיון. "כשהתעוררתי למחרת בבוקר, כל האזור נראה סגול ונורא. העור היה רטוב למגע וממש נפוח לאורך כמעט כל הלחי ועד לעין שלי", היא מספרת.

בבית החולים שאליו ניגשה מליה, אישרו הרופאים כי אכן מדובר בכוויה כימית – אך למרבה המזל, זו לא הזדהמה.

"הם אמרו שאם המטפלת חשבה שמשהו לא בסדר בזמן הטיפול, היא לא הייתה צריכה להמשיך בטיפול", סיפרה מליה, שהייתה לקוחה במרפאה האסתטית מאז נובמבר 2023. "המטפלת לא הייתה צריכה להשאיר את העור שלי במצב כזה", היא הוסיפה, ואף סיפרה כי המטפלת ניסתה מאוחר יותר להאשים אותה בכוויה הכימית. מליה סיפרה שהתרגזה על מה שהיא מכנה כ"התנערות מאחריות". "זה ממש לא משהו שאני עשיתי לעצמי, לא החלפתי שום תכשיר שבו השתמשתי בעבר – ועל כל מוצרי הטיפוח שברשותי, אותה מטפלת המליצה לי להשתמש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר