יש לכם נשירה? זו הטעות הכי גדולה שאתם יכולים לעשות

ברשתות החברתיות שלל סרטונים טוענים כי חפיפה יומית של השיער מגדילה את הנשירה • למרות החששות מחפיפת יתר של השיער, העובדות מוכיחות אחרת

נשירת שיער. אילוסטרציה. צילום: GettyImages

עם שפע העצות לטיפוח שיער המסתובבות ללא הרף ברשתות החברתיות, קשה להבדיל בין עובדות לבדיות. אחת הטעויות הנפוצות במיוחד היא שחפיפת שיער יומית יכולה לגרום לנשירת שיער.

אז לא. חפיפת השיער מדי יום לא תגרום לנשירת שיער כשלעצמה. למעשה, חפיפת השיער יכולה לעזור לכם לשמור על צמיחת שיער בריאה ולגרום לשיער להיראות מלא וזוהר יותר. שיער מלוכלך בדרך כלל נראה שטוח יותר כאשר שמנים וזיהום מכבידים על הזקיקים, בעוד ששיער נקי יש לו תנועה טבעית וברק בריא.

חפיפה לא גורמת לנשירה. אילוסטרציה, צילום: GettyImages

מחקר בחן את ההשפעה של שטיפת שיער תכופה על מצב הקרקפת והשיער. התוצאות הראו ששביעות הרצון של המשתתפים הגיעה לשיאה כאשר הם חפפו את שיערם 5-6 פעמים בשבוע. כלומר, חפיפה  יומית הייתה עדיפה בהרבה על תדירות חפיפה נמוכה יותר (למשל, פעם בשבוע). כמו כן, לא הייתה השפעה שלילית על בריאות הקרקפת או השיער, למרות החששות מ"חפיפת יתר".

@willgaunitztrichologist

Seeing more hair shedding? 🧴 Don’t stop washing your hair! 🛑 The hair falling out today actually started disconnecting 8 weeks ago. It’s all part of the natural cycle! Keep washing to prevent worsening hair loss. #hairloss #hairlosssolution #hairlosstreatment #hairlosstips #hairlossclinic #hairlossprevention #hairlosswigs #hairlosstreatments #hairlosswomen #hairlossremedy #hairlossshampoo #hairlosscure #hairlossjourney #hairlossexpert #hairlossawareness #hairlossproblems #alopecia #alopeciaawareness #alopeciaandrogenetica #alopeciaareata #alopeciawigs #alopeciatreatment #alopecianbeauty #alopeciasupport #alopeciauniversalis #alopeciatotalis #alopeciaawarenessmonth #trichologist #wellness #hairgoals 4-KEEP HAIR WASHING

♬ original sound - Advanced Trichology

התפיסה המוטעית של "חפיפת יתר" מבוססת על הרעיון שחפיפה סדירה מסירה את השמנים הטבעיים של הקרקפת, מה שמשאיר את השיער יבש ונוטה לנזקים. במציאות, עם זאת, החפיפה מנקה את ההצטברות השומנית של הסבום (השמנים הטבעיים המיוצרים על ידי הקרקפת שגורמים לשיער להיראות שמנוני) במקום להסיר שמנים מהשיער.

בלוטות החלב המייצרות סבום יפיקו במהירות עוד כדי לשמור על לחות השיער לאחר השטיפה. השיער שלכם נמצא גם במצב בריא יותר לצמיחה מחודשת עם חפיפות סדירות, מכיוון שניקיתם את כל הזיהום והלכלוך מהסביבה שבאופן בלתי נמנע מזהמים את השיער.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר