בריא, יבש או פגום? כך תאבחנו את סוג שיערכם כדי לטפל בו

אבחון סוג השיער משפיע על הצורה שבה נתייחס אליו, תכשירי הטיפוח שנבחר להשתמש בהם והאפשרות להשתמש בחום על השיער • מדריך

שיער בריא, יבש או פגום?, צילום: GETTY

חילופי העונות ומזג האוויר שעובר במהירות מקור לחום, גורמים לשיער שלנו ליובש, לפיצול קצוות ולשבירה של השערה. נוסיף על זה את עיצוב השיער שאנחנו נהנים ממנו בחגים, קצת פן פה, מחליק שם, והרי לנו שיער שבור לתפארת.

בשבוע שעבר פרסמנו כאן מדריך מקיף עם טיפים וכללים לשמירת השיער, אבל הבסיס החשוב לכולם הוא הקפדה על התאמת הטיפול לסוג השיער.

המדריך לשמירה על שיער בריא ומושלם >> 

מעצבי השיער פיל וג'ו מקרסטס מביאים לכם מדריך קצר עם הדרך הפשוטה לאבחן אותו בקלות.

אז איך תאבחנו את סוג שיערכם?

שיער בריא – מדובר בשיער בעל גמישות גבוה, ברק ומגע נעים ורך, ולא ניתן להבחין בקצוות מפוצלים. חשוב לדעת ששיער בריא תלוי גם בקרקפת בריאה לחלוטין. חלקו החיצוני של השיער אטום במעטפת המגנה עליו, מה שמשפיע על נראות השיער מעניק לו מראה מלא ברק ובריא. מתחת למעטפת השיער נמצא השומן הטבעי "ליפיד" המופרש מהקרקפת והוא המספק לשיער הגנה ומראה בריא.

כששיער בריא עובר תהליכים כימיים, מעטפת ההגנה שלו נפתחת והשיער מאבד את הליפיד החיוני לו. אבל חשוב להדגיש כי פעולה חד פעמית וקצרה לא בהכרח תגרום לנזק ממושך.

שיער יבש – מתאפיין בחוסר ברק, מגע יבש וחוסר גמישות. ניקח לדוגמה שיער מתולתל: התלתלים בשורש נראים יפים ומוגדרים, אבל בקצוות אפשר להבחין בחוסר גמישות מוחלט, והתלתל נהיה פתוח מאוד וכמעט ישר. אם השיער יבש, הוא יתאפיין גם בקשרים מרובים בשיער. חוסר טיפול עקבי גורם לאיבוד הלחות והשומנים החיוניים לו. שיער יבש סובל ממעטפת חיצונית פתוחה ובכך, נאבד גם את הלחות והשומן הטבעי. השיער יראה חסר ברק ודהוי.

שימשו בחום לא מומלץ לשיער פגום, צילום: GettyImages

 

שיער שביר ופגום - שיער פגיע מאוד, חלש, שביר ויבש. יש להימנע מפעולות אגרסיביות שיחמירו את מצבו. חשוב, לטפל ולשקם את מבנה הפנימי של השיער. שיער פגום קורה מכמה סיבות: כלור בבריכה, המים הקשים בישראל, שמש, פגיעה כימית, אבחון לא נכון לגבי התוצאה הרצויה, בחירת חומרים חזקים מדי או לא מותאמים לסוג השיער, וזמן המתנה ארוך מדי שבו החומר הכימי ( צבע, הבהרה) ישב על השיער, חשיפת השיער לחום גבוה מדי כגון מחליק, פן או בייביליס ללא חומר מגן תרמי, וקצוות שלא נגזרו זמן רב מדי (פיצולים ‏מופיעים ובגללם השיער נהיה יותר דליל בקצוות).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר