תשכחו מהקארה: הדרכים הטובות ביותר להשיג שיער ארוך

מה גורם לנשירת שיער, ואיך אפשר למנוע אותה? המומחים מסבירים איך ניתן להגיע לשיער מלא וארוך, ומה המוצרים שכדאי להשתמש בהם למשימה זו

לשמור על גזירת קצוות מפוצלים, צילום: GETTYIMAGES

אחרי שתסרוקות הקארה למיניהן תפסו תאוצה, הגיע תורו של השיער הארוך לחזור לאור הזרקורים, ואנחנו רואים יותר ויותר איט גירלז שמאריכות את שיערן.

למרות שלא קיימת נוסחת קסמים להאיץ את צמיחת השיער באופן מידי, יש מספר צעדים שניתן לנקוט כדי להאיץ את צמיחת השיער ולהגן על בריאותו.

מעצב השיער ושגריר מון פלטין פרופשיונל, רובי סגל, מסביר כי צמיחת השיער תלויה בכמה גורמים, בהם גיל, גנטיקה, סוג השיער, בריאות כללית ומצבים בריאותיים שונים. לדבריו, "האדם נולד עם מספר מסוים של זקיקי שיער שפוחת עם הגיל, ואלה מפסיקים לייצר שיער, מה שגורם לדילול או התקרחות. גם חוסר תזונה מספקת, מצב נפשי של לחץ או טראומה גורמים לנשירה, וכן ליקויים בבריאות כמו שינויים הורמונליים, נטילת תרופות מסוימות והיריון".

סדרת הילורן קולור סייב של מון פלטין פרופשיונל, יח"צ

שגריר לוריאל פרופסיונל, אילן מרגלית מוסיף כי "השיער צומח בטווח שבין 0.6 סנטימטרים ועד 1.2 ס"מ בחודש, וזה בהנחה שהוא בריא ונטול כל קצוות מפוצלים. אחד המכשולים הגדולים ביותר בתהליך של הארכת שיער הוא קצוות מפוצלים.

"כשקצה השערה מתפצל, הפיצול ימשיך במעלה אורך השערה. במצב כזה, השערה תישבר או תיקרע בקצב מהיר יותר מקצב הצמיחה שלה, ולמעשה ייראה כאילו נעצרה התארכותה. על כן, ככל שנקפיד לגזור את הקצוות המפוצלים במרווחי זמן נכונים, כך נזרז את תהליך התארכות השיער. בעקרון, הזמן המומלץ לתספורת קצוות הוא שלושה עד ארבעה חודשים".

סגל ממליץ על מספר דרכים שיגרמו לשיער שלכן להיות ארוך במהירות. לדבריו, "יש להשתדל לא לישון עם שיער רטוב מאחר שכשהולכים לישון עם שיער לח או רטוב, הוא לא מקבל את האוורר הנכון, מתייבש במעין קיפול ושובר את השיער, מה שעלול לגרום לנזק לטווח ארוך. לכן מומלץ להיכנס למיטה כשהשיער יבש".

עוד מוסיף סגל כי לפני המוצרים, חשוב לשמור על תזונה נכונה. "על פי מחקרים, מחסור בחומרי מזון עיקריים עלול להשפיע הן על מבנה השיער והן על צמיחתו. השיער נהיה דק יותר, ובמצב של תזונה לא נכונה, עלולה להתפתח נשירה. תזונה שגויה עלולה להפחית חומרים מזינים שתורמים לצמיחת השיער. תזונה נכונה תשפיע על השיער וכך גם האורך יהיה ארוך יותר וכן גם חיי השיער יהיו ארוכים יותר".

מרכיבים פנימיים נוספים שמשפיעים על השיער הם לחץ ומתח. "זה גם יכול להשפיע על רמת ההורמונים, על בריאות הקרקפת ולשבש את השינה. באופן כללי - לכל דבר שמשפיע על הבריאות הכללית, יש פוטנציאל להשפיע על השיער, וללחץ יכולה להיות השפעה עצומה על כל מערכת הגוף", אומר סגל.

אמפולות של קרסטס, יח"צ

"חשוב להשתמש בחומרים נכונים כמו מסכה טיפולית בין פעמיים לשלוש בשבוע", מוסיף סגל. "גם אסור לדלג על הקרקפת, ומומלץ לעסות אותה בכל חפיפה. ההשערה היא שעיסוי הקרקפת עשוי לעזור להרחיב את כלי הדם מתחת לעור, וזה יכול לעזור לשיער עבה וחזק יותר מפני שברון או נזק".

ומה עושים במקרה של נשירה?

קרסטס סדרת ג'נסיס למי שסובלת מנשירה, צילום: יח"צ

"שמפו אלים עלול להסיר שומנים שמגנים על שיער ראשך. לכן, השתמשי בשמפו המתאים לשיערך, והימנעי מחפיפה יומיומית", מסביר מרגלית. "השתמשו במוצרים ייעודיים למצב של נשירה של השיער כמו אמפולות. יש למשל סדרת מוצרים של קרסטס שמטפלת בשני סוגי נשירת השיער אצל נשים, הנגרמים כתוצאה משורש מוחלש ומשבירת סיב השערה. המוצרים מכילים אמינקסיל, תמצית פרח האדלוויס ושורש זנגוויל", מסכם מרגלית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר