הסוף לסצנות מיניות ואלימות בנטפליקס או ב-HBO? אם עד היום כשרצינו לדעת אם סרט, סדרה או תוכנית מסוימת מתאימים לרוח היהדות, היינו צריכים להסתמך בעיניים עצומות על ביקורות אנונימיות ברשת, בתקווה שהן לא מחמירות או מקלות מדי, או לצפות בהם בחצי עין ולהתפלל שלא ניפול למקומות שלא רצינו.
שירות סטרימינג חדש בשם ToV מבקש לעשות סוף לתכנים בעייתיים על פי היהדות, כגון אלימות, מין והחפצת נשים, שמגיעים כיום לכל בית בקלות. השירות מציע סדרות וסרטים "נקיים" לכל מי שרוצה להימנע מראש מסצנות מיניות, אלימות, לבוש חושפני ואפילו מחשיפה לשירת נשים או דתות זרות.
התוכן בשירות, שצפוי לצאת בקרוב לשוק, ניתן לסינון בכמה רמות, באופן שמתאים את עצמו להעדפות הצופה. כחלק מרמות הסינון יכולים הצופים לקבוע במהלך הצפייה עצמה מה לראות ומה לא, באמצעות פופ-אפ שמתריע בפני מה שעומד לקרות על המסך בשניות הקרובות, ומאפשר לצופים להכריע בעצמם האם להמשיך בצפייה או לדלג על הסצנה הבעייתית.
מאחורי שירות הסטרימינג החדש עומדת קבוצת אנשי עסקים, בראשות ישראל זעירא, שעומד מאחורי יוזמות חינוכיות נוספות. עד כה הושקעו במיזם כארבעה מיליון שקל ובהמשך צפויה השקעה נוספת. במקביל, מתקיימים מגעים עם גופי תקשורת נוספים לכניסה לשותפות במיזם. "הגעתי לפתרון הזה דרך צורך אמיתי בביתי", מסביר זעירא, "ילדי המתבגרים ביקשו לצרוך תכני אקשן וקומדיה, אבל לצערנו הגדול – בעידן הנוכחי, קשה עד כמעט בלתי אפשרי להשיג תוכן ראוי באופן חוקי. זה האתגר בדור הזה, ואני שמח שהצוות שלנו מצא את הפתרון".
לדברי אנשי החברה, הבקרה על התכנים נעשית בשלוש רמות: ראשית, עורכי ועורכות תוכן עוברים מראש על כל תוכן ותוכן שנרכש לשירות, ובודקים שמדובר בתוכן שמתאים לצרכנים. תוכן מרובה בסצנות בעייתיות לא ישודר; שנית, בתכני הווידאו שבהם יש קטעים בעייתיים, מבוצעת עריכה מינורית וקלה, כאשר בתוצר הסופי נשמר התנאי הבסיסי של אי-פגיעה בעלילה; שלישית, המשתמש יכול לקבוע באופן אישי את רמת הסינון הסופית שבה הוא מעוניין: האם לראות קטעים מסוימים או להימנע מצפייה בהם, מערכת זו בעצם מעבירה את השליטה בצפייה אל המשתמש עצמו, דבר שעד היום לא היה קיים.
"כרגע היקף התוכן באתר מספיק לצפייה איכותית של שלושת פילוחי הגילאים שאליהם פונה הערוץ: מבוגרים, נוער וילדים", אומר מנהל התוכן של הערוץ, טל ברקאי. "מדובר על מאות שעות צפייה שכרגע נמצאות באתר. יחד עם זאת, בתור ערוץ תוכן אנו עובדים כל הזמן על יצירת תכנים חדשים ואיכותיים כדי לוודא שהיצע התכנים בערוץ יהיה מספיק גדול ומגוון". ברקאי בילה את השנה האחרונה בירידי ופסטיבלי מדיה בעולם, צפה במאות סדרות ואלפי שעות תוכן, נפגש עם נציגי חברות רבות בעולם ויצר רשימה עצומה של תכנים ראויים ובחר מאות כותרים שמהם כמעט ואין צורך לסנן דבר.
קהל היעד העיקרי של השירות הוא הציבור שמשתמש ברשת באופן קבוע, אך מקפיד לא לצרוך תכנים שכוללים אלימות קשה, שפה גסה ומיניות, ובחברה מעריכים שהשירות ימשוך אליו לקוחות מכל המגזרים בחברה הישראלית - חרדים-מודרנים, דתיים סרוגים, מסורתים וחילונים. בינתיים, כבר נחתמו הסכמי תוכן עם מפיצים מישראל, מאנגליה ומארה"ב. כחלק משיתופי הפעולה של תוכן, נחתם הסכם גם עם קבוצת הקומיקאים הדתית אנדרדוס, במסגרתה תפיק ותצלם הקבוצה סדרת מקור בת שניים-עשר פרקים בחיפוש אחר "הדבר הטוב הבא".
בינתיים נטפליקס ו-HBO מחוץ לשירות, כך שאם תיכננתם לצפות בגרסה המצונזרת של "משחקי הכס", תצטרכו לחכות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו