נתניהו בירך את אשרם בשבת, הרגיז את שותפיו - והתנצל

ראש האופוזיציה מיהר להתקשר לברך את לינוי אשרם על זכייתה בזהב • מי שפחות התרשמו מהמהלך היו ראשי המפלגות החרדיות ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' שאמר: "עצוב שהוא הוציא הודעה בעיצומה של השבת" • מהליכוד נמסר: "טעות טכנית שאנו מצרים עליה"

נתניהו עם דרעי וליצמן, צילום: אורן בן חקון

השותפים תקפו את יו"ר האופוזיציה - הליכוד פרסם התנצלות: ראשי המפלגות החרדיות ויו"ר הציונות הדתית תקפו הערב (שבת) בחריפות את נתניהו על חילול השבת, זאת לאחר שמיהר לברך במהלך הבוקר את האלופה האולימפית לינוי אשרם על זכייתה במדליית זהב - ופרסם זאת ברשתות החברתיות. לאחר הסערה המפלגה מיהרה לפרסם הודעת התנצלות, וטענה כי מדובר בטעות.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' צייץ: "שמח על הזהב של לינוי, עצוב על חילול השבת; שמח שרה"מ והנשיא המתינו לצאת השבת עם הברכות, עצוב שנתניהו הוציא הודעה בעיצומה של השבת; שמח שיותר ויותר יהודים שומרים שבת, עצוב שיש כאן מי שמנצלים את המדליה לצחוק על השבת ושומריה; שמח שכמו לאורך כל ההיסטוריה השבת ושומריה ינצחו".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני מסר כי "המשחקים האולימפיים הם לא פיקוח נפש. ראש האופוזיציה הוא תפקיד ממלכתי, ואסור היה להוציא הודעה עם חילול שבת. אני שמח שהנשיא ורה"מ המתינו לצאת השבת, כך היה צריך לנהוג גם מר נתניהו".

יו״ר ש״ס ח״כ אריה דרעי: ‏"ההודעה שהוציא יו״ר האופוזיציה נתניהו בעיצומה של שבת קודש פגעה בהמוני יהודים שומרי השבת, ופגעה בשותפיו הנאמנים ששבת קודש יקרה מאוד לליבם. מר נתניהו, השבת שמחלה על כבודה - אין כבודה מחול" .

יו"ר האופוזיציה נתניהו בירך את אשרם: "ריגשת מדינה שלמה" // צילום: עמוד הטוויטר של בנימין נתניהו

ח״כ משה אבוטבול (ש"ס) שיתף גם הוא בטוויטר: ״כיו״ר השדולה למען שמירת השבת בכנסת, אני מזכיר לראש האופוזיציה החדש ח״כ נתניהו, שנחשב במדינת ישראל היהודית כאחד משבעת סמלי השלטון - הנדרשים לשמירת השבת בפומבי, בפרט שרוב שותפיו לדרך מכבדים ושומרים שבת, ומצפים גם ממנו לכבד את ערכי המורשת היהודית״.

ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) הגיב ואמר כי "מצערת מאוד העובדה שיו״ר האופוזיציה נתניהו לא מצא לנכון להמתין לצאת השבת כדי לברך על ההישג האולימפי בטוקיו, ובחר לחלל שבת בפרהסיה, ללא צורך אמיתי. מצופה ממי שנושא בתואר ממלכתי לכבד את יום השבת, כפי שעשו במקרה זה הנשיא ורה״מ".

מטעם הליכוד נמסר: המפלגה תמיד שמרה על כבוד השבת והקפידה שלא לפרסם הודעות לתקשורת במהלך השבת, וכך נמשיך לנהוג. הוצאת ההודעה היום כשעה לפני צאת השבת הייתה טעות טכנית שאנו מצרים עליה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר