רב בולט במגזר הדתי דורש לא להצביע בעד חוק הגיוס: "חוק ההשתמטות – מחפיר"

הרב יובל שרלו פרסם טור שבו דרש מחברי הכנסת להתנגד לחוק הגיוס • "מי שהוא אדם מוסרי ומי שנאמן למצוותו של הקב"ה, המחייב יציאה למלחמה מצווה - לא מצביע עבור חוק מחפיר שפועל בניגוד לכך"

הרב יובל שרלו. צילום: אריק סולטן

הרב יובל שרלו, מהרבנים הבולטים במגזר הדתי לאומי, הביע היום (שני) ביקורת חריפה נגד חוק הגיוס, אותו הוא מכנה "חוק ההשתמטות". בטור קצר שפרסם דרש מהפוליטיקאים שלא להצביע בעד החוק "המחפיר" לדבריו. זוהי הפעם הראשונה שרב מוכר בציונות הדתית יוצא פומבית כנגד חוק הגיוס.

השר גולדקנופף על חוק הגיוס: "אנחנו נותנים בממשלה את החלק שלנו, רוצים לדעת שנקבל גם מה שמגיע לנו" \\ מרדכי הלפרין

"מי שדואג לפיקוח נפש של מדינת ישראל, לנכונות חיילי המילואים להתגייס ולנשותיהם לשאת בנטל הכבד – לא מצביע עבור חוק מחפיר שפועל בניגוד לכך", כתב. "מי שסובר שחובה להילחם בעוז ובאמונה כדי להשיג את מטרות המלחמה – לא מצביע עבור חוק מחפיר שמחליש את היכולת הזו", כתב במסגרת טור יומי שהוא מפרסם בבית מדרש "זיקים" בוואטסאפ.

"מי שהוא אדם מוסרי, אינו יכול לשאת בחרפה של 'האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה?!' – והוא לא מצביע עבור חוק מחפיר שפועל בניגוד לכך; מי שהוא נאמן למצוותו של הקב"ה, המחייב יציאה למלחמה מצווה לעזרת ישראל מיד צר – לא מצביע עבור חוק מחפיר שפועל בניגוד לכך".

עימותים בין חרדים לכוחות משטרה סמוך ללשכת הגיוס בירושלים, צילום: אורן בן חקון

לדבריו, מי שמאמין כי יש חובה לשותפות של כלל הציבור באמת המלחמתי, "לא מצביע עבור חוק מחפיר שפועל בניגוד לכך". עוד הוסיף כי מי שמאמין בלימוד התורה וקיומה  "בדרך ההלכתית של ספרא וסייפא ", לא יצביע על חוק שפועל בניגוד לכך.

הרב שרלו ציין כי הוא מכיר בכך שפוליטיקה מחייבת פשרות, ויתורים והסכמות, אך "פוליטיקה אינה מתירה קעקוע של פיקוח נפש, מוסר, הלכה, תורה, וסולידריות כלל ישראלית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר